عضور شورای مشورتی استاندار ایلام گفت: سرداران شهید و شهدای این استان مهجور مانده و آنطور که باید در سطح ملی معرفی نشده اند.
کد خبر: ۷۱۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۸ 04 August 2015
جواد رحیمی مقدم گفت: نهادها و سازمان های فرهنگی بخصوص متولیان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در زمینه معرفی رشادت ها و ایثارگری های مردم این استان فعالیت های مناسبی انجام نداده اند.
وی ادامه داد: استان ایلام دارای سرداران شهید شاخصی است که گمنام مانده و دلاورمردی ها و نقش موثر آنها در دفاع مقدس به جامعه معرفی نشده است.
رحیمی مقدم اظهار کرد: در حالیکه کوچکترین خدمات رسانی به خانواده شهدا بزرگنمایی شده و بعضا با اعتراض دیگر افراد جامعه مواجه می شود اجرای برنامه های فرهنگی در زمینه معرفی شهدا و عملیات های انجام شده در این استان صورت نگرفته است.
عضور شورای مشورتی استاندار ایلام به سالروز آغاز عملیات والفجر 3 در هفتم مردادماه 1362 اشاره کرد و گفت: در این عملیات شهدای بسیاری تقدیم انقلاب و اسلام شد اما متاسفانه در صدا و سیما و دیگر رسانه ها هیچ بازتابی نداشت.
رحیمی مقدم افزود: نمونه های زیادی از شهدایی که زمان شهادت خود را می دانستند در کشور وجود دارد که یکی از این نمونه ها مربوط به شهید گرانقدر ایلامی است که در عملیات والفجر 3 به درجه رفیع شهادت نایل آمد.
وی یادآور شد: این شهید گرانقدر به گواه همرزمانش در گرمای تابستان مناطق گرمسیری مهران پتو با خود حمل می کرده زیرا می دانسته بزودی به شهادت می رسد.
وی اطلاع از زمان شهادت را نشان از معنویت بالا و روحیه آسمانی شهدا دانست و گفت: شهدا با چشم پوشی از امور فانی این دنیای مادی، جان در طبق اخلاص گذاشته و راه شهادت و جاودانگی را انتخاب کردند.
عضور شورای مشورتی استاندار ایلام تاکید کرد: انعکاس و معرفی این رشادت ها و از خودگذشتگی ها باعث ترویج فرهنگ والای ایثار و شهادت در جامعه می شود.
رحیمی مقدم گفت: برگزاری یادواره، پخش ویژه برنامه از صدا و سیما، پخش فیلم های قدیمی از دوران دفاع مقدس، انتشار خاطرات رزمندگان، جانبازان و ایثارگران و احداث یادمان عملیات ها و سرداران شهید استان از جمله راهکارهای معرفی ایثارگری های شهدا و رزمندگان این استان است.
50 هزار نفر در استان ایلام از جامعه ایثارگران هستند، استان ایلام در طول دوران هشت سال دفاع مقدس دو هزار و 700 شهید، نزدیک به 11 هزار جانباز و 332 آزاده تقدیم انقلاب کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار