تابناک: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با ابراز نگرانی از افزایش طلاق در جامعه، یکی از دلایل اصلی طلایق ها را عدم شناخت مهارت های زندگی دانست و خواستار آموزش بیشتر این مهارت ها به دختران شد.
کد خبر: ۶۹۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵ 31 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه اصفهان که در مسجد تاریخی امام (ره ) این شهر برگزار شد، گفت: آموزش مهارتهای زندگی به بهتر شدن وضعیت ازدواج جوانان کمک می کند.

وی با اشاره به اینکه از هر پنج ازدواج در استان اصفهان یکی به طلاق منجر می شود، تصریح کرد: عدم فراگیری مهارتهای زندگی از دلایل اصلی این طلاق هاست.

امام جمعه اصفهان اظهارکرد: متاسفانه بسیاری از دختران و زوجین به مسائل خانه داری و همسرداری آشنایی ندارند و این موضوع موجب بروز اختلاف در زندگی زوجین می شود.

وی ادامه داد: اداره کل فنی حرفه ای استان نیز باید در کنار آموزش های فنی و حرفه ای، آموزش های خانه داری و مشاغل خانگی ویژه دختران را در برنامه های خود قرار دهد.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به 9 مرداد روز اهدای خون گفت: نامگذاری این روز به عنوان اهدای خون به ما یادآوری می کند که به شکرانه برخورداری از نعمت سلامتی، برای تامین سلامتی و رفع نیاز دیگران، خون اهدا کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان اضافه کرد: اهدای خون به غیر از حفظ سلامتی اهدا کننده، جان بسیاری از بیماران را نجات می دهد.

وی به فرا رسیدن 15 مرداد سالروز شهادت سرلشگر شهید عباس بابایی اشاره کرد و گفت: رفتار این شهید بزرگوار با زیردستان همواره با فروتنی و مهربانی همراه اما در برابر کارهای زشت و افراد بی تعهد بی تاب و برآشفته بود.

آیت الله طباطبایی نژاد همچنین با گرامیداشت 11 مرداد سالروز شهادت شیخ فضل الله نوری در دروه مشروطه گفت: برای تشکیل مجلس مقتدر باید هوشیار باشیم زیرا مجلس باید توانایی مقابله با کجروی ها را داشته و با هیچکس رودربایستی نداشته باشد.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی نیازمند مردانی برای ایستادگی مقابل خلاف و خطاست و مردم در انتخاب خود باید این نکته را مد نظر قرار دهند.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: البته عنوان مردانی که در جمله خود به کار بردم فقط به معنای جنس مذکر بودن نیست.

وی در ادامه به جنایات گروه تروریستی داعش در منطقه و حمله آل سعود به یمن اشاره کرد و گفت: متاسفانه ظلمی که امروزه بر مسلمانان می شود از طرف افرادی است که خود ادعای اسلامی بودن دارند.

امام جمعه اصفهان افزود: برخی کشورهای منطقه نیز با حیله گری از این گروههای تروریستی حمایت می کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار