فرمانده انتظامی قم:
حدود 45 کتاب نفيس و قيمتي يکي از کتابخانه هاي مهم شهر قم به سرقت رفته بود و سارقان قصد داشتند تعدادي از آن ها را به خارج از کشور انتقال دهند. پليس قم موفق شد تعداد 30 جلد از اين کتاب هاي نفيس و خطي که قدمت بعضي از آن ها به قرن هاي پنجم و ششم هجري قمري برمي گردد، را به کتابخانه بازگرداند، ارزش برخي از اين کتاب ها به بيش از 100 ميليون مي رسد.
کد خبر: ۷۱۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰ 03 August 2015
به گزارش تابناک قم، سردار کاظم مجتبایی، در آستانه روز خبرنگار در نشست هم انديشي اين فرماندهي با خبرنگاران و مديران رسانه هاي استان اظهار داشت: سعي داريم در کنار نشست هاي جامع خبري که هر سه ماه يکبار و در مناسبت هاي مهم برگزار مي شود، نشست هاي مهم تر و صميمانه تري داشته باشيم تا موضوعات مهم استان و مرتبط با پليس بصورت دوطرفه عنوان شود.

وي افزود: مجموعه فرماندهي انتظامي استان مي تواند از نظرات و پيشنهادات شما که امين و نمايندگان واقعي مردم هستيد، استفاده و آن اخبار را مورد بررسي قرار دهد و در تنظيم روابط و بستر مناسب تر براي پليس به منظور خدمتگذاري هرچه بيشتر به مردم استفاده کند.

فرمانده انتظامي استان قم به سه خبر مهم در سطح فعاليت هاي پليس قم در طول 4 ماهه ابتداي سال جاري اشاره کرد و گفت: در درجه اول پليس استان در اين مدت موفق به کشف 2 تن انواع مواد مخدر شد که در اين رابطه 330 توزيع کننده مواد مخدر و 50 قاچاقچي حرفه اي دستگير و بيش از 1800 معتاد نيز از سطح شهر جمع آوري شدند.

سردار مجتبايي اضافه کرد: اين کشفيات حدود 3 برابر مدت مشابه سال گذشته است که به دليل فعاليت هاي هوشيارانه و شجاعانه پليس در امر مبارزه با قاچاقچيان حرفه اي به وقوع پيوست و مقدار اعظم آن  مربوط به ترانزيت مواد مخدر از مرزهاي شرقي و جنوبي به سمت مرکز کشور بوده است.

وي در ادامه از دستگيري باندي که با بهره گيري از اسکيمر در بعضي کارت خوان ها و دستگاه هاي خودپرداز، اقدام به برداشت از حساب هاي بانکي افراد کرده اند، خبر داد و گفت: در اين خصوص  3 نفر از اين باند و عامل اصلي آن دستگير شدند که در 10 استان اقدام به اين فعاليت کرده و حدود 30 نفر از مردم قم از آن ها شکايت کرده اند.

فرمانده انتظامي استان در خصوص قطعه اضافي اسکيمر، گفت: اين قطعات که در ورودي کارت خوان ها يا دستگاه هاي خودپرداز قرار مي گرفته است، شماره کارت افراد را ثبت کرده و نيز با روش ماهرانه اي که خود افراد رمز کارت را حفظ مي کرده اند، اقدام به خالي کردن حساب هاي بانکي با شگردهاي مجرمانه مختلف کرده اند.

سردار مجتبايي در ادامه سخنان خود به احضار و دستگيري 8 نفر در ارتباط با خارج کردن کتاب هاي نفيس خطي و قديمي از يکي از کتابخانه هاي مهم شهر قم اشاره کرد و افزود: اين افراد که حدود 45 کتاب نفيس و قيمتي را از يکي از کتابخانه هاي مهم شهر قم سرقت کرده بودند و حتي قصد داشتند تعدادي از آن ها را به خارج از کشور انتقال دهند، دستگير شدند.

وي عنوان داشت: پليس قم موفق شد تعداد 30 جلد از اين کتاب هاي نفيس و خطي که قدمت بعضي از آن ها به قرن هاي پنجم و ششم هجري قمري برمي گردد، را به کتابخانه بازگرداند، ارزش برخي از اين کتاب ها به بيش از 100 ميليون مي رسد و تعدادي نيز آنقدر ارزشمند هستند که نمي توان براي آن ها قيمت گذاري کرد.

فرمانده انتظامي استان قم در بخش ديگري از سخنان خود به 3 هدف مهم پليس قم در سال جاري اشاره کرد و گفت: هدف اول اجتماعي کردن فضاي کنترل جرم است که با هماهنگي هايي که با مسئولان استاني انجام شده است، سهم هر دستگاه مشخص شده و درصدديم تا در نيمه دوم امسال، همايش سهم من از امنيت و آرامش را  با حضور دستگاه هاي فرهنگي و اجرايي در سطح استان برگزار کرده تا بتوانيم مبحث کنترل فضاي جرم را بصورت اجتماعي عملياتي کنيم.

سردار مجتبايي با بيان اينکه برگزاري چنين جلساتي موجب مي شود تا از نظرات اصحاب رسانه و افکار عمومي استفاده کنيم، خاطرنشان کرد: پليس مي خواهد جرائم امنيتي را به صورت اجتماعي حل کند و مانع از تبديل فضاي اجتماعي به يک فضاي امنيتي شود، پس پليس براي اجتماعي کردن فضاي امنيتي نيازمند تعامل و ظرفيت همه دستگاه ها است.

وي هدف دوم را افزايش فعاليت هاي پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان عنوان و اضافه کرد: هدف ديگر نيز ادامه و تکميل زنجيره پليس هوشمند است، به گونه اي که درصدديم تا هر ماه يک کلانتري را به دوربين هاي هوشمند در حوزه استحفاظي آن ها مجهز کنيم که در کنترل هوشمند و ايجاد امنيت هوشمند بسيار تاثيرگذار خواهد بود.

فرمانده انتظامي استان در ادامه از افتتاح سيستم مانيتورينگ کل استان قم و نيز بهره برداري از استوديوي خبر پليس استان با حضور فرمانده ناجا در هفته نيروي انتظامي خبر داد.

سردار مجتبايي ابراز اميدواري کرد: همچنين افتتاح مانيتورينگ دوربين هاي مسجد مقدس جمکران در راستاي تحقق پليس هوشمند با بيش از 20 دوربين ثابت و 10 دوربين متحرک و سيار در هفته نيروي انتظامي پيش بيني شده است تا فضاي پيراموني و ترافيکي مسجد مقدس جمکران به خوبي کنترل و هدايت شود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به رتبه برتر پليس استان قم در حوزه فعاليت هاي پژوهشي و علمي در سطح کشور اشاره کرد و آن را نتيجه تعاملات و تفاهم نامه هاي فرماندهي انتظامي استان با دانشگاه ها و مراکز مختلف علمي و حوزوي و نشان از اهتمام پليس قم به همکاري و همفکري با اين مراکز دانست.

فرمانده انتظامي استان قم با بيان اينکه قدرت کشف پليس قم نسبت به گذشته بهتر شده است، عنوان داشت: اعتماد و رضايتمندي مردمي از پليس استان بسيار بالاست و خبرنگارن در جايگاهي که پليس قم در جلب رضايتمندي مردمي داشته است، نقش تعيين کننده دارند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار