بسته ویژه کشوری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۷۲۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۷ 05 August 2015
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.

کمیته انضباطی آرای خود را در خصوص اتفاقات دیدارهای هفته نخست لیگ برتر فوتبال اعلام کرد


طرفداری- در دیدار تیم های تراکتورسازی تبریز و نفت تهران که مورخ نهم مردادماه برگزار شد تماشاگران منتسب به تیم تراکتورسازی تبریز اقدام به تخلف و فحاشی نسبت به یکی از داوران که در فصل گذشته برای این تیم قضاوت داشت، کردند. بر همین اساس و با توجه به ماده 79 آیین نامه انضباطی، باشگاه تراکتورسازی تبریز به پرداخت پنجاه میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

در دیدار دو تیم پرسپولیس و پدیده خراسان که در 9 مرداد برگزار شد، تماشاگران منتسب به تیم پرسپولیس اقدام به فحاشی نسبت به داور مسابقه کردند که طبق ماده 79 آیین نامه انضباطی، باشگاه پرسپولیس از سوی کمیته انضباطی به پرداخت پنجاه میلیون ریال جریمه محکوم شد.

همچنین در دیگر دیدار هفته نخست لیگ برتر در دیدار تیم های فولاد خوزستان و راه آهن که در تاریخ نهم مرداد برگزار شد، کمیته انضباطی به دلیل فحاشی تماشاگران منتسب به تیم فولاد خوزستان به این باشگاه به استناد ماده 79 آیین نامه انضباطی تذکر کتبی داد.

بازی بین تیم های ملوان بندر انزلی و ذوب آهن اصفهان دیگر دیداری بود که در نهم مرداد برگزار شد که باشگاه ملوان انزلی به دلیل تخلف تماشاگران، اهانت به تیم مقابل و پرتاب بطری هنگام ضربه زدن به توپ توسط تیم مهمان، به پرداخت پنجاه میلیون ریال جریمه شد. این رای بر اساس ماده 79 آیین نامه انضباطی توسط کمیته انضباطی صادر شد.

به نقل از سایت رسمی فدراسیون، همچنین یحیی گل محمدی سرمربی تیم ذوب آهن اصفهان به دلیل انجام مصاحبه و بیان مطلب که سبب تشویش اذهان عمومی و ایجاد وهن به فوتبال شده است، مطابق با ماده 72 آیین نامه انضباطی به پرداخت پنجاه میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. لازم به ذکر است که درخصوص قسمتی از اظهارات گل محمدی در مورد ایجاد شائبه در نتیجه مسابقات، با توجه به صلاحیت کمیته اخلاق پرونده جهت پیگیری به آن کمیته ارسال شد.
بهمن روشنایی سرپرست تیم استقلال خوزستان در دیدار تیم های سپاهان اصفهان و استقلال خوزستان که در تاریخ هشتم مرداد در ورزشگاه فولادشهر برگزار شد، به دلیل اعتراض به داور مسابقه پس از پایان مسابقه و اهانت به داوران مطابق با بند 4 ماده 66 آیین نامه انضباطی به یک جلسه محرومیت از همراهی تیم مربوطه و پرداخت سی میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

همچنین سیروس نعمتی نژآد مربی تیم استقلال خوزستان هم به دلیل اهانت و اعتراض به داوران بر اساس بند 4 ماده 66 آیین نامه انضباطی، به یک جلسه محرومیت از همراهی تیم مربوطه و پرداخت سی میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

نظر حامد بهداد درباره فروش فیلم‌ مستهجن

جامد بهداد بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار یادداشتی شدیدالحنی از وضعیت فعلی فروش سینمای ایران و پیشتازی فیلم‌های مستهجن انتقاد کرد.

خبرآنلاین: جامد بهداد بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار یادداشتی شدیدالحنی از وضعیت فعلی فروش سینمای ایران و پیشتازی فیلم‌های مستهجن انتقاد کرد.

او این یادداشت را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده است. بهداد در ابتدای این یادداشت از سریال «دندون طلا» به کارگردانی داود میرباقری نوشته است: «قصه خوبى خواهيد ديد، «دندون طلا» سريال با ارزشيه كارى اصيل و فرهنگى متاثر از شاهنامه و موسيقى و نمايش ايرانى.چيزهايي كه ادعا ميكنيم داريم اما كمتر درباره شون مي‌دونيم.هشت يا نه قسمت اين سريال با شروع و ادامه و پايان بندى عالى ساخته شده كه بهتون اطمينان مي‌دم ارزش نگهدارى در قفسه فيلمها و كتاب هاتون رو داره.»

او ادامه داده: «در هنگام نمايش صحنه اى دندون طلا در پانزده سال پيش كه دانشجو بودم احساس درستى نسبت به اين اثر داشتم و هم همين زمان كه خودم بازيگر يكى از نقش هاى فيلمش بودم. دندون طلا كمابيش توانسته به ناخودآگاه فرهنگى ما نقب بزنه.»

او پس از این مقدمه به سراغ وضعیت فعلی سینمای ایران رفته و نوشته: «اين روزها برام چيزى چندش آور تر از اكران و فروش فيلمهاى مستهجن و لجن وجود نداره. منخشمگين مي‌شم از سقوط سطح سليقه عموم مردم. بايد ركورد ميزان اين سقوط متعفن رو در گينس به ثبت رسوند.اما به جرأت ميتونم بگم مجموعه دندون طلا ، در هنگامى كه كار مي‌كردم اين باور رو بهم مي‌داد كه هم مردم و هم تماشاگرهاى حرفه اى رو تحت تأثير منطقى خودش قرار مي‌ده. كه البته عامل انتقال اين تاثير جوانهاى خانواده خواهند بود.»

بهداد ادامه داده: «چون آنها هستند كه خانه را از ركود و يكنواختى بيرون مي‌كشند. كارى كه شخصاً خودم با خانه و خانواده ام انجام دادم. خانه مان مي‌رفت تا در روزمرگى و بى نشاطى از تكرار عادت بيمار شود. اما با بازيگر شدن و موفق شدنم ، خانواده ام علاقه خود را دوباره به نمايش و سينما بدست آورد. طورى كه مادر و پدرم مرا از اخبار فرهنگى روز مطلع مي‌ساختند.»

این بازیگر تاکید کرده: «در خانه ما هميشه بحث سر داستان و فيلم و اتفاق هايش بود و من اين سرزندگى فرهنگى را مديون خود بودم. بخاطر همين خيال مي‌كنم جوانهاى خانواده مي‌توانند جهان كوچك خانه شان را بسازند. مجموعه سينمايي دندون طلا شما را از تماشاى آن اثر شاد ميكند و مانع از احساس هدر رفتن زمان مي‌شود. كارى است درباره مقام بلند مطربى. كارى درباره مقام موسيقى صحنه اى . كارى درباره نمايش سياه بازى.در ادامه از دانشجويان و جوانان آگاه و شعورمند هموطن مي‌خوام كه در هنگام توزيع و پخش سريال دندون طلا ، با دزدى و كپى كردن و ارزان فروشى دلالهاى مفت خور برخورد كرده و مانع اين لودگى ها شوند. خدا يارمان».

شیراز سکولارترین شهر ایران؟

وی افزود: ما شیراز را به معنای واقعی سومین حرم اهل‌بیت می‌دانیم، شیراز شهر متشرعین است، شیراز شهر حرم احمد بن موسی (ع) و شهر ملاصدرا و حافظ و سعدی است و این استان 15 هزار شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده و ما این اخبار و آمارها را به‌ طور جدی تکذیب می‌کنیم.
بر اساس یک پژوهش شیراز، تهران، رشت و سنندج سکولارترین شهرهای ایران هستند، اما گرایش به سکولاریسم در زاهدان، یزد، مشهد و قم کمترین است.

به گزارش تابناک، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شیراز اما به شدت این آمار و پژوهش را رد می کند و این اخبار را صرفاً خوراکی برای شبکه های اجتماعی می داند.گذشته از این آمار و این پژوهش و درست و غلط بودن آن، به هر حال آمارهای رسمی هم حکایت از وضعیت نامناسب استان فارس در مسائل اجتماعی دارد.

اخیراً مقاله ای در مورد  تغییرات فرهنگی و اُفت باروری در ایران توسط امیر خالد رستگار، استادیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه شاهد تهران و میثم محمدی، دانشجوی کارشناسی ارشد جامعه شناسی دانشگاه تهران در شماره تابستان نشریه جامعه‌شناسی کاربردی منتشر شده که به بررسی رابطه دینداری، سکولاریسم (عرفی گرایی)، فردگرایی و ارزش‌های خانوادگی با میزان باروری در مراکز استان‌های کشور پرداخته است.

و اما سکولاریسم چیست؟

از آن جا که اصطلاح سکولاریسم در موارد مختلفی استفاده می‌شود، معنی دقیق آن بر اساس نوع کاربرد متفاوت است. دیدگاه سکولاریسم بر این پایه بنا شده است که زندگی با در نظر گرفتن ارزش‌ها پسندیده‌است و دنیا را با استفاده از دلیل و منطق، بدون استفاده از تعاریفی مانند خدا یا خدایان و یا هر نیروی ماورای طبیعی دیگری، بهتر می‌توان توضیح داد.به عبارت بهتر هر کسی دین خود را فقط در خانه خود نگه داشته باشد و حق ندارد دین خود را در جامعه تبلیغ کند .

شیراز سکولارترین شهر ایران


حال پژوهش انجام شده می گوید: شیراز، تهران، رشت و سنندج سکولارترین شهرهای ایران هستند، اما گرایش به سکولاریسم در زاهدان، یزد، مشهد و قم کمترین است.

از نظر فردگرایی هم ساکنان شیراز، رشت، تهران و مشهد بیشترین تمایل را به فردگرایی نشان می‌دهند، اما این گرایش در زاهدان، یزد، کرمان و سمنان در حداقل است.

شیراز بی‌دین‌ترین و سکولارترین شهر ایران؟

بندرعباس، سمنان، یزد و بوشهر بیشتر از دیگر مراکز استان‌ها، ارزش‌های خانوادگی را مهم می‌دانند، اما این ارزش‌ها در ساری، ارومیه، کرمانشاه و همدان کمتر اهمیت دارند.

این بررسی نشان می‌دهد که دینداری با سکولاریسم و فردگرایی رابطه معکوسی دارد و در شهرهایی که دینداری کمتر است، گرایش به فردگرایی و سکولاریسم بیشتر دیده می‌شود.

داده‌های این تحقیق از "پیمایش ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان” استخراج شده که از طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود و در سال ۱۳۸۳ منتشر شد، اما محققان بررسی آماری مجددی بر روی داده‌‌های آن انجام دادند.

به شدت این آمار را تکذیب می کنیم


معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شیراز اما به شدت این آمار و پژوهش را رد می کند و این اخبار را صرفاً خوراکی برای شبکه های اجتماعی می داند.

این تحقیق به هیچ وجه به مذاق جناب معاون خوش نیامده،چنان که وی از برخورد با سازندگان این خبر گفته و از گردآورندگان این تحقیق خواسته که برای تحقیقشان منبع ارائه کنند.

نیکمرام گفت: مطالبی که اخیراً در مورد رتبه شیراز در سکولاریسم عنوان می‌شود، صحت نداشته و مبنای علمی ندارد.

زین‌العابدین نیک‌مرام اظهار داشت: آمارهای اعلام‌شده در مورد رتبه شیراز در سکولاریسم و رونق فرقه‌های انحرافی در این شهر از اخباری است که تنها برای مصرف شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی تولیدشده و با واقعیت انطباق ندارد.

وی افزود: ما شیراز را به معنای واقعی سومین حرم اهل‌بیت می‌دانیم، شیراز شهر متشرعین است، شیراز شهر حرم احمد بن موسی (ع) و شهر ملاصدرا و حافظ و سعدی است و این استان 15 هزار شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده و ما این اخبار و آمارها را به‌ طور جدی تکذیب می‌کنیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این مسائل تنها کاربردهای ویژه شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی دارد و ما تقاضا داریم اگر کسانی مدعی هستند این آمار صحت دارد منابع پژوهش خود را اعلام کنند.

وی بیان کرد: این‌که گفته‌ شده شیراز سکولارترین شهر کشور است مورد اعتراض ما است و در حد توان خود با سازندگان این نوع اخبار برخورد می‌کنیم.

معاون فرماندار شیراز سپس ابراز داشت: بیشترین ناهنجاری‌های سال‌های اخیر از همین شبکه‌های اجتماعی است و بسیاری از ازدواج‌های ناموفق و موارد اخلاقی ریشه در همین روابط غیرمتعارف دارد اما آمارهایی که مدعی است از هر پنج ازدواج در شیراز یا فلان شهرستان فارس یک مورد به طلاق منجر می‌شود نیز ازنظر ما صحیح نیست.

به هر حال وضعیت فارس خوب نیست


گذشته از این آمار و این پژوهش و درست و غلط بودن آن، به هر حال آمارهای رسمی هم حکایت از وضعیت نامناسب استان فارس در مسائل اجتماعی دارد.

طبق آمارهای رسمی و تأیید شده؛ استان فارس در شاخص های بیکاری،اتباع بیگانه،تعداد زندانیان،وضعیت اعتیاد،آمار طلاق و ... به هیچ وجه وضعیت خوبی میان استان های کشور ندارد.

باشد که مسئولان فکری به حال این وضعیت کنند.

ردبول یک زن را کور کرد

زنی که روزی 28 رد بول می خورد در حال کور شدن است.

خبرآنلاین: زنی که روزی 28 رد بول می خورد در حال کور شدن است.

لنا لوپاری 26 ساله که 3 فرزند هم دارد، گفت: به دلیل اینکه یکی از بچه هایم نیاز به مراقبت خاص داشت وقت برای رسیدگی به تغذیه خودم نداشتم. به همین دلیل هر روز 28 قوطی رد بول می خورد.

خوردن ۲۸ قوطی ردبول، یعنی روزی 3000 کالری اضافه. او هر سال چیزی حدود 6000 پوند خرج رد بول می کرده است، طبق اطلاعات روی قوطی های ردبول، در هر قوطی 80 میلی گرم کافئین وجود دارد که کارشناسان معتقدند باعث افزایش ضربان قلب می شود.

لنا که در بیمارستانی در انگلیس بستری است و اضافه وزن شدیدی دارد، گفت: حدود 5 سال میگرن داشتم. با خوردن مسکن میگرنم را کنترل می کردم. حالا بینایی‌ام از بین رفته و حالا 6 روز است که در این بیمارستانم. نمی خواهم برای لاغر شدن مورد عمل جراحی واقع شوم، پس خودم باید لاغر شوم.

پزشک او در این رابطه گفت: افزایش وزن او باعث ایجاد ورم در مغز او شده است.

واکنش صالحی به اظهارات زاکانی: چرا باید حرف نامربوط را پاسخ دهیم؟

رییس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: الان در شرایطی هستیم که باید با دقت، حساسیت و هوشیاری سعی کنیم بهانه به دست دشمن ندهیم و با همه احساس و درایت خود سعی کنیم که دوگانگی بر سر موضوع هسته‌ای میان جامعه ایجاد نشود.

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: اگر کسی می‌خواهد نقد کند، نقد باید صحیح، عادلانه و خداپسند باشد.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر صالحی عصر امروز (سه‌شنبه) در حاشیه نشست مرکز الگوی ایرانی اسلامی جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه واکنش شما به اظهارات آقای زاکانی نماینده مجلس که به نقل از شما گفته است «دعا کنید برجام توافق نشود»، گفت: اگر کسی می‌خواهد نقد کند، نقد باید صحیح، عادلانه و خداپسند باشد. چرا باید حرف نامربوط بزنند و آن وقت از ما می‌خواهند این حرف‌ها را تایید یا تکذیب کنیم.

وی گفت: معروف است که می‌گویند کسی که نصف علم را دارد از آن کسی که علم ندارد خطرناک‌تر است چرا که به اعتبار آن نصف علمش می‌تواند حرف‌ها و اقدامات خطرناک صورت دهد.

رییس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: الان در شرایطی هستیم که باید با دقت، حساسیت و هوشیاری سعی کنیم بهانه به دست دشمن ندهیم و با همه احساس و درایت خود سعی کنیم که دوگانگی بر سر موضوع هسته‌ای میان جامعه ایجاد نشود.

صالحی گفت:‌ برای اولین بار در تاریخ است که کشوری بدون آنکه به قطعنامه‌های شورای امنیت عمل کند همه آنها را لغو و فعالیت‌های هسته‌ای خود را پیش می‌برد و تحریم‌ها را نیز بر می‌دارد اما باز هم عزیزانی می‌آیند و از این صحبت‌ها می‌کنند. ما نقد صحیح را به جان می‌خریم اما اینگونه صحبت‌ها چه جایگاهی دارد.

وی همچنین با اشاره به اینکه گفته می‌شود امروز در شورای عالی امنیت ملی جلسه مهمی در رابطه با موضوع هسته‌ای برقرار بوده است، نتیجه این جلسه چه بود، گفت: جلسات شورا محرمانه است و نتایج آن تا وقتی که رییس شورا درباره آن به نتیجه برسد محرمانه می‌ماند.

رییس سازمان انرژی اتمی در ادامه با اشاره به اظهارات زاکانی نماینده مجلس، تصریح کرد: ایشان می‌فرمایند بنده در مجلس گفته‌ام دعا کنید که برجام به هم بخورد. ما در مجلس یا در صحن علنی صحبت کرده‌ایم، یا در کمیسیون صحبت کرده‌ایم و جای دیگری نیست که من با نمایندگان صحبت کرده باشم و من نمی‌دانم ایشان با چه اسنادی این صحبت را داشته‌اند و برای من این موضوع خیلی سنگین بود و نمی‌دانم چه باید بگویم. آقای زاکانی باید با مسئولیت‌پذیری بیشتری سخن بگویند. من آقای زاکانی را می‌شناسم اما دوستی خیلی نزدیکی با ایشان ندارم که بخواهم در گوشی صحبت کرده باشیم بنابراین من نمی‌دانم کی و کجا چنین صحبتی داشته‌ام. شاید در خواب من چیزی گفته‌ام و بعد دائم اصرار می‌کنند این موضوع را تکذیب کنید اما آیا ما باید هر چیزی را تایید یا تکذیب کنیم؟ شاید فردا آمدند و گفتند آقای صالحی دینش را هم عوض کرده است، آن موقع هم ما باید بیایم جواب بدهیم و تایید و تکذیب کنیم؟

وی ادامه داد: درست همان روزی که چنین صحبتی در مورد بنده مطرح شد درباره حضور پسر آقای ظریف در مراسم عروسی پسر جان کری هم مطالبی مطرح شد و باز در همان روزها اظهاراتی از آقای عراقچی منتشر می‌شود.

صالحی ادامه داد: اخلاق اسلامی چنین چیزی را توصیه نمی‌کند و آیا حضرت آقا که فرمودند توجه کنید تا موضوع هسته‌ای موجب دودستگی نشود بیان آقای زاکانی در جهت ایجاد وحدت بوده است؟ جز اینکه در جهت ایجاد خدشه‌ و لجن‌مال کردن افراد بوده است چه چیزی می‌توان گفت.

مجوز فعالیت BBC در ایران صادر شد

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز فعالیت BBC در ایران را مجددا فعال کرد.

خبرگزاری تسنیم: مجوز فعالیت BBC رسانه وابسته به دستگاه‌های امنیتی رژیم سلطنتی انگلیس که از سالها پیش به دلیل اقدامات ضدامنیتی در ایران تعلیق شده بود، اخیراً با تصمیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجدداً فعال شد.

نوش‌آبادی سخنگوی وزارت ارشاد دولت یازدهم با تایید این خبر گفت: مجوز فعالیت بی‌بی‌سی برای تهیه گزارش صادر شده است.

وی افزود: صدور این مجوز با هماهنگی نیروهای انتظامی و مراکز اطلاعاتی و امنیتی انجام شده است.

سخنگوی وزارت ارشاد گفت: یک گروه از خبرنگاران هلندی‌الاصل که برای بی‌بی‌سی کار می‌کنند هم قرار است به زودی برای تهیه اخبار و گزارش وارد ایران شوند.


نوش‌آبادی: دفتر BBC همچنان تعلیق است

نسیم آنلاین: نوش آبادی سخنگوی ارشاد در خصوص تعلیق مجوز bbc  در ایران گفت: دفتر bbc همچنان تعلیق است و این مجوز صادر شده برای تهیه یک گزارش پیرامون مسائل هسته ای داده شده است.

وی با بیان اینکه این مجوز محدود و  یک هفته ای است افزود: آنها تعهد داده اند که در چهارچوب مقررات و ضوابطی که برایشان تعیین شده است طی یک هفته  گزارشی را در خصوص مسائل هسته ای  تهیه کنند.

نوش ابای گفت: تنها وزارت ارشاد این مجوز را نداده است بلکه این مجوز   توسط یه کمیته سه نفره که متشکل از نهادهای امنیتی و وزارت خارجه است انجام شده است.

سخنگوی وزارت ارشاد با بیان اینکه دفتر همچنان تعلیق اش باقی است افزود: bbc  در گزارش مورد نظر باید از سیاه نمایی پرهیز کند و شئونات خبرنگاری را رعایت کند؛ تحت نظارت اماکن و نیروی انتظامی در مکان هاییی که قبلا گزارش داده اند باید کارشان انجام شود.

وی گفت: انها در این گزارش می خواهند نظرات مردم را در خصوص مسائل هسته ای جویا شوند؛ اگر تخطی کنند دیگر مجوز موردی برایشان صادر نمی شود.









منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
جامد بهداد ده چیسسه
"حامد"
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار