مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه از تهیه آلبوم رنگرزی با استفاده از رنگزاهای طبیعی بر روی الیاف پشم خبر داد و گفت: این کار در خوشه فرش و گلیم کرمانشاه انجام شده است.
کد خبر: ۶۹۸۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۱ 03 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه، بیژن کردستانی حلقه رنگرزی الیاف را یکی از حلقه‌های پیش تولید فرش و گلیم اعلام کرد و افزود: با توجه به پشم مرغوب و مواد رنگزای طبیعی مانند پوست انار، پوست گردو و ... در کرمانشاه وجود دارد امکان رنگرزی با کیفیت و اصولی پشم در کرمانشاه فراهم است.

وی ادامه داد: از همین رو با توجه به برنامه‌های توسعه‌ای خوشه فرش و گلیم استان، کار تهیه آلبوم رنگرزی با استفاده از رنگزاهای طبیعی بر روی الیاف پشم انجام شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه یادآور شد: این آلبوم دارای 240 طیف مختلف رنگ است که توسط BDS تخصصی رنگرزی تهیه شده است.

کردستانی با بیان اینکه ابتدا نمونه‌های پشم در قالب فرمول‌های رنگرزی و با اصول روز و علمی در محیط آزمایشگاهی رنگرزی شد، یادآوری کرد: بعد از تعیین ثبات شست و شویی، ثبات نوری و کنترل کیفیت محصول، این آلبوم آماده ارائه به بازار فرش شد.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله بعد و طبق سفارش تولیدکنندگان، این الیاف در حجم بالاتر به مرحله تولید خواهد رسید.

وی عنوان کرد: حدود سه سال است که شرکت شهرک‌های صنعتی استان از برنامه‌های توسعه‌ای خوشه فرش و گلیم استان حمایت می‌کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار