رئیس سازمان حفظ نباتات کشور:
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: بین ۲۰ تا ۲۵ هزار تن سم در باغ‌ها و مزارع کشور مصرف می‌شود.
کد خبر: ۷۰۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰ 03 August 2015

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، محمدعلی باغستانی در نشست مدیران و کارشناسان مدیریت حفظ نباتات جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، اظهار داشت: امسال علی‌رغم شرایط اقلیمی مناسب برای شیوع بیماری «زنگ زرد» گندم نسبت به سال گذشته، با حضور کارشناسان در صحنه و پیش‌آگاهی به‌موقع مردم، بیماری کنترل و مشکلی برای کشاورزان پیش نیامد.

وی با بیان اینکه در بحث مدیریت و پیش‌آگاهی غلات، همه پیش‌بینی‌ها بر این بود که «زنگ زرد» به‌صورت اپیدمی و درسطح 800 الی 700 هزار هکتار در سراسر کشور شیوع می‌یابد، افزود: خوشبختانه به‌جهت حضور فعال کارشناسان در صحنه و قسمت پیش‌آگاهی بیماری به سطح 40 هزار هکتار کاهش و از سموم کشاورزی کمتر استفاده شد.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور تصریح کرد: ثبت رکورد 0.6 درصد آلودگی در بحث کنترل و مبارزه با سن گندم برای سازمان حفظ نباتات کشور نسبت به سال‌های گذشته آمار خوبی است.

وی ادامه داد: در طی دو سال گذشته به‌دلیل حضور کارشناسان حفظ نباتات با وجود شرایط سخت اقلیمی هیچ مشکلی در کنترل و مبارزه با این آفت بوجود نیامد.

باغستانی با اشاره به اینکه ما با 16 میلیون هکتار سطح زیر کشت محصولات باغی و زراعی، 20 تا 25 هزار تن مصرف سم با 700-500گرم ماده موثر در مقایسه با میانگین مصرف جهانی جزء مصرف‌کنندگان متعادل سم هستیم ادامه داد: نظارت عالی بر فعالیت فروشگاه‌های سموم کشاورزی برعهده سازمان حفظ نباتات است.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه بنا داریم کمپانی‌هایی که بحث کیفیت تولید سموم کشاورزی را بالا ببرند، تشویق کنیم، افزود: در حال حاضر20 قلم سم، 80 درصد سموم مصرفی کشور را تشکیل می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :