اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، آئین‌نامه اجرایی فروش اقساطی کالاهای بادوام خانگی به زوج‌های جوان مشمولِ دریافت وام ازدواج را ابلاغ کرد.
کد خبر: ۷۱۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳ 03 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از شهرآرا، تسهیلات مزبور توسط تولید‌کنندگان و فروشندگان متقاضی که عرضه‌کننده کالاهای بادوام داخلی هستند، ارائه و بانک‌ها پرداخت اقساط را تقبل می‌‌کنند. خریدار موظف به پرداخت اقساط به بانک می‌باشد و بانک عامل، پرداخت اقساط را برای فروشنده تضمین می‌کند. سقف تسهیلات فروش اقساطی که بانک‌ها به‌ موجب این تبصره مکلف به تضمین پرداخت اقساط آن هستند، در سال۱۳۹۴ برای هر یک از زوجین یکصد میلیون ریال است.هر یک از زوجین مشمول دریافت وام ازدواج می‌توانند به جای دریافت وام ازدواج به صورت نقدی متقاضی اخذ تسهیلات کالایی از فروشنده باشند.

براساس این آئین‌نامه، متقاضی موظف است با مراجعه به فروشنده پس از انتخاب کالا نسبت به اخذ پیش فاکتور حاوی مشخصات کالا، قیمت فروش کالا، شرایط وحدت بازپرداخت تسهیلات کالاها اقدام و آن را به بانک مربوط ارائه کند.

در این رابطه رئیس انجمن لوازم خانگی خراسان رضوی درگفتگو با شهرآرا ضمن استقبال از ابلاغ پرداخت تسهیلات خرد به زوج های جوان گفت: باید دقت کرد که اگر وامی قرار است پرداخت شود،صرف خرید کالای داخلی شود و اینگونه نباشد که برخی از افراد با فاکتورسازی بتوانند این وام را صرف خرید کالای خارجی کنند.

مظاهری افزود: در حال حاضر بازار لوازم خانگی راکد بوده ازاین رو اجرای این وام می تواند به خروج از رکود صنعت لوازم خانگی کمک کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار