مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه گفت: میزان صادرات کالاهای صنایع دستی از گمرک استان در سه ماه نخست امسال به لحاظ وزنی 22 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
کد خبر: ۷۰۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹ 03 August 2015
روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روز یکشنبه به نقل از علی فعله گری اعلام کرد: طبق اعلام مدیریت گمرک استان در سه ماه اول سال جاری 22 تن کالای صنایع دستی به ارزش نزدیک به یک میلیون و 500 هزار دلار از طریق گمرک کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده است.

وی ادامه داد: در مدت مشابه سال 93 بیش از 18 تن کالای صنایع دستی به ارزش نزدیک به یک میلیون و 300 هزار دلار به صورت رسمی رسمی از استان صادر شده بود.

فعله گری تصریح کرد: صادرات کالاهای صنایع دستی کرمانشاه در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به لحاظ وزنی 22 درصد و به لحاظ ارزش دلاری 16 درصد رشد داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه یادآور شد: بخش اعظم صنایع دستی استان از طریق گمرک سایر استان ها و یا به صورت چمدانی از استان صادر می شود که رقم دقیقی از آن در دست نیست اما با توجه به برآوردهای کارشناسان این آمار نزدیک به سه برابر صادرات رسمی از گمرک استان است.

وی سرمایه گذاری در بخش صنایع دستی و برنامه ریزی برای انجام آموزش های ترویجی و حمایت های لازم برای فروش تولیدات صنعت گران را جزو اولویت های کاری این اداره کل برشمرد و گفت: با توجه به تنوع گسترده و کیفیت مناسبی که محصولات صنایع دستی استان دارند می توان با یک برنامه ریزی مناسب ضمن توسعه این رشته ها زمینه اشتغال پایدار هزاران نفر را فراهم کرد.

گیوه یکی از مهمترین صنایع دستی صادراتی استان کرمانشاه است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار