رضایی کوچی : یکی از وعده های وزیر راه به مجلس ساماندهی بخش مسکن بوده است که متاسفانه ما شاهد فعال شدن این بخش نبویدم و به همین منظور در هفته ها آینده جلسه ای را در کمیسسون با حضور وزیر راه برای بررسی این موضوع خواهیم داشت.
کد خبر: ۷۳۸۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳ 28 April 2019

تابناک فارس به نقل از شبستان:«محمد رضا رضایی کوچی» در مورد افزایش قیمت مسکن گفت: قیمت مسکن تابعی از بین عرضه و تقاضا است،وقتی تولید مسکن کم شود طبیعی است که باید شاهد افزایش قیمت مسکن باشیم.

 

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از جمله سیاست های دولت توجه خاص به بخش مسکن بود و وعده دادند که این بخش را چه در شهرهای جدید و چه بافت های فرسوده فعال کنند اما عملا این اتفاق نیفتاد البته در کنار این وضعیت وزیر راه اعلام کرد که می خواهیم 400 هزار واحد طی ۲ سال بسازم که این عدد از نظر ما با توجه به نیاز جامعه جزئی و ناچیز است.

 

وی با بیان اینکه وضعیت فعلی مسکن نگران کننده است، ادامه داد: در حال حاضر بیش از 4میلیون واحد مسکن در کشور کم داریم که به نسبت 4 میلیون و اینکه سالانه به 800 واحد جدید نیاز است این 400 هزار واحد جوابگو نیست.

 

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما با ۲ معضل مواجه هستیم. عدم پرداخت تسهیلات به انبوه سازان برای تولید مسکن و همچنین رها شدن بحث نظارت بر قیمت مسکن است که این ۲ عامل باعث شده است مرتب شاهد افزایش قیمت مسکن باشیم. در تابستان هم چون فصل نقل و انتقال مسکن است موج جدیدی از افزایش قیمت را باید شاهد باشیم.

 

رضایی کوچی تاکید کرد: اینکه دولت فکر می کند اگر نرخ تسهیلات را افزایش دهد نقدینگی افزایش پیدا می کند اشتباه می کند چرا که نقدینگی از مسیرهای دیگر افزایش پیدا می کند. بانک ها با بنگاه داری که انجام می دهند روزانه هزاران میلیارد تومان نقدینگی را در کشور افزایش می دهند و نقدینگی موجود در جامعه ناشی از افزایش سقف تسهیلات مسکن نیست.

 

وی گفت: ما قبلا گفتیم 5 هزار میلیارد تومان برای مسکن مهر اختصاص دهید و بازپرداخت آن در بخش مسکن سرمایه گذاری شود که این را رها کردند و سرمایه گذاری نکردند. طبیعی است که کم شدن درآمد شهرداری ها، بیکاری کارگران ساختمانی و واحدهای تولیدی و از آن طرف نیاز مردم باعث ایجاد این مشکلات در بخش مسکن شود.

 

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: با این سقف تسهیلات مردم توان خرید مسکن را ندارند برفرض مثال با 100 میلیون تسهیلات در تهران یک فرد می تواند فقط ۱۰ متر از یک منزل مسکونی را بخرد.

 

وی تصریح کرد: یکی از وعده های وزیر راه به مجلس ساماندهی بخش مسکن بوده است که متاسفانه ما شاهد فعال شدن این بخش نبویدم و به همین منظور در هفته ها آینده جلسه ای را در کمیسسون با حضور وزیر راه برای بررسی این موضوع خواهیم داشت.

 

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ما از دولت می خواهیم رونق بخش مسکن را در اولویت کارهایش قرار دهد چرا که مسکن در بخش تولید، اشتغال و نیازهای مردم نقش اساسی دارد. در حال حاضر یک کارمند 50 درصد حقوق خودش را برای اجاره بهار پرداخت می کند و اگر این روند ادامه یابد باید شاهد خطر جدی در حوزه مسکن باشیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار