شهردار شیراز در دیدار با استاندار فارس به تشریح برخی مسائل شهری شیراز پرداخت و گفت: مدیریت ارشد استان فارس تدوین سند چشم‌انداز ۲۰ ساله شهر شیراز را تسریع کند.
کد خبر: ۷۲۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱ 06 August 2015
تابناک فارس به نقل از تسنیم:علیرضا پاک‌فطرت در دیدار مدیران ارشد شهردای شیراز با استاندار فارس با اعلام آمادگی مجموعه شهرداری شیراز با مدیریت ارشد استان در راستای برطرف شدن مشکلات شهر و استان اظهار داشت: مقام معظم رهبری امسال را سال همدلی و همزبانی نامگذرای کردند زیرا هم‌افزایی تحولات بزرگی در کشور ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه شهرداری شیراز تمام امور خود را با برنامه انجام می‌دهد افزود: شهرداری شیراز برای نوشتن برنامه‌ای پنج‌ساله از استادان دانشگاه شیراز استفاده کرده و برنامه تدوین شده توسط استادان و کارشناسان متخصص به تصویب شورای شهر شیراز رسیده است.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه شهرداری شیراز برای اجرای هر چه بهتر این برنامه یکی از اساتید دانشگاه شیراز را به عنوان معاون برنامه‌ریزی معرفی کرده است خاطرنشان کرد: اجرای برنامه پنج‌ساله شهرداری شیراز از سال 1392 آغاز شده است و این برنامه برای اجرای کامل به 115 هزار میلیارد ریال(یازده هزار و پانصد میلیارد تومان) بودجه نیاز دارد.

پاک‌فطرت با ابراز خرسندی از اینکه شهرداری شیراز از ابتدای اجرای این برنامه تاکنون موفق به اجرای 90 درصدی آن شده است تصریح کرد: شهرداری شیراز برای موفقیت بیشتر تدوین سند چشم‌انداز 20 ساله شهر شیراز را در دستور کار قرار داده است اما تدوین این سند نیاز به همکاری دیگر دستگاه‌های استان به ویژه در شهر شیراز دارد.

وی با تأکید بر لزوم شکل‌گیری تفکر و مدیریت هماهنگ شهری عنوان کرد: تا رسیدن به مدیریت یکپارچه شهری فاصله زیادی وجود دارد اما در سند چشم‌انداز شهر شیراز تمام امور مربوط به این شهر تا 20 سال آینده مورد توجه قرار می‌گیرد و این سند براساس نیازها و مشکلات شهر شیراز تدوین می‌شود.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه سند چشم‌انداز 20 ساله شهر شیراز با همکاری دانشگاه شیراز در دست تدوین است بیان کرد: شهرداری شیراز برای تدوین هر چه بهتر این سند انتخاب مشاور از دانشگاه‌های برتر کشور را در دستور کار خود قرار داده است.

وی خشکسالی را مهم‌ترین و جدی‌ترین مشکل استان و به تبع آن مشکل شهر شیراز دانست و گفت: اگر وضعیت استان با همین روال کنونی پیش رود استان فارس و شهر شیراز تا 5 سال آینده وضعیت مناسبی نخواهد داشت و باید از هم‌اکنون تمهیدات لازم برای مقابله با این مشکل اندیشیده شود و برای اجرای این تمهیدات کاملاً قاطع و یکپارچه عمل شود.

شهردار شیراز با بیان اینکه معاون عمرانی استاندار فارس نه‌تنها مسائل و مشکلات استان را به خوبی می‌شناسند بلکه به مسائل و مشکلات ناشی از کمبود آب در استان به ویژه در شهر شیراز اشراف کامل دارند اظهار داشت: بخش عمده باغات قصردشت شیراز به دلیل کمبود آب وخشکسالی با بحران روبه‌رو شده است و مشکلات زیادی را برای شهردار شیراز ایجاد کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار