آیت الله دری نجف آبادی: 
تابناک مرکزی-نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی گفت: چرخ‌های اقتصاد کشور با بردباری، تیز هوشی و حضور افراد کارآمد به گردش در می‌آید.
کد خبر: ۷۳۸۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳ 27 April 2019
به گزارش تابناک مرکزی،  آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، امروز جمعه (۶ اردیبهشت) در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته اراک ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر گفت: چرخ‌های اقتصاد کشور به دست توانمند کارگران عزیز به گردش در می‌آید.
 

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با اشاره به اینکه گردش این چرخ‌های اقتصادی نیازمند وجود نیرو‌های متخصص توانمند، بردبار و تیز هوش است، افزود: کارگران ما باید آموزش‌های لازم را در زمینه کار و حرفه خود دیده باشند و تربیت و آموزش نیروی انسانی کارآمد و دلسوز باید در اولویت‌های اصلی برنامه‌های اقتصادی کشور و مسئولان باشد.

 

وی کارآمدی را سبب کیفیت در کار‌ها و خدمات دانست و بیان کرد: ما باید در همه کار‌ها و فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی کیفیت را در نظر بگیریم تا بتوانیم به اهداف خود دست یابیم.

 

خطیب جمعه اراک در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت سرمایه گذاری در بخش تولید تاکید کرد و ادامه داد: توسعه پایدار و بالا رفتن نرخ تولید ناخالص ملی و ارزش افزوده بالا تنها با سرمایه گذاری در این بخش محقق می‌شود.

 

این مقام مسئول ضمن گرامیداشت یا و خاطره شهدای کارگر بیان کرد: کارگران قشر زحمت کش جامعه هستند و هفته کار و کارگر بهترین فرصت برای تقدیر از مقام کارگران است.

 

امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنانش به جایگاه کارگر و کار و تلاش در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: دین مبین اسلام اهل بیت عصمت و طهارت (ع) اهمیت زیادی به کار و تلاش و مقام کارگر داده اند تا جایی که حضرت محمد (ص) بر دستان کارگر ان بوسه می‌زدند و برای مقام این قشر اهمیت ویژه یا قائل بودند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به توطئه و تحریم‌های اقتصادی دشمنان بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و ادامه داد: ملت مسلمان ایران از این تحریم‌ها و تهدید‌ها حراسی ندارند و با کار و تلاش و ایجاد اشتغال در راستای رونق تولید و دستیابی به مایحتاج جامعه خود تلاش می‌کنند.

 

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی ایجاد اشتغال، کار و تلاش و رسیدن به رونق اقتصادی و آبادانی را جهاد در راه خدا دانست و بیان کرد: ملت مسلمان و همیشه در صحنه ایران اسلامی امروز نیز با جهاد اقتصادی در جبهه دشمن پیروز خواهند شد.

 

آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنان با بیان اینکه استان مرکزی استان صنعتی و کشاروزی است، گفت: استان مرکزی با برخورداری از سه هزار واحد صنعتی یک استان کارگری محسوب می‌شود و باید از این ظرفیت عظیم در راستای توسعه همه جانبه کشور بهره گیرد.

 

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال با عنوان رونق تولید بیان کرد: نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان رونق تولید کار بسیار هوشمندانه‌ای است و همه اقشار جامعه باید برای تحقق این مهم تلاش کنند.

 

اخلاق اسلامی همراه نظام آموزشی شود

 

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در ادامه ضمن گرامیداشت ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت شهید «مرتضی مطهری»  , هفته معلم گفت: معلمان نقش برجسته‌ای در تربیت آینده سازان ایران اسلامی دارند و باید با تربیت صحیح و هدایت درست آنان را به سمت دین مداری اخلاق محوری و تقوا هدایت کنند.

 

آیت الله دری نجف آبادی اضافه کرد: همه اقشار جامعه در هر بخش که فعالیت می‌کند باید آموزش دیده و تحصیل کرده باشند چرا که علم و دانش چراغ راه و هدایت هر جامعه است و جامعه را به پویایی و نشاط می‌رساند.

 

این مقام ارشد استان با بیان اینکه آموزش و پرورش ترسیم کننده مسیر پیشرفت کشور در حوزه تربیت نیروی انسانی کارآمد و آینده ساز است، ادامه داد: نسل جوان جامعه اسلامی، بزرگترین سرمایه کشور است و آموزش و پرورش باید برای تربیت و آموزش این عزیزان، برنامه ریزی‌های دراز مدت و کاربردی داشته باشد.

 

وی همچنین ضمن گرامیداشت ماه با عظمت شعبان خاطر نشان کرد: ماه شعبان دروازه ورود به ماه مهمانی الهی است و دهه آخر این ما با عنوان دهه کرامت و بهداشت و نکوداشت مساجد نامگذاری شده است.

 

امام جمعه اراک اضافه کرد: مساجد پایگاه شکل گیری و استمرار انقلاب شکوهمند ایران اسلامی و کانون اصلی تربیت و انسان سازی هستند و تقویت این پایگاه عظیم دینی و فرهنگی و جذب هر چه بیشتر نسل جوان به این پایگاه ها امری ضروری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار