تابناک ایلام تقدیم می کند
دراین بسته ، اخبار پلیس ایلام که شامل موارد زیر است را می خوانید گذاشتن کلاه ایمنی برسرموتورسواران/توقیف کامیونهای قاچاق درچرداول /کلاهبرداریک میلیاردی دردام پلیس/بازنشستگان گنجینه های سازمان/تصادف مرگباردرایلام/مرگ دوجوان براثرآتش سوزی منزل/برخوردبا سوداگران مرگ درسیروان/توقیف خودرو پی کی با21میلیون ریال خلافی/توقیف خودرو حامل زغال درایلام/کاهش نصادفات فوتی درایلام/برخورد با واحدهای صنفی متخلف در دره شهر/
کد خبر: ۷۱۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶ 03 August 2015
به گزارش تابناک ایلام،.پلیس مظهر امنیت وآرامش برای هرجامعه ای است وهمواره دارای نقش بسیارپررنگی در مداخلات اجتماعی وبرخورد باناهنجاری هاست ،هرچقدرپلیس مقتدر باشد به فراخور آن شاهد جامعه ای امن تر بوده و مردم بااحساس آسایش وامنیت روانی واجتماعی  به زندگی خود ادامه می دهند.دراستان ایلام نیز پلیس دارای نقشی تعیین کننده درکاهش ناهنجاریها وبرخورد با ناملایمات اجتماعی بوده وما برآنیم دراین بسته اخبار پلیس استان را به مخاطبین خود تقدیم نماییم
دراین بسته خبری می خوانیم:

گذاشتن کلاه ايمني بر سر موتورسواران توسط پليس راهنمايي و رانندگي

گروه استان ها – رييس پليس راهنمايي و رانندگي استان ايلام از توزيع کلاه ايمني رايگان به موتور سواران در ايلام خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري پليس سرهنگ "نوراله خادم گفت:با هماهنگي هاي بعمل آمده با سازمان پايانه ها و حمل و نقل استان ايلام به موتور سواران کلاه ايمني رايگان توزيع خواهد شد.

وي گفت: تازه‌ترين گزارش‌ سازمان‌ جهاني‌ بهداشت‌ نشان مي‌دهد که موتور سيکلت‌ سواران‌ جوان ، درصد بالايي‌ از آمار مجروحان‌ و تلفات‌ سوانح‌ رانندگي‌ را در بسياري‌ از کشورهاي‌ آسيايي‌ تشکيل‌ مي‌دهند .

سرهنگ خادم اضافه کرد: کلاه ايمني ، البته از نوع استاندارد آن ، يکي از وسايل و تجهيزات ايمني مهم و مورد نياز موتور سيکلت سواران است که در چند سال اخير استفاده از آن در کشور ما نيز تاکيد و پيگيري مي‌شود.

اين مقام مسئول افزود:گاهي يک ضربه کوچک ممکن است ، منجر به شکستگي فک شده که اين امر باعث انسداد راه هوايي ، خفگي و مرگ و مير مصدوم خواهد شد .

وي به افزايش بي رويه موتور سيکلت و استفاده از آن جهت رفت و آمدهاي درون شهري اشاره کرد و عنوان کرد: غير ايمن بودن اين وسيله نقليه و استفاده روز افزون از آن توسط جوانان با افزايش بروز سوانح ترافيکي مرتبط با موتور سواران نيز همراه بوده است.

سرهنگ خادم در پايان گفت : برابر قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي استفاده از كلاه ايمني براي موتورسيكلت سواران اجباري بوده و پليس راهنمايي و رانندگي استان ايلام به جهت حفظ سلامتي هم استانهاي عزير بطور جد با متخلفين برخورد مي كند.

کاميون هاي حامل قاچاق در چرداول توقيف شدند

گروه استان ها - فرمانده انتظامي استان ايلام از توقيف دو دستگاه کاميون حامل 26 تن برنج قاچاق به ارزش دو ميليارد ريال در شهرستان چرداول خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري پليس، سردار "علي دولتي "گفت: روز گذشته ماموران انتظامي بخش "هليلان" با انجام كار اطلاعاتي موفق به توقيف دو دستگاه خودروي حامل کالاي قاچاق شدند.

ويعنوان کرد: اين دو دستگاه خودرو كه در حال تخليه و جا به جايي 26 تن برنج قاچاقاز يك دستگاه کاميون کشنده اسکانيا به داخل کاميون بنز آکسور بود، توقيف شد.

فرمانده انتظامي استان ايلام تصريح کرد: اين کاميون فاقد مجوز گمركي از استان هاي جنوبي كشور وارد شهرستان شده بود.

دولتي با بيان اين كه ارزش ريالي اين محموله قاچاق بالغ بردو ميليارد ريال برآورد شده است، عنوان کرد: در اين خصوص دو متهم دستگير و به همراه پروندهجهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شدند.

کلاهبردار يک ميلياردي به دام پليس افتاد

گروه استان ها - فرمانده انتظامي شهرستان ايلام از دستگيري کلاهبردار حرفه اي با يک ميليارد و 200 ميليون ريال کلاهبرداري در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ "فردين پيري"گفت:در پي اعلام شکايت فردي ازيک کلاهبردار با هويت معلوم که اقدام به چندين فقره کلاهبرداري با عناوين جعلي مقامات کشوري کرده بودموضوع دردستور کار پليس قرار گرفت.

وي ادامه داد: مأموران انتظامي توانستند باترفندهاي خاص پليسي متهم را که در يکي از استان هاي همجوار حضور داشت به داخل استان ايلام جهت ملاقات و انجام معامله صوري بکشانند و با هماهنگي با مقام قضائي در يک عمليات غافلگيرانه متهم را دستگير کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان ايلام تصريح کرد:در بازرسي اوليه از خودروي متهم تعدادي مدارک دولتي از قبيل چند فقره کارت تشريفات خام با آرم وزارت امور خارجه، تعدادي وسايل پليسي از قبيل چراغ آژير و تابلو ايست و يک فقره کارت تشريفات به نام فرد متهم با هولوگرام جعلي کشف شد.

وي در ادامه افزود: اين کلاهبردار حرفه اي با ترفندهاي مختلف يک ميليارد و 200 ميليون ريالکلاهبرداري کرده است.

پيريگفت: متهم پس از تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي تحويلشد.

فرمانده انتظامي شهرستان ايلامتصريح کرد: بعضا مشاهده مي شود افراد کلاهبردار با عناوين دولتي اقدام به کلاهبرداري و اخاذي از شهروندان مي کنند که نياز استمردم نسبت به هشدارهاي انتظامي در اين خصوص توجه داشته باشند و در صورت مشاهده اين افراد سريعا موضوع را به پليس 110 گزارش دهند.

بازنشستگان گنجينه هاي هر سازماني هستند

گروه استان ها - فرمانده انتظامي استان ايلام گفت: بازنشستگان گنجينه هاي هر سازماني هستند و تجربيات آنان مي تواند در پيشبرد اهداف سازمان نقش داشته باشد.

به گزارش پايگاه خبري پليس، سردار "علي دولتي" در مراسم توديع و معارفه رئيس کانون بازنشستگان استان ايلام گفت: کارکنان بازنشسته سرمايه هاي ارزشمند نيروي انتظامي هستند و براي کسب تجربيات مختلف، عمر گران بهاي خود را صرف کرده‌اند كه استفاده از اندوخته هاي معنوي و تجربيات اين عزيزان يقينا موفقيت ناجا را به همراه دارد.

وي افزود: تجليل از زحمات و خدمات پيشکسوتان و بازنشستگان در واقع اميدي در دل کارکنان شاغل مي باشد و انگيزه بيشتري براي خدمت ايجاد مي شود.

سردار دولتي يادآور شد: توقع از کانون بازنشستگان توجه بهتر و بيشتر به بازنشستگان است پس لازم است در راستاي تکريم کارکنان بازنشسته و خانواده محترمشان اين کانون بيش از پيش تقويت شود.

فرمانده انتظامي استان ايلام بازنشستگان نيروي انتظامي را مظهر استقامت و تلاش در راه خدمت رساني به مردم جامعه دانست و بر نقش الگوساز آنان در راه همت و تلاش مضاعف براي خدمت به مردم جامعه تاکيد کرد.

دستگيري3سارق اينترنتي در ايلام

گروه استان ها - رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات انتظامي استان ايلام از شناسايي و دستگيري سه سارق اينترنتي که اقدام به سرقت 5ميليون ريالي از حساب بانکي يکي از شهروندان کرده بود خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري پليس،سرگرد"علي عباسي کساني" در اين خصوص گفت: به دنبال اعلام شکايت يکي از شهروندان مبني بر اينکه طي چند مرحله از حساب بانکي وي به صورت غيرمجاز مبالغي برداشت شده موضوع در دستور کار کارشناسان اين پليس قرار گرفت.

وي در ادامه افزود: پس از اقدامات فني و تخصصي و انجام تحقيقات گسترده رد پاي عاملان اين برداشت هاي غير مجاز اينترنتي در اين پرونده باز شد.

سرگرد کساني تصريح کرد:متهمان که سه نفر بودند با همکاري و همدستي يکديدگر با سرقت کارت هاي بانکي و سوء استفاده از اعتماد دارندگان حساب هاي بانکي و با کسب اطلاعات بانکي آنها اقدام به برداشت هاي غيرمجاز مي نمودند.

رئيس پليس فتا ايلام در ادامه بيان داشت: متهمان دستگير شده در ابتدا موضوع را انکار کرده اما پس از مواجهه با مستندات محکم و غيرقابل انکار پليس به جرم ارتکابي اعتراف و انگيزه خود را نياز مالي عنوان کردند.

اين مقام انتظامي در ادامه با عنوان اينکه کلاهبرداران هميشه در کمين هستند يادآور شد: به منظور پيشگيري از چنين جرائمي مشترکان سيستم پيامکي کارت هاي بانکي خود را فعال نمايند تا در کمترين زمان ممکن از گردش هاي مالي حساب خود خبر داشته تا به محض وقوع هرگونه برداشت مطلع شوند.

سرگرد کساني در پايان گفت: پليس فتا آماده مقابله با جرايم رايانه اي را دارد و از عموم مردم تقاضا داريم در صورت مواجهه با موارد مشابه و ساير جرايم رايانه اي مراتب را سريعاً از طريق وب سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش يا با شماره تلفن هاي 65-2182361-084 تماس حاصل نمايند.

تصادف مرگبار در ايلام 2کشته و 4مجروح بجا گذاشت

گروه استان ها – رئيس پليس راه ايلام گفت:در اثر يک حادثه رانندگي چهار تن زخمي و دو نفر از هموطنان جان باختند.

به گزارش پايگاه خبري پليس،سرهنگ"محسن ناصري" گفت:در پي اعلام يک حادثه رانندگي که صبح امروز در محور مهران به سمت ايلام اتفاق افتاد گشت پليس راه بلا فاصله در محل حضور يافت.

وي افزود:پس از حضور پليس در محل حاثه مشخص شد که در اين حادثه رانندگي يک دستگاه خودرو سمند با يک دستگاه خودرو پرايد به شدت برخورد کرده است.

سرهنگ ناصري تصريح کرد:متاسفانهدو تناز سرنشينان سمند به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست دادند وچهار نفرديگر مجروح که توسط يگان هاي امدادي به مراکز درماني انتقال يافتند.

رئيس پليس راه ايلام ياد آور شد:علت حادثه توسط کارشناسان در حال بررسي مي باشد که نتيجه متعاقباً اعلام خواهد شد.

وي در پايان از رانندگان خواست از مواردي كه موجب غفلت و حواس پرتي آنان در رانندگي مي شود پرهيز كرده و به هنگام عصبانيت، خستگي و عدم تمركز حواس، از رانندگي با خودرو اجتناب كنند.

نقص فني در لوله کشي گاز 2 جوان را به کام مرگ کشاند

گروه استان ها- فرمانده انتظامي شهرستان ايلام از يک فقره آتش سوزي منزل که به دليل نقص فني در لوله کشي گاز در شهرستان ايلام به وقوع پيوست خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري پليس ، سرهنگ "فردين پيري" ساعاتي پيش با اعلام اين خبر گفت: کلانتري 15 انتظامي شهرستان ايلام صبح امروز به محض اطلاع از وقوع يک فقره آتش سوزي منزل در روستاي چالسرا سريعاً به محل اعزام شدند .

فرمانده انتظامي شهرستان ايلام خاطر نشان کرد: دو جوان 25 و 34 ساله کارگر يک شرکت لوله کشي گاز که در حال تعويض آبگرمکن منزل بودند دچار آتش سوزي شده و جان خود را از دست دادند.

وي خاطر نشان کرد: در اين حادثه دو نفر ديگر زخمي و منزل دچار خسارت مالي شد.

اين مقام مسئول انتظامي دليل اصلي اين حادثه را ايجاد نقص فني در لوله کشي گاز منزل عنوان داشت.

برخورد قاطع پليس سيروان با توزيع کنندگان مواد افيوني

گروه استان ها – سرپرست انتظامي شهرستان سيروان در استان ايلام گفت:پليس با توزيع کنندگان مواد افيوني برخورد قاطع و قانوني خواهد کرد.

به گزارش پايگاه خبري پليس،سرگرد"عزت ا... متين فر" در تشريح اين خبر گفت:پس از تماس شهروندان با مرکز فوريتهاي پليسي مبني بر فعاليت چند نفر در امر قاچاق مواد مخدر موضوع به صورت ويژه در دستور کار پليس قرار گرفت.

وي افزود:پس از چند روز کار اطلاعاتي و مشخص شدن فعاليت 4نفر در امر تهيه و توزيع مواد مخدر محل فعاليت اين سوداگران مرگ تحت کنترل پليس قرار گرفت.

سرگرد متين فر تصريح کرد:صبح امروز و در چند عمليات جداگانه 4نفر از قاچاقچيان مواد مخدر دستگير و مقدار قابل توجه اي مواد مخدر از نوع ترياک از آن ها کشف ضبط شد.

سرپرست انتظامي شهرستان سيروان در پايان با اشاره به اينکه پليس با برهم زنندگان امنيت اجتماعي برخورد قاطع خواهد داشت گفت:متهمان پس از تشکيل پرونده تحويل محاکم قضايي شدند.

توقيف خودرو پي کي با 21ميليون ريال خلافي

گروه استان ها - رئيس پليس راه استان ايلام از توقيف يکدستگاه خودرو پي کي با بيش از 21ميليون ريال خلافي خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري پليس،سرهنگ"محسن ناصري"اظهار داشت:ماموران گشت پليس راه در محورهاي مواصلاتي استان يکدستگاه خودرو پي کي را به علت انجام تخلفات رانندگي توقيف کردند.

وي افزود:پس از استعلام پلاک خودرو از سيستم مشخص شد خودرو داراي بيش از 21ميليون ريال خلافي مي باشد.

سرهنگ ناصري تصريح کرد:اين خودرو جهت سير مراحل قانوني روانه پارکينگ شد.

رئيس پليس راه ايلام به کليه رانندگان خودروها هشدار داد و گفت:پليس با رانندگاني که داراي رفتار پر خطر و رانندگاني که مرتکب دو تخلف همزمان حادثه ساز شوند برخورد قاطع مي کند.

توقيف خودرو حامل زغال چوب قاچاق در ايلام

گروه استان ها- فرمانده انتظامي شهرستان چرداول در استان ايلام از توقيف وانت پيکان و كشف 30 کيسه زغال چوب قاچاق در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري پليس ، سرهنگ "بهروز عليمرادي" در تشريح اين خبرگفت : در پي اخبار واصله مبني بر اينکه يک دستگاه خودرو وانت پيکان اقدام به حمل زغال چوب قاچاق مي کند، عوامل انتظامي اين شهرستان، بلافاصله به محور مورد نظر اعزام و ضمن تحت کنترل درآوردن خودروها، خودرو مورد نظر شناسايي و توقيف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان چرداول افزود:ماموران انتظامي اين شهرستان دربازرسي از خودرو مورد نظر تعداد 30 کيسه زغال چوب قاچاق را کشف و ضبط کردند.

وي خاطر نشان داشت : کيسه هاي زغال چوب توقيفي، داراي ارزش تقريبي ده ميليون ريال مي باشند.

اين مقام مسئول انتظامي در پايان افزود: راننده خودرو دستگير و جهت تحقيقات و تشکيل پرونده به مقر انتظامي دلالت داده شد.

كاهش 33 درصدي تصادفات فوتي درايلام

گروه استان ها _ رييس پليس راهنمايي و رانندگي استان ايلام از كاهش 33 درصدي تصادفات فوتي در معابر درون شهري استان طي چهار ماهه سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل ، خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري پليس ، سرهنگ "نوراله خادم " گفت: با تلاش ماموران پليس راهور و افزايش فرهنگ انضباط ترافيكي در بين مردم ميزان تصادفات فوتي در حوزه درون شهري استان طي مدت چهار ماهه امسال 33 درصد كاهش يافت.

وي اصل مهم در كاهش تصادفات را تعامل و همكاري هدفمند مردم با پليس عنوان كرد و اظهار داشت: بايد فرهنگ رعايت قانون و احترام به حقوق شهروندان را در جامعه توسعه ببخشيم كه در اين زمينه ارگان ها و نهادهاي مختلف اجتماعي مي بايست با جديت بيشتري وارد ميدان شوند.

سرهنگ "خادم " فرهنگ سازي رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي، بازدارندگي قانون رسيدگي به تخلفات ، كنترل ، نظارت و حضور پررنگ پليس و اقدامات فرهنگي اداره آموزش و فرهنگ ترافيك را از جمله اين عوامل كاهش تصادفات به خصوص تصادفات فوتي عنوان كرد.

اين مقام مسئول با بيان اينكه خوشبختانه فرهنگ ترافيك و رانندگي صحيح در بين مردم استان در حال جا افتادن است گفت:در چهارماهه گذشته در تمامي تخلفات رانندگي با كاهش هاي قابل توجهي روبرو بوديم.

وي از برخورد با تخلفات حادثه ساز در اجراي طرح تابستانه پليس راهور و راه استان خبر داد و گفت : اميدواريم ، با همكاري بيشتر مردم در ماهه هاي پاياني فصل تابستان كه با سفر هاي تابستانه در معابر درون و برون شهري مواجه هستيم شاهد كاهش تصادفات و مرگ و ميرهاي جاده اي و توجه بيشتر رانندگان به قوانين و اصول ايمني باشيم.

برخورد باواحد هاي صنفي متخلف در شهرستان دره شهر

گروه استان ها - جانشين انتظامي شهرستان دره شهر از توابع استان ايلام ، از اجراي طرح برخورد با واحدهاي صنفي متخلف در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري پليس ، سرهنگ مهرداد علي محمدياظهار داشت: طرح ارتقاء امنيت اجتماعي به منظور ساماندهي واحد هاي صنفي فاقد پروانه کسب و نظارت و کنترل بر اصناف در سطح شهرستان اجراءشد.

جانشين انتظامي شهرستان دره شهر بيان داشت: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومي با همکاري مسولين اتحاديه هاي صنفي از 63 واحد صنفي بازديد کردند.

سرهنگ عليمحمدي تصريح کرد:در اين راستا تعداد12 واحد صنفي فاقد پروانه کسب و متخلف پلمپ شدند.

اين مقام انتظامي در پايان با اشاره به استمرار طرح هاي انتظامي و نظارتي پليس،از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف،موضوع را به مرکز فوريت هاي پليس 110 گزارش نمايند.

ارائه خدمات مشاوره اي به بيش از 2 هزار مراجعه کننده در ايلام

گروه استان ها- فرمانده انتظامي استان ايلام با تأکيد بر ارائه خدمات مشاوره اي رايگان به مردم گفت:طي چهارماهه ابتداي سال جاري تاکنون 2 هزار و دويست و بيست و شش نفر از خدمات مشاوره اي نيروي انتظامي در استان بهره گرفته اند .

به گزارش پايگاه خبري پليس ، سردار "علي دولتي" در تشريح اين خبر گفت:اين مرکز توانسته است با تبليغات گسترده و کيفيت بخشيدن به فعاليت هاي مشاوره اي آمار مراجعان را به نحو مطلوبي افزايش دهد.

وي اضافه کرد:مرکز مشاوره و کلانتري هاي انتظامي استان ايلام در مدت چهار ماهه ابتداي سال جاري به 2هزار و دويست و بيست نفر در زمينه مختلف خدمات مشاوره اي ارائه کرده است .

فرمانده انتظامي استان ايلام برگزاري کلاس مشاوره فعال در مساجد، مدارس ، برگزاري کلاس روانشناختي جهت سربازان و تهيه و توزيع بروشور ، پوستر و انتشار مقالات علمي در نشريات را از ديگر فعاليت هاي اين مرکز خواند و گفت:سعي داريم با افزايش فعاليت مددکاران تعداد بيشتري از مردم را تحت پوشش خدمات مشاوره اي قرار دهيم .

وي ابراز اميدواري کرد فعاليت اين مرکز بتواند سهم بسزايي در کاهش بار قضايي و پيشگيري از وقوع جرائم داشته باشد.

سردار" دولتي "در پايان يادآور شد، خدمات اين مرکز به مراجعان رايگان بوده و کارشناسان در دو شيفت صبح و عصر آماده ارائه خدمت به مردم مي باشند.





اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار