رئیس اداره آب و فاضلاب سبزوار خبر داد:
رئیس اداره آب و فاضلاب سبزوار از آغاز پروژه خط انتقال آب به بخش ششتمد این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۷۳۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳ 08 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی محمدرضا آغشته امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به آغاز پروژه خط انتقال آب به بخش ششتمد سبزوار اظهار کرد: این پروژه به طول 45 کیلومتر و با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد تومان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه برای تامین آب شرب سالم بخش ششتمد سبزوار چاهی به طول 180 متر در منطقه سبزوار حفر شده است، تصریح کرد: در حال حاضر با اختصاص 500 میلیون تومان از این اعتبار بخشی از کار آغاز شده و 6 کیلومتر از پروژه خط انتقال اجرایی شده است.

آغشته با بیان اینکه برای اجرای این خط انتقال بخشی از لوله مورد نیاز تامین شده است، ادامه داد: این شهر بیش از یک هزار و 500 مشترک دارد که سه حلقه چاه با خروجی بیش از 13 لیتر آب وظیفه تامین آب شرب منطقه را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه متاسفانه کیفیت و میزان دبی خروجی آب استحصالی از این سه حلقه چاه نیز مناسب نیست، اعلام کرد: در همین راستا طرح کوتاه مدتی در منطقه اجرا و چاه چهارمی در منطقه حفر شده که بتوان میزان دبی خروجی آب مورد نیاز را جبران کرد.

آغشته با بیان اینکه برای انتقال این خط بیش از 500 میلیون تومان توسط نمایندگان از محل ماده 180 اختصاص یافته است، گفت: شهرستان‌های سبزوار و ششتمد در گروه شهرهای دارای تنش آبی هستند که باید از این محل نیز اعتباری برای اجرای پروژه‌های آبرسانی به این شهرستان اختصاص یابد.

وی با تاکید بر اینکه برای اتمام پروژه‌های آب و فاضلاب در سبزوار اعتباری بالغ بر 85 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است، گفت: در حال حاضر از 500 کیلومتر خط انتقال فاضلاب در شهرستان بیش از 420 کیلومتر خط انتقال شبکه در سطح شهرستان اجرا شده که از این میزان 80 کیلومتر دیگر از شبکه مانده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار با بیان اینکه برای اتمام این پروژه به اعتباری بالغ بر 22 میلیارد تومان نیازمندیم، تصریح کرد: ما برای اجرای کل شبکه انتقال، اجرای تصفیه‌خانه شماره 2، خط انتقال جنوب شهر و اجرای طرح تکمیل تصفیه‌خانه شماره یک نیازمند اعتباری بالغ بر 85 میلیارد تومان هستیم.

وی با بیان اینکه امسال اعتباری بالغ بر 7 میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب در شهرستان اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: با وجود پیگیری‌های صورت گرفته این اعتبارات هنوز اختصاص پیدا نکرده که امیدواریم اگر قرار است اعتباری نیز در این زمینه اختصاص یابد به صورت 100 درصدی باشد.

آغشته با بیان اینکه ساخت پروژه تصفیه‌خانه سبزوار نیز نیازمند اعتباری بیش از 20 میلیارد تومان است، گفت: در حال حاضر 200 کیلومتر از لوله‌های شبکه آبرسانی این شهر فرسوده بوده و نیازمند اصلاح و نوسازی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار ادامه داد: عمر اکثر این لوله‌های خط انتقال بیش از 30 سال است که پاسخگوی نیاز شهرستان نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار