مدیر کل امور اقتصادی و دارایی فارس گفت: توسعه کشت گیاهان دارویی، لوازم بهداشتی و آرایشی، بسته بندی گیاهان دارویی و دمنوش محورهای فعالیت این سرمایه گذار خارجی در این استان است.
کد خبر: ۷۰۵۶۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۳ 20 January 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:بابک دایی، افزود: همچنین ظرف مدت یاد شده، 20 هیات سرمایه گذاری خارجی به استان فارس وارد شده اند و رایزنی با کشورهای حاشیه خلیج فارس در زمینه ورود هیات های سرمایه گذاری همچنان در جریان است و این در حالی است که برخی از استان ها هنوز نتوانسته اند طرحی جذب کنند.
وی بیان داشت: استان فارس امسال در جذب سرمایه گذاری خارجی در مقایسه با سال 96 اندکی افت داشته است اما در سال گذشته این استان، رکورد سرمایه گذاری در کشور را با جذب یک میلیارد و هشت میلیون دلار شکست.
دایی در مورد خدمات نوین سرمایه گذاری در استان فارس گفت: پنجره واحد خدمات الکترونیکی سرمایه گذاری، سامانه ای است که سرمایه گذاران می توانند بدون نیاز به حضور فیزیکی در استان فارس، نسبت به سرمایه گذاری در این استان اقدام کنند که این خود تمهیدات و فضای مناسبی برای پذیرش سرمایه های خارجی است.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان فارس در باره ورود هیات های سرمایه گذاری به این استان نیز اظهار داشت: کمیته حمایت از سرمایه گذاری و کارگروه بررسی مشکلات هیات های سرمایه گذاران استان، هر هفته با ریاست استاندار و با حضور دستگاه های اجرایی برگزار می شود و به عنوان نمونه در این کمیته، طرح سرمایه گذاری هیات سرمایه گذار کره جنوبی مورد بررسی قرار گرفت.
این مقام مسئول اضافه کرد: این هیات سرمایه گذاری کره جنوبی در زمینه تولید گیاهان دارویی با استفاده از فناوری های روز فعالیت می کند و همچنین مبادرت به آغاز همکاری مشترک با یکی از شرکت های تولید گیاهان دارویی درون استانی کرده است.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی فارس گفت: توسعه کشت گیاهان دارویی، لوازم بهداشتی و آرایشی، بسته بندی گیاهان دارویی و دمنوش محورهای فعالیت این سرمایه گذار خارجی در این استان است.
دایی گفت: علاوه بر سود آوری، ایجاد اشتغال نیز از جمله نتایج مثبت این سرمایه گذاری در استان فارس است و مقرر شده با همکاری دستگاه های اجرایی ذی ربط، زمینه اخذ مجوزهای لازم برای توسعه فعالیت های این شرکت نیز فراهم شود.
به گفته وی، این سرمایه گذاری به گونه ای است که فناوری های تولید به کشور و استان فارس هم وارد خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار