فرماندار داراب گفت: داراب با توجه به جاذبه‌های منحصربه‌فرد گردشگری، می‌تواند یکی از برجسته‌ترین مقاصد گردشگری استان فارس باشد.
کد خبر: ۷۲۰۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲ 28 February 2019

تابناک فارس به  نقل از فارس:علی مظفری در جلسه ستاد تسهیلات نوروزی داراب با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان داراب در زمینه‌های مختلف گردشگری اظهار داشت: با توجه به پتانسیل‌های موجود در حوزه گردشگری طبیعی، مذهبی و بناهای تاریخی همچنین محصولات کشاورزی داراب، این شهرستان نه فقط توقفگاه گردشگری بلکه باید به عنوان مقصد گردشگری مسافران نوروزی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شهرستان داراب جاذبه‌های دارد که مسافران نوروزی می‌توانند حداقل سه روز برای آنها وقت بگذارند، ادامه داد: در زمینه معرفی و تبلیغات جاذبه‌های داراب در گذشته ضعیف عمل شده و در این زمینه کم کاری شده است.

فرماندار داراب تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود، چنان که تبلیغ مناسب با شیوه‌های جاذب صورت گیرد، داراب می‌تواند به عنوان یکی از شهرهای برتر مقصد گردشگری در سطح کشور مطرح شود.

مظفری با اشاره به اینکه داراب بهترین و مرغوب‌ترین محصولات کشاورزی استان را دارد اما به عنوان برترین شناخته نمی‌شود، افزود: به جرات می توانم بگویم بهترین انار ایران، انار اشکفتوی داراب است همچنین محصولات دیگر این شهرستان که در صورت معرفی مناسب می‌تواند به عنوان بهترین مورد استقبال قرار گیرد.

وی با تأکید بر برندسازی محصولات کشاورزی داراب نظیر انجیر، گل محمدی، انار اشکفتو، بادام، گردو، مرکبات و... گفت: محصولات داراب نیازمند برندسازی و معرفی هستند تا محصولات این شهرستان به نام مناطق دیگر ثبت نشود.

فرماندار داراب خاطرنشان کرد: تهیه نقشه جاذبه‌های شهرستان، نصب نمادی از آبشار فدامی، تنگه رغز و کاسه تراشون در پارک تدبیر و امید، فضاسازی محیطی ورودی‌های شهر جهت استقبال از مسافران نوروزی هر چه سریع‌تر در دستور کار قرار گیرد.

مظفری ضمن تاکید بر ساماندهی جاذبه‌های گردشگری داراب و آماده‌سازی آنها پیش ایام نوروز گفت:غار سهلک در بخش رستاق از نقاط دیدنی و ممتاز شهرستان است و در صورت ساماندهی، می‌تواند به عنوان زیباترین جاذبه طبیعی استان فارس مطرح شود.

وی با اشاره به اینکه راه دسترسی به غار سهلک با اعتبار 240 میلیون تومان در حال احداث است، اضافه کرد: ایجاد راه پلکانی و نورپردازی مناسب برای غار سهلک با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومان در دستور کار قرار می‌گیرد.

رئیس ستاد تسهیلات نوروزی داراب بیان کرد: رسیدگی به فضای سبز و وضعیت روشنایی گلزارهای شهدا در داراب، فدامی و جنت‌شهر، نصب تمثال شهدا توسط شهرداران و بخشداران در بلوارهای اصلی، طراحی موزه شهدای شهرستان داراب اعم از شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان وطن از برنامه‌هایی است که در زمینه بزرگداشت شهدا و ایثارگران در اولویت قرار دارد.

مظفری اظهار داشت: معرفی علمای بزرگ داراب نظیر آیت الله نسابه و آیت‌الله شیخ یحیی انصاری، معرفی اماکن مذهبی شهرستان به ویژه آرامگاه دحیه کلبی انصاری (از صحابه پیامبر) از محورهایی است که در زمینه شناساندن داراب به نقاط دیگر باید مورد توجه قرار گیرد.

وی چالش اصلی موجود در داراب را عدم وحدت و جناح‌گرایی افراطی دانست و گفت: مردم و مسؤولان در داراب مطالبه‌گر نیستند و اکنون زمان آن رسیده که روحیه مطالبه‌گری تقویت شود چرا که با دست روی دست گذاشتن، کاری پیش نمی‌رود.

مظفری ضمن انتقاد از وضعیت پاکسازی شهر در آستانه نوروز گفت: در آستانه عید امور پاکسازی شهری به کندی پیش می‌رود و شایسته است که برای استقبال از مسافران نوروزی نیازمند دارا نیازمند پاکسازی و زیباسازی شهر در حد مطلوب انجام شود.

فرماندار داراب اظهار داشت: در برخورد با مسافران نوروزی، خوش‌رفتاری، مهمان‌نوازی و رعایت انصاف از سوی فروشندگان دارابی یک ضرورت است و در این زمینه اداره صنعت و تجارت اقدام به برپایی دوره‌ای آموزشی برای اصناف می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: به مناسبت ایام نوروز، پروژه‌های تاسیساتی اداره‌ها و شهرداری از ۲۵ اسفندماه و احداث راه‌ها از ۲۰ اسفندماه متوقف می‌شود.

مظفری با تاکید بر حفظ امنیت گردشگران داخلی و خارجی گفت: نقاط حادثه‌خیز و فاقد امنیت نیازمند حضور پلیس راه هستند و با نظر شورای تامین و جانمایی مناسب، کانکس پلیس در این نقاط نصب می‌شود.

 

 

شناسایی 300 نقطه تاریخی

در ادامه این جلسه رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داراب گفت: خانه‌های مسافر در ایام نوروز به ویژه در منطقه فسارود نیاز به مجوز قانونی دارد.

داوود مرادی ادامه داد: نوروز سال گذشته در فسارود عده‌ای به طور غیرقانونی مبادرت به راه‌اندازی خانه مسافر کردند که توصیه ما برای نوروز امسال، اخذ مجوز و فعالیت قانونی آنها است.

وی افزود: متقاضیان می‌توانند برای اخذ مجوز از طریق جامعه هتلداران اقدام کنند و از درآمد حاصل، ماهیانه مبلغی را به این اتحادیه بپزدازند.

رئیس اداره میراث فرهنگی داراب اظهار داشت: سوئیت مناسبی که امکانات کافی برای اسکان موقت مسافران را داشته باشد می‌تواند به عنوان خانه مسافر مورد استفاده قرار گیرد اما اقامتگاه‌های بوم‌گردی شرایط خاص خود را دارند و باید معماری، غذا همچنین پوشش کارکنان اقامتگاه متناسب با وضعیت بومی منطقه باشد.

مرادی بیان کرد: طرح بررسی جامع باستان‌شناسی داراب برای نخستین بار در دستور کار قرار گرفته و ۳۰۰ نطقه تاریخی که قدمت برخی از آنها به ۳۰ هزار سال می‌رسد، در این زمینه شناسایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: مرمت چهار بنای تاریخی، نصب 18 تابلو در اماکن تاریخی با کمک خیرین، حضور نگهبان در بنای تاریخی مسجد سنگی، زمینه‌سازی برای تملک خانه سوخکیان و ارسال 30 آثار باستانی داراب برای ثبت ملی از اقداماتی است که امسال در حوزه میراث فرهنگی انجام شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار