مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام از شهروندان خواست در دومین دوره جشنواره مشارکت ملی گردشگری که با رویکرد همدلی و هم زبانی و تاکید بر معرفی جاذبه های ناشناخته و کمتر شناخته شده برگزار می شود، شرکت کنند.
کد خبر: ۷۰۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹ 03 August 2015
به گزارش تابناک ایلام از روابط عمومی میراث فرهنگی و گردشگری ایلام، عبدالمالک شنبه زاده افزود: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، این جشنواره را با هدف افزایش آگاهی بیشتر جامعه از اهمیت و ارزش های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی صنعت گردشگری برگزار می کند.

وی افزایش مشارکت و همکاری مردمی در خلق ایده ها و تفکرات نوین در حوزه گردشگری را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

شنبه زاده ادامه داد: در این جشنواره، آثار در حوزه های مختلف عکس حرفه ای و عمومی، خاطره نویسی، ایده های نو و فیلم کوتاه 60 ثانیه ای پذیرش می شود و شرکت در حوزه های مختلف جشنواره محدودیت سنی ندارد.

وی اظهار کرد: ثبت نام در سایت جشنواره برای شرکت کنندگان در جشنواره الزامی است و دریافت اثر از طریق سایت جشنواره به نشانی اینترنتی www.Irantourismfestival2.com و همچنین ارسال به دبیرخانه جشنواره انجام می شود.

شنبه زاده گفت: تایید فرم فراخوان اینترنتی به منزله قبولی تمامی بندهای آئین نامه جشنواره خواهد بود و دبیرخانه جشنواره، ارسال کننده را صاحب اثر تلقی می کند در صورت اثبات خلاف آن در هر مرحله اثر ارسالی حذف شده و عواقب آن نیز متوجه ارسال کننده است.

به گفته وی، آثار ارسالی باید منطبق با موازین اخلاقی، اسلامی و فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران باشد در صورت عدم تطابق، آثار ارسالی حذف می شود ضمن اینکه به آثاری که پس از زمان تعیین شده ارسال شوند و یا یکی از قوانین جشنواره را نقض کنند، ترتیب اثر داده نمی شود.

وی ادامه داد: پس از ارسال آثار امکان انصراف و خروج از جشنواره وجود ندارد و دبیرخانه جشنواره مجاز است از آثار منتخب در امور نمایشگاهی و تبلیغاتی خود استفاده کند.

شنبه زاده در مورد شرایط ارسال اثر در بخش عکس گفت: آثار دریافتی در این حوزه در دو بخش عمومی و حرفه ای داوری خواهند شد، عکس های ارسالی می توانند رنگی یا سیاه و سفید باشند، هر هنرمند می تواند حداکثر سه قطعه عکس برای جشنواره ارسال کند.

وی اظهار کرد: عکس های ارسالی باید دارای حجم حداکثر 4 مگابایت و فرمت jpeg باشند عکس های ارسالی باید فاقد لوگو، نوشته و تاریخ باشد ضمن اینکه عکس در بخش عمومی شامل هر گونه عکس و با تاکید بر سلفی است.

وی در مورد شرایط ارسال اثر در بخش فیلم افزود: آثاری که با استفاده از فیلم های آرشیوی موجود در فضای مجازی ساخته شده باشند، پذیرفته نمی شوند و کارگردان اثر (ارسال کننده) صاحب و تهیه کننده اثر خواهد بود و زمان فیلم ها حداکثر60 ثانیه است.

شنبه زاده با بیان اینکه هر هنرمند می تواند حداکثر 3 فیلم برای جشنواره ارسال کند، ادامه داد: وجود تیتراژ ابتدا و پایان برای هر فیلم الزامی است و فیلم های متقاضی حضور تا حجم 50 مگابایت از طریق سایت جشنواره دریافت می شود.

وی یادآور شد: فیلم های متقاضی حضور با حجم بالاتر از 50 مگابایت می بایست پس از ثبت نام در سایت و دریافت شناسه بر روی DVD به دبیرخانه جشنواره تحویل یا ارسال شود.

مدیرکل میراث فرهنگی ایلام گفت: شرایط ارسال اثر در بخش خاطره نویسی این است که خاطره به قلم خود و مربوط به خاطره ای از شما، دوستان و یا افرادخانواده تان باشد و حجم اثر ارسالی حداقل 150 و حداکثر هزار کلمه باشد.

شنبه زاده با بیان اینکه در بخش ایده های نو، ایده باید کاملا نوآورانه و بدون مشابهت و ارایه ای خلاقانه از فکری نو باشد، گفت: حقوق مالکیت ایده در رابطه با اثر های ارسالی حفظ خواهد شد و در خصوص مالکیت انحصاری ایده جای نگرانی وجود ندارد.

وی افزود: جایزه رتبه اول هر حوزه تندیس جشنواره، لوح افتخار، پنج سکه بهار آزادی، رتبه دوم تندیس جشنواره، لوح افتخار، سه سکه بهار آزادی و رتبه سوم تندیس جشنواره، لوح افتخار و یک سکه بهار آزادی است.

وی ادامه داد: به همه افرادی که آثارشان به جشنواره راه یابد گواهی شرکت در جشنواره اهدا می شود و همه آثار ارسالی در نمایشگاه جنبی به نمایش گذاشته می شود.

وی با بیان اینکه علاقمندان به شرکت در جشنواره تا 31 مرداد 1394 برای ارسال آثار خود فرصت دارند، اظهار کرد: انتخاب و داوری جشنواره شهریور ماه 1394 و برگزاری مراسم اختتامیه، نمایش آثار و اهدای جوایز نیز 5 مهرماه انجام می شود.

به گفته وی، دبیرخانه جشنواره در تهران، میدان شیخ بهایی، برج صدف، طبقه 9، واحد 96 قرار دارد و افراد برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن 88622189 تماس بگیرند.

شنبه زاده تاکید کرد: استان ایلام از مناطق کمتر شناخته شده گردشگری کشور است که آثار تاریخی، طبیعی و گردشگری منحصربفردی دارد و علاقمندان می توانند با ارسال آثار خود به این جشنواره نقش موثری در معرفی پتانسیل ها و ظرفیت های گردشگری استان داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار