رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کرمانشاه از عضویت ۱۲ هزار و ۴۰۰ مهندس در این مجموعه خبر داد.
کد خبر: ۷۱۹۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۹ 25 February 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا؛حسن شرفی به مناسبت روز"مهندس" ، با تبریک این روز، گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان که از سال 1374 در کشور راه اندازی شد، بزرگترین تشکل صنفی و تخصصی کشور محسوب می شود که حداقل تحصیلات بدنه آن کارشناسی است.

وی با اشاره به عضویت 12 هزار و 400 مهندس در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، گفت: از این تعداد 5800 مهندس دارای پروانه و مابقی بدون پروانه هستند.

وی افزود: این تعداد مهندس در هفت حوزه مهندسی عمران، معماری، مکانیک، برق، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه همه افراد بعد از فارغ التحصیلی در هر یک از رشته‌های هفت گانه مهندسی مذکور می توانند به عضویت نظام مهندسی دربیایند، گفت: اما برای کسب پروانه نیاز است بعد از فارغ التحصیلی افراد مجددا آزمون داده و بعد از قبولی در آزمون برای آنها پروانه کار در سه حوزه طراحی، نظارت و اجرا صادر می شود.

شرفی افزود: فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی می توانند سه سال بعد از اتمام تحصیل، فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد دو سال بعد از فراعت از تحصیل و فارغ التحصیلان دکتری می توانند یک سال بعد از اتمام تحصیل در آزمون صدور پروانه که بصورت سراسری برگزار می شود شرکت کرده و بعد از قبولی در این آزمون برای آنها پروانه صادر می شود.

رییس سازمان نظام مهندسی استان کرمانشاه در ادامه به بیکاری بالا در جامعه مهندسی اشاره کرد وافزود: این مشکل نشات گرفته از عدم هماهنگی عرضه و تقاضا در رشته های مهندسی است، بطوری که هم اکنون بیش از نیاز جامعه و کشور دانشجوی رشته مهندسی داریم.

وی افزود: این وضعیت و عدم تعادل در رشته هایی مانند عمران و معماری بیشتر است و این رشته ها برای چند سال آینده به حد اشباع رسیده اند.

شرفی با اشاره به عدم افزایش تعرفه های نظام مهندسی گفت: با توجه به افزایش قیمت ها در بسیاری بخش ها، تعرفه نظام مهندسی در دو سال اخیر تغییری نکرده و افزایشی نداشته است.

وی با تاکید بر لزوم تعامل هرچه بیشتر و بهتر استانداری و شهرداری کرمانشاه با سازمان نظام مهندسی استان، گفت: افزایش تعاملات در این زمینه می تواند به بهبود وضعیت مهندسین استان کمک کند و مسئولین استان می توانند از این اتاق فکر تخصصی در بسیاری حوزه ها بهره گیرند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار