شاید بتوان گفت: بوکس کرمانشاه به روز‌های اوجش بازگشته است، این نکته را حداقل می‌توان از دعوت چهار بوکسور استان به اردو‌های تیم ملی برداشت کرد.
کد خبر: ۶۹۵۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶ 25 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فارس ، بوکس کرمانشاه در اواخر مدیریت داریوش سلطانی رئیس وقت هیأت، سیر نزولی در پیش گرفته بود و در رقابت‌های کشوری ضعیف‌ترین نتایج تاریخ خود را به ثبت می‌رساند، گرچه در اواخر سال 90 چهره‌هایی نه چندان مطرح ظهور می‌کردند، اما اهل فن به خوبی می‌دانند که کسب این عناوین نتیجه اقتدار تیمی نبود، با این حال پس از تغییر سلطانی و انتصاب حسین فشی به عنوان رئیس جدید هیأت بوکس، وضعیت این رشته نیز تا حدودی دچار تغییرات عمده‌ای شد.

بوکس در اوائل مدیریت فشی روزهای خوبی را سپری نمی‌کرد، اما به مرور زمان وضعیت مناسبی پیدا کرد و به خصوص در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان کشور که به گواه کارشناسان یکی از سخت مسابقات چند سال اخیر در این رده محسوب می‌شد، نتایج غافلگیرکننده و در واقع دلگرم کننده‌ای حاصل آمد، در همدان تیم کرمانشاه با یک مدال طلا، سه نقره و یک برنز با اختلافی اندک قهرمانی را به گیلانی‌ها واگذار کرد تا بارقه‌های امید در دل علاقمندان بار دیگر ظاهر شود.

در پس این موفقیت دلایل بسیاری نهفته است، در نگاه اول نکته‌ای که نمی‌توان آن را نادیده گرفت این که جهش بوکس کرمانشاه در سال‌های اخیر با هدایت مدیری موفق به نام حسین فشی، شکل گرفته است.

فشی در همان روزهای نخست که به عنوان رئیس هیأت بوکس انتخاب شده بود با اعتراض برخی چهره‌های مطرح بوکس روبرو شد، وی در گفت‌وگویی که با خبرگزاری فارس داشت عنوان کرد: روز نخست که به بوکس آمدم گفتم هر کسی از مدیران قبلی بوکس گله‌مند است کینه‌ها را کنار بگذارد و با هیأت همکاری کند، برخی می‌گفتند فشی آمده است که بوکس را نابود کند، به همین دلیل به جای اینکه در سالن تمرین کنند می‌رفتند در پارک‌های تمرین می‌کردند، اما من باز از آن‌ها دعوت کردم و گفتم بیائید با یکدیگر دوست باشیم و کینه‌ها را کنار بگذاریم.

پس از اینکه حسین فشی رسما اعلام آتش‌بس کرد انتظار می‌رفت منتقدان نیز از مواضع‌شان کوتاه بیایند، اما به جزو علی مظاهری که از گروه منتقدان جدا و به عنوان نائب رئیس هیأت انتخاب شد، بقیه علنا اعلام کردند مخالف حضور فشی در هیأت هستند.

*اختلاف با اداره‌کل ورزش و جوانان استان

تصویر روبوسی حسین فشی و ارسلان حسینی در مراسم معارفه ریاست جدید اداره ورزش و جوانان شهر کمی جلب توجه کرد. البته یادمان بود که آن‌ها فعلا شمشیرها را غلاف کرده بودند؛ برخی منتقدان فشی ارتباط صیمانه‌ای با حسینی داشتند و قابل پیش‌بینی بود که اداره ورزش دیر یا زود به عنوان منتقد هیأت بوکس اعلان جنگ خواهد کرد.

نخستین جرقه این اختلاف هم زمانی زده شد که اداره ورزش و جوانان از سالار غلامی بوکسور سرشناش کرمانشاهی تجلیل به عمل آورد، این اتفاق زمانی رخ داد که چند روز قبل از برگزاری این مراسم، غلامی ترجیح داده بود در رقابت‌های بوکس قهرمانی کشور به جای بازی برای تیم کرمانشاه، در ترکیب تیم سیستان و بلوچستان مشت بزند.

فشی معتقد بود این اقدام اداره ورزش و جوانان به نوعی اختلاف با هیأت بوکس محسوب می‌شود، به همین خاطر وی در همان زمان در گفت‌وگو با رسانه‌های کرمانشاه اظهار داشت: سالار غلامی در این سال‌ها ترجیح داده است در مسابقات قهرمانی کشور برای تیم کرمانشاه بازی نکند، اما حسینی می‌آید و به ایشان کمک می‌کند، من می‌گویم اگر قرار است اداره ورزش از کسی تقدیر کند باید عدالت را رعایت کند و از کسی که به شهرش تعصب ندارد حمایت نکند، اگر قرار بر این باشد که کمکی شود بهتر است آن را به کسی بدهیم که برای ورزش شهرش تلاش می‌کند نه به فردی که با اصرار و خواهش هم قبول نمی‌کند برای تیم شهرش بازی کند؛ این گونه مسائل سبب شده که بین اداره ورزش و هیأت بوکس هماهنگی‌های کاملی وجود نداشته باشد.

اختلافات فشی و حسینی آن قدر شدید شد که اداره ورزش و جوانان طی یک بیانیه رسمی تهدید کرد اگر رئیس هیأت بوکس مراقب صحبت‌هایش نباشد قطعا با وی برخورد خواهد شد، همین درگیری‌های لفظی موجب شد ارتباط هیأت بوکس با اداره ورزش به صورت کامل قطع شود، این شرایط تا زمان جدایی ارسلان حسینی از ورزش کرمانشاه ادامه داشت.

*تلاش‌های پشت‌پرده برای برکناری حسین فشی

در خصوص حسین فشی یک نکته وجود دارد و آن این است که همه یا دوستش دارند و یا با وی اختلاف دارند، به ندرت می‌توان فردی را یافت که حسی به او نداشته باشد.

حسین فشی صریح‌الهجه است و با صراحت مسائل را بیان می‌کند، اگر وی احساس کند، گفته‌هایش به نفع بوکس است، بدون تعارف صحبت می‌کند، روحیه‌ای که کم‌تر در وجود مدیران ورزشی کرمانشاه مشاهده می‌شود.

شاید همین صریح‌الهجه بودن سبب شده فشی از اتفاقات پشت‌پرده بوکس صحبت کند و در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس بگوید، نمی‌دانم چه اتفاقی در حال رخ دادن است، اما برخی افراد تلاش کردند که مجمع فوق‌العاده را برای برکناری بنده برگزار کنند که با مخالفت فدراسیون بوکس همراه شده است.

فشی نقشه راه خود را ترسیم کرده است، از اینکه حالا کجاست و کجا خواهد رفت. چهره آرام بوکس کرمانشاه، بعد از آنکه آرامش را بر این رشته حکم‌فرما کرد، دوباره با یکسری حاشیه‌های قدیمی روبرو شده است که می‌تواند مدیریتش را دچار مشکل کند، اما پس از کسب مقام نائب قهرمانی تیم نوجوانان در رقابت‌های قهرمانی کشور و دعوت چهار بوکسور کرمانشاه به اردوی تیم ملی بزرگسالان، فشی می‌تواند با اتکا به این موفقیت‌ها مقابل این حاشیه‌ها ایستادگی کند، اما در مقابل منتقدان نیز ناکامی تیم استان در مسابقات بزرگسالان کشور را بهانه‌ای کافی برای حمله به هیأت بوکس و در راس آن فشی می‌دانند.

هنوز نمی‌دانیم بر سر بوکس چه می‌گذرد، اما شرایط و فضای فعلی نگران‌کننده است و احتمال می‌رود که این رشته باز به دوران حاشیه و رکود برگردد، البته مشخص است که شکافی میان هیأت، اداره ورزش برخی چهره‌های مطرح ایجاد شده است، اما باید منتظر ماند و دید حسین فشی قربانی این درگیری و اختلافات خواهد شد یا خیر.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار