مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی
مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از تولید بیش از214هزارو 979 تن انواع میوه های تابستانه هسته دار در سال 94 از باغات این استان خبر داد.
کد خبر: ۷۱۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳ 03 August 2015

به گزارش خبرنگار تابناک  تبریز، مهندس ابوالفضل شکوری در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: این استان با تولید بیش از 132هزار تن زردآلو از نظر سطح و میزان تولید، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده و برداشت این محصول در شهرستانهای استان شروع شده و با توجه به میکرو کلیماهای موجود در هر شهرستان هنوز عملیات برداشت ادامه دارد.

وی افزود: اکثر ارقام مرغوب تولید شده در استان همچون عسگرآباد، تبرزه و اردوباد در بارگاههای فرآوری به قیصی و ارقام محلی، و بذری به برگه زردآلو تبدیل و بقیه نیز جهت مصرف تازه خوری و صنایع تبدیلی جانبی روانه بازار می گردد.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه محصول فرآوری شده زردالوی این استان به کشورهای آسیائی و اروپائی صادر می گردد گفت: برداشت سایر هسته دارها چون گوجه درختی(23750 تن)، آلبالو(11310تن)، گیلاس(9380تن)، آلو( 5177تن)، هلو( 29662تن) شفتالو ( 2317تن) و شلیل ( 1383تن) نیز شروع شده و بخشی از محصولات تولیدی گونه های ذکر شده به مصرف تازه خوری رسیده و بقیه به اشکال مختلف در بارگاه های بهداشتی و صنایع تبدیلی فرآوری و به بازارهای داخل کشور و یا به کشورهای آسیای میانه و اروپا صادر می گردد.

وی با بیان اینکه امسال محصولات باغی هسته دار تا حد زیادی از خطر سرمای دیررس بهاره مصون مانده است تصریح کرد: از سایر هسته دارهای استان بیش از 82 هزار و 979 تن محصول از انواع گوجه درختی، آلبالو، گیلاس، آلو، شفتالو، هلو و شلیل تولید و به بازارهای استان و یا سایر نقاط کشور عرضه می گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :