نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین با تاکید بر اینکه روش کنونی مدیریت آب در سطح کلان بی نتیجه و غلط است تاکید کرد: برای مقابله با کم آبی باید روش کنونی مدیریت آب در سطح کشور تغییر کند.
کد خبر: ۷۱۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵ 03 August 2015
نشست تخصصی و ساماندهی آب شهرستان های کنگاور، صحنه و هرسین با حضور فرمانداران این شهرستان ها و مدیرعامل آب منطقه ای استان کرمانشاه و مسوولان آبفا و آبفار استانی و شهرستانی روز دوشنبه در سرسرای فرمانداری کنگاور برگزار شد.

حجت الاسلام وحید احمدی در این نشست با بیان اینکه کشور ما در چند سال اخیر با مشل کم آبی و خشکسالی دست و پنجه نرم می کند افزود: برای مقابله با این معضل که در آینده خود را به صورت جدی تری نشان خواهد داد، نیاز به یک فکر کاربردی و اساسی است.

وی ادامه داد: تدوین برنامه ای جامع، معقولانه و کارشناسی شده برای جایگزینی مدیریت آب نیاز ضروری جامعه کنونی ماست که می طلبد مسوولان این حوزه به این فکر باشند.

نماینده کنگاور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مدیران هم باید به تعهدات مدیریتی خود پایبند باشند وعمل کنند و هم اینکه پاسخگوی مطالبه گری های مردم و ارباب و رجوع باشند.

احمدی در این نشست از مدیران و فرمانداران خواست تا مطالبات به حق مردم و برنامه های اصلی و کلان هر شهرستان را اولویت بندی کنند تا در سفر هیات دولت مورد بررسی قرار گیرد.

در این نشست فرمانداران شهرستان های کنگاور، هرسین و صحنه هر یک به صورت جداگانه مسائل و مشکلات آب روستایی و شهری شهرستان های خود را بیان کردند و خواستار پیگیری آنها از سوی مسوولان شدند.

بررسی‏‏ های حداقلی آمارهای موجود از بارندگی‎‎های امسال موید تداوم چیرگی غول خشکسالی بر پیکره خشک شهرستان کنگاور است که براساس آمار بارش سالیانه در کنگاور از 450 میلیمتر
در سال 78 به 250 میلیمتر در سال 94 رسیده است.

شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر 82 هزار نفر در ورودی شرق استان کرمانشاه واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار