رئیس اتاق بازرگانی همدان از اعزام هیئت تجاری و بازاریابی به عشق‌آباد ترکمنستان همزمان با سفر رئیس جمهور خبر داد.
کد خبر: ۶۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۳ 22 February 2015

رئیس اتاق بازرگانی همدان از اعزام هیئت تجاری و بازاریابی به عشق‌آباد ترکمنستان همزمان با سفر رئیس جمهور خبر داد.

سیدمجید موسوی  در گفت‌و‌گو با  فارس ، با بیان اینکه حضور در هیئت‌های تجاری و نمایشگاه‌های خارجی فرصت بزرگی برای معرفی ظرفیت‌های داخلی است، اظهار کرد: همزمان با حضور رئیس جمهور در عشق‌آباد ترکمنستان نشست‌های مفصل و تخصصی از 19 تا 22 اسفندماه در این شهر برگزار می‌شود که هیئت تجاری نیز از ایران به سرپرستی رئیس اتاق ایران به این شهر اعزام می‌شود.

وی با بیان اینکه حضور در این هیئت فرصتی بزرگ برای صادرکنندگان و تولیدکنندگان استان است، افزود : به منظور بهره‌برداری از فرصت پیش آمده و افزایش تعاملات اقتصادی در زمینه‌های مختلف از جمله صدور خدمات فنی و مهندسی، اجرای پروژه‌های مشترک و تهاتر کالا و فروش محصولات استانی در قبال وجوه مربوط به بهای گاز، فعالانی که توانایی حضور در بازار ترکمنستان را دارند برای ثبت نام در این هیئت اقدام کنند.

رئیس اتاق بازرگانی همدان تصریح کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده اتاق بازرگانی ایران هواپیمایی را نیز چارتر کرده و هزینه رفت و برگشت از تهران به عشق‌آباد را تقبل کرده است.

وی با اشاره به اینکه این اقدام اتاق ایران در راستای حمایت از تولید و صادرات کشور است، ادامه داد: اقتصاد مقاومتی با توجه به توانایی‌های داخل و بازارهای خارجی محقق خواهد شد و صادرات رکن اصلی آن است.

موسوی خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی تمام سعی خود را برای حمایت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان انجام خواهد داد تا با قدرت در بازارهای خارجی حضور یافته و در تحقق کامل اقتصاد مقاومتی گام بردارند.

وی با بیان اینکه فعالان اقتصادی خط مقدم تحقق اقتصاد مقاومتی هستند، گفت: در حال حاضر که قیمت نفت در جهان به دلایل سیاسی کاهش پیدا کرده، باید هرچه سریعتر وابستگی کشور را به این منبع قطع کرده و با افزایش تولید ناخالص داخلی و رونق صادرات، کشور را در مقابل این چالش‌ها حفظ کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی همدان اظهار کرد: امروز فضای خوبی برای رونق تولید و صادرات در استان وجود دارد که امیدواریم با هم‌افزایی منابع و رفع موانع تولید به ویژه نظام بروکراسی و تسهیل و حمایت از تولید صادرات‌محور به این اهداف دست یابیم.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار