امام‌جمعه اقلید در بخش پایانی سخنان خود به توصیه‌های مقام معظم رهبری درزمینهٔ تهیه نقشه راه اقتصادی باثبات، تقویت بخش خصوصی، ضرورت برخورد قاطع با متخلفان، اشراف و اعمال قدرت دولت بر مبادلات مالی برای جلوگیری از عملیات مخرب ازجمله پول‌شویی و قاچاق، مبارزه واقعی با فساد، صحبت و پاسخگویی به مردم و بیان شرایط جدی گرفتن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اشاره و از عدم توجه لازم مسؤولان به این موارد و انجام کاری مؤثر انتقاد کرد.
کد خبر: ۷۰۷۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰ 25 January 2019

تابناکفارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر از جایگاه تریبون‌های نماز جمعه سخن گفت و اظهار داشت: نماز جمعه جایگاه دفاع واقع‌بینانه، نقد منصفانه و دفاع از حقوق عمومی جامعه و ارزش‌های اسلامی انقلابی، ولایت و رهبری، شهدا، مدافعان حرم، دفاع مقدس و تمام ارزش‌های اسلامی و ملی است.

وی با بیان اینکه نمازهای جمعه جایگاه تسویه حساب شخصی نیست، تصریح کرد: هر جا و هرزمانی که احساس شود نفوذی‌ها و دشمنان بخواهند کوچک‌ترین حرکتی علیه نظام مقدس اسلامی انجام دهند، نماز جمعه قد علم کرده و دفاع می‌کند.

طالبی نماز جمعه را جایگاه توصیه تقوا و اخلاق و ادب خواند و گفت: نماز جمعه مانند فضای مجازی نیست که افرادی هرچه دلشان بخواهد، علیه همه بنویسند و منتشر کنند، بلکه مدافع همه‌جانبه از نیروهای ولایی و ارزشی و خدمات صادقانه نهادها و ارگان‌ها و دوائر نظام ولایی است.

خطیب جمعه اقلید با گرامی‌داشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از فراز و نشیب‌هایی که در طول این مدت داشتیم، شهدایی که خون خود را نثار کردند، همراهی همیشگی مردم، درایت و مدیریت رهبری، توطئه‌ها و هزینه‌های بسیاری که دشمنان برای ضربه به نظام و انقلاب اسلامی انجام دادند و...اشاره و بیان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب اسلامی یکی از بزرگ‌ترین قدرت‌های منطقه و از تهدیدهای جدی مستکبران و دشمنان قسم‌خورده‌اش است.

پیشرفت‌های علمی، صنعتی، فناوری، تولیدی، تحقق حاکمیت دینی و مقابله با مفسدان اقتصادی، حاکمیت مردم‌سالاری، احیای عزت، قطع وابستگی، درخشش جوانان کشور در عرصه‌های علمی جهان، تحقق شعار آزادی به‌جای خفقانی که در دوران طاغوت بر ما حاکم بود، حفظ تمامیت ارضی کشور به‌ویژه در دفاع مقدس، ارتقای جایگاه ایران در جهان، امیدافزایی در جهان اسلام، رشد اسلام‌خواهی در جهان، افزایش آزادی و تشویق و بیداری اسلامی در جهان، محرومیت‌زدایی، رشد و گسترش معنویت، توسعه عدالت اجتماعی، مبارزه با عوامل فساد، ایستادگی در برابر سلطه‌طلبان، برتری انقلاب اسلامی نسبت به سایر انقلاب‌های دنیا، فن‌آوری هسته‌ای و...ازجمله دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی بود که امام‌جمعه اقلید برشمرد.

طالبی یادآور شد: تمام این موفقیت‌ها به‌سادگی به دست نیامد بلکه حاصل تلاش‌های مضاعف و خون‌هایی است که در دفاع مقدس، هسته‌ای، دفاع از حرم، تهدیدهای نظامی، تحریم‌های اقتصادی، توطئه، فتنه و...متحمل شدیم.

امام‌جمعه اقلید ادامه داد: دشمنان همواره کوشیدند که به کمک رسانه‌های خود در دنیا نشر دهند که ایران اسلامی به دنبال تولید سلاح کشتارجمعی، موشک بالستیک همراه با توان کلاهک هسته‌ای، حمایت از تروریسم، ناامنی منطقه، دخالت در امور سایر کشورهای منطقه، تهدید اسرائیل، نادیده گرفتن حقوق زنان، از بین بردن آزادی‌های سیاسی و...است.

وی عنوان داشت: این‌ها اتهاماتی است که به ناروا و ناحق به ما می‌زنند چراکه نمی‌خواهند ایران اسلامی عزت، کرامت، استقلال، امنیت و پیشرفت داشته باشد.

خطیب جمعه اقلید با بیان اینکه منشأ دشمنی‌ها علیه ایران، آمریکا است، اظهار کرد: بخشی از این دشمنی‌ها را مستقیم و برخی را نیز با زور و اجبار توسط دیگر کشورها، علیه ما انجام می‌دهد به‌طوری‌که هم‌اکنون با دوره‌گردی در دنیا به دنبال این است که ایران را مسبب ناامنی منطقه معرفی کند.

طالبی با اشاره به گوشه‌ای از عملکردهای غیراخلاقی، غیرانسانی و مخالف حقوق بشر آمریکا و بیان کرد: باوجود این‌همه ظلم و ستم و استکباری که روا می‌دارند، ما را مخالف حقوق بشر می‌خوانند.

امام‌جمعه اقلید در بخش پایانی سخنان خود به توصیه‌های مقام معظم رهبری درزمینهٔ تهیه نقشه راه اقتصادی باثبات، تقویت بخش خصوصی، ضرورت برخورد قاطع با متخلفان، اشراف و اعمال قدرت دولت بر مبادلات مالی برای جلوگیری از عملیات مخرب ازجمله پول‌شویی و قاچاق، مبارزه واقعی با فساد، صحبت و پاسخگویی به مردم و بیان شرایط جدی گرفتن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اشاره و از عدم توجه لازم مسؤولان به این موارد و انجام کاری مؤثر انتقاد کرد.

وی با بیان اینکه در راستای نظارت و کنترل بازار و جلوگیری از گران‌فروشی‌ها، ایجاد اشتغال، رفع مشکلات مسکن و...سخنانی شنیده می‌شود اما حرکت عملی نمی‌بینیم، پیگیری وضعیت گرانی بازار کشور را از قوه قضاییه خواستار شد و گفت: تعجب دارد که عده‌ای فرصت‌طلب با سوءاستفاده از وضعیت موجود کشور اقدام به فروش دام و خروج آن از کشور کردند.

طالبی با تأکید بر لزوم اقدام به‌موقع و مناسب مسؤولان مربوطه به این موضوع و مجازات متخلفان، بیان کرد: نظام اسلامی با فردی شوخی ندارد و همان‌گونه که برخی از مفسدان اقتصادی را به دار مجازات آویخت، با سایر متخلفان نیز برخورد جدی می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار