جلال پوران فرد گفت: عروس و داماد در اولین شب زندگی مشترک خود دچار مسمومیت با گاز منوکسید کربن شدند که بلافاصله با اطلاع رسانی به اورژانس ۱۱۵ میمند به منطقه اعزام شدند.
کد خبر: ۶۹۷۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹ 31 December 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / اجتماعی ،این روزها و با سرد شدن هوا ، استفاده از وسایل گرمایشی به اوج خود رسیده است که استفاده از این وسایل مستلزم رعایت برخی نکات ایمنی است چرا که استفاده غیر اصولی از این وسایل می تواند باعث مسمومیت و یا حتی مرگ شود. آنچه که در منطقه پاتاوه بویراحمد برای یک عروس و داماد جوان در اولین شب زندگی مشترکشان رخ داد می توانست صبح خانواده هایی را عزادار کند.
بنابر این گزارش ،رئیس اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه وبویراحمدگفت : با اقدام سریع اورژانس هوایی یاسوج عروس و داماد از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.
جلال پورانفرد در خصوص جزئیات این حادثه افزود: در ساعت ۱۰:۳۰ صبح شنبه ۸ دیماه ۹۷  تماسی مبنی بر مسمومیت عروس با داماد در اولین شب زندگی مشترک خود بلافاصله اورژانسی ۱۱۵ میمند به منطقه اعزام شد.
پوران فرد با بیان اینکه دوماد و عروس را قبل از تماس با اورژانس توسط ماشین شخصی به درمانگاه پاتاوه انتقال داده بودند افزود:  تکنسین های اورژانس میمند بر بالین بیمار حاضر شدند و با تشخیص به موقع و وضعیتی بدخیم داماد با  کاهش هوشیاری  gcs=6  از اورژانس هوایی یاسوج  جهت کمک و امداد خواهی فوری درخواست کردند.
مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: بلافاصله در کمترین زمان ممکن اورژانس هوایی یاسوج به درمانگاه  پاتاوه اعزام شد و با اقدام سریع و به موقع تکنسین‌های اورژانس هوایی  داماد مسمومیت با منواکسید کربن را بلافاصله بعداز  اقدامات  حیاتی و سریع پزشکی از جمله باز کردن راه هوایی (اینتوبه) کردن و اقدامات پزشکی مورد نیاز دیگر بدون اتلاف وقت به بیمارستان امام سجاد یاسوج انتقال دادند.
پوران فرد تصریح کرد:  با توجه به پیگیری هایی که امروز یکشنبه ۹ دیماه سالجاری از طرف mcmc از بیمارستان امام سجاد یاسوج انجام گرفت خدا را شکر وضعیت  داماد رو به بهبود و  هم اکنون با  سطح هوشیاری ۱۲ در بیمارستان امام سجاد بستری می باشند که امیدوار است تا چند روز آینده وضعیت ایشان کاملا مساعد و از بیماران بیمارستان مرخص گردد.
وی نیز در خصوص عروس مسمومیت با منواکسید کربن اذعان کرد : چون در وضعیت بهتری قرار داشت توسط اورژانس میمند به بیمارستان امام سجاد انتقال داده شد.
پوران فرد ضمن تقدیر تشکر فراوان از کادر پروازی و درمانی اورژانس هوایی یاسوج آقایان نوری و آمیرزاده و کادر درمان آقایان ولدی و یارنسب نیز از پرسنل  پایگاه میمند تشکر وقدردانی بعمل آوردو گفت: خدارا شاکریم که اورژانس هوایی تا امروزه در استان کهگیلویه و بویراحمد توانسته جان خیلی از مردم و هموطنان عزیز را نجات دهد و خدمتی شایان به مناطق محروم و صعب العبور و کوهستانی بکند.
وی ادامه داد : مردم عزیز در چنین حوادث ابتدا قبل از هر گونه کاری با ۱۱۵ تماس بگیرند و در هنگام تماس تلفنی از راهنمایی هایی که توسط  دیسپچ توصیه میشود جهت گوش کنند و تا رسیدن اورژانس حوصله به خرج دهند که اورژانس در صورت نبودن موانع ترافیکی و  در کمترین زمان ممکن بر بالین بیمار شما حاضر می‌باشد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
اسامی رو هم گفتید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار