مدیرکل گمرک استان ایلام از الکترونیکی شدن صدور پروانه گمرکی در گمرک مرز بین المللی مهران خبر داد.
کد خبر: ۶۹۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷ 01 August 2015
به گزارش تابناک ایلام،خلیل حیدری گفت: پیرو دستور، پیگیری و حمایت رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران و در راستای تحقق دولت الکترونیک طرح الکترونیکی شدن صدور پروانه های الکترونیکی در مرز مهران اجرایی شد.

وی افزود: صدور برگ سبز کاغذی برای صادرات در گمرک متوقف شده و بجای آن برای صاحبان کالا برگه ای با عنوان پروانه الکترونیکی یا رسید کالا یا دستور ترخیص (Release Order ) صادر و پس از صدور پروانه الکترونیکی کد رهگیری برای صاحب کالا ارسال می شود.

مدیر کل گمرک استان ایلام تاکید کرد: با اجرایی شدن این رویه، تمام تشریفات گمرکی بصورت الکترونیکی شده و امکان استعلام و رسیدگی الکترونیکی اطلاعات پروانه های ترخیص گمرکی و تایید اصالت آن بصورت لحظه ای و برخط در کوتاهترین زمان ممکن از سوی کارشناسان امور گمرکی و نیز مراجع ذیصلاح وجود دارد.

حیدری همچنین از اجرای بخشنامه افزایش تعرفه گمرکی از سوی طرف عراقی خبر داد و گفت: بنابر بخشنامه صادره از سوی نخست وزیر عراق، همه مبادی ورودی کالا که تحت نظارت دولت عراق است تعرفه های گمرکی را از امروز افزایش می دهند.

وی ادامه داد: چند ماه پیش با اعمال این بخشنامه از سوی دولت عراق تجار این کشور دست به اعتصاب زدند اما فعلا روند صادرات از مرز مهران بصورت عادی در حال پیگری است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه این بخشنامه امروز اجرایی خواهد شد تاثیر آن بر روی صادرات کالا در مرز مهران طی روزهای آینده مشخص می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار