مدیرکل استاندارد
مدیرکل استاندارد ایلام گفت: 6 واحد تولیدی متخلف در ایلام مهر و موم شد
کد خبر: ۷۲۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵ 05 August 2015

به گزارش تابناک ایلام،محمد مددی از متوقف کردن خط تولید شش واحد تولیدی در استان ایلام خبر داد.

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: خط تولید شش واحد تولیدی شامل بتن آماده، شن و ماسه و عایق رطوبتی در استان به دلیل نداشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد، تولید و فروش محصولات فاقد علامت استاندارد، عدم اقدام لازم جهت دریافت پروانه استاندارد و عدم رعایت موازین استاندارد، توقیف، لاک و مهر و موم شد.

مددی با تاکید بر اینکه اداره کل استاندارد استان ایلام به منظور حفظ سلامت، ایمنی و بهداشت جامعه، مکلف به نظارت بر فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری است، افزود: این اقدام طبق تبصره 4 ذیل ماده 9 قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران صورت گرفته است و متخلفان به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالاهایی اجباری اعلام شود پس از انقضای مهلت‌های مقرر، تولید، تمرکز، توزیع و فروش این گونه کالاها با کیفیت پایین‌تر از استاندارد مربوط و یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع است ادامه داد: این طرح ادامه یافته و مراکز عرضه در بازار مصرف را نیز شامل خواهد شد.

وی تصریح کرد: بر اساس ماده 9 قانون سازمان استاندارد، هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالاهایی اجباری اعلام شود، پس از انقضای مهلت مقرر، تولید، تمرکز، توزیع و فروش اینگونه کالاها با کیفیت پایین تر از استاندارد مربوطه و یا بدون علامت استاندارد ایران، ممنوع و با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب تعزیر اعم از احضار، وعظ، تذکر، توبیخ، تهدید و اخذ تعهد و حبس از یک ماه تا دو سال و جزای نقدی از یکصد هزار ریال تا پنجاه میلیون ریال به حکم محاکم صالحه محکوم خواهد شد.

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: از ابتدای سال 1394 تاکنون 343 مورد بازرسی از نازل‌های عرضه سوخت مایع در استان ایلام به عمل آمد.

وی ادامه داد: با توجه به بند 7 ماده 3 قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد، ترویج سیستم بین‌المللی یکاها (SI) به عنوان سیستم رسمی اوزان و مقیاس‌ها در کشور و کالیبره کردن و آزمون وسایل سنجش، از وظایف سازمان استاندارد است که در همین راستا از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک هزار و 300 مورد وسیله سنجش سبک و باسکول ثابت همکف مورد آزمون قرار گرفت.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار