دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در سال جدید بررسی دو لایحه پالرمو و CFT را در دستور کار قرار می‌دهیم، گفت: هر چه رفتار FATF سازنده باشد در نظر مجمع تاثیر دارد.
کد خبر: ۷۲۰۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴ 02 March 2019

 

دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست خبری روز شنبه یازدهم اسفند پس از جلسه مجمع تشخیص اظهار کرد: تا کنون چندین جلسه در مجمع تشخیص مصلحت نظام درخصوص بررسی لایحه پیوستن ایران به کنوانسیون پالرمو، که از سوی مجلس به مجمع تشخیص آمده، برگزار شده است.

وی افزود: در این جلسات نسبت به ابعاد مختلف امنیتی و اقتصادی در مورد پالرمو بحث کردیم و اعضای مجمع و نمایندگان دولت هم نظرات خود را اعلام کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: پس از آنکه مصوبه CFT به مجمع رسید و به دلیل همپوشانی و ملاحظاتی که بین دو لایحه پالرمو و CFT وجود دارد، مقرر شد بررسی لایحه پالرمو با تاخیر صورت بگیرد تا کارشناسان مربوط به CFT هم حضور داشته باشند، بنابراین نمایندگان دولت و مجلس هم موافق تاخیر در رسیدگی به پالرمو بودند.

رضایی افزود: در سال جدید بررسی دو لایحه را در دستور کار قرار می دهیم و در این میان رفتار FATF هم مورد توجه است زیرا از سوئی اقدامات ایران را تحسین کرده و از سوی دیگر ابهاماتی داشته است. هر چه رفتار FATF سازنده باشد در نظر مجمع تاثیر دارد.

وی در ادامه به رفتار اروپایی‌ها اشاره کرد و گفت: رفتار اروپایی‌ها در تصمیم مجمع تاثیر دارد چراکه در برجام از آنها راضی نیستیم.

 

اخبار تبریز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :