هر ساله با شروع فصل گرما شاهد گزیده شدن افراد زیادی توسط پشه ناقل بیماری سالک در شهرستان مهران هستیم که این امر به یک معضل برای شهروندان تبدیل شده است.
کد خبر: ۷۴۰۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸ 01 May 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ هر ساله با شروع فصل گرما شاهد گزیده شدن افراد زیادی توسط پشه ناقل بیماری سالک در شهرستان مهران هستیم که این امر به یک معضل برای شهروندان تبدیل شده است، بر‌اساس گفته مسوولان ریشه‌کنی بیماری سالک که توسط پشه ناقل بیماری به انسان منتقل می‌شود ممکن نیست و شهروندان تنها با رعایت نکات بهداشتی می‌توانند از بروز این بیماری جلوگیری کنند.

با توجه به اینکه هر ساله افرادی در شهرستان مهران توسط پشه ناقل بیماری گزیده می‌شوند باید مسوولان تدابیر لازم را برای مبارزه با این بیماری بیندیشند.

کودکان در محیط‌های بازی شهرستان مهران در معرض بیماری سالک هستند

اکبر محمدیان یکی از شهروندان مهرانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: هر ساله در فصل گرما شاهد گزش برخی افراد توسط پشه ناقل بیماری سالک هستیم که این گزش سبب آسیب به پوست افراد می‌شود.

وی افزود: متاسفانه این بیماری به یک مشکل و معضل اساسی برای شهروندان و به ویژه برای کودکان تبدیل شده است و کودکان در معرض آسیب بیشتری هستند.

این شهروند مهرانی با بیان اینکه بسیاری از کودکان هنگام بازی در پارک‌ها توسط این پشه‌ها گزیده می‌شوند و دچار این بیماری پوستی می‌شوند، تصریح کرد: از مسوولان تقاضا می‌شود مناطق پرخطر را سمپاشی کنند و راهکارهایی جهت جلوگیری از تجمع این پشه‌ها بیندیشند تا شاهد کاهش آمار مبتلایان به این بیماری پوستی باشیم.

رعایت بهداشت در مناطق پرخطر ضروری است

فرشته مرادی نماینده فرماندار مهران در کمیته سالک ایلام گفت: هر ساله با آغاز فصل گرما و از اوایل اردیبهشت ماه پشه ناقل بیماری سالک در سطح شهر مهران افزایش می‌یابد.

وی افزود: رعایت بهداشت در سطح شهر از جمله مهم‌ترین مواردی است که جهت مقابله با تجمع این پشه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده فرماندار مهران در کمیته سالک اظهار کرد: هرساله جهت مقابله با تجمع پشه ناقل بیماری سالک اقداماتی از جمله لایروبی رودخانه‌ها، نخاله برداری، نظافت سطح شهر، سم پاشی مناطق پرخطر، اطلاع رسانی‌ها و رسیدگی به مشکلات بهداشتی انجام می‌شود.

کاهش ۶۰ درصدی بیماری سالک در سال گذشته

وی تصریح کرد: سال گذشته شاهد کاهش ۶۰ درصدی ابتلا به بیماری سالک در سطح شهر مهران بودیم که با همکاری مردم می‌توان از ابتلا به این بیماری تا حد بالایی جلوگیری کرد.

این مسوول رعایت بهداشت را یکی از اصلی‌ترین نکات جهت جلوگیری از تجمع پشه‌های ناقل بیماری در مناطق مختلف عنوان کرد و گفت: همچنین شهروندان باید از تردد در مناطق مشکوک از زمان غروب آفتاب تا طلوع صبح خودداری کنند.

مرادی با بیان اینکه جهت جلوگیری از گزش افراد و به ویژه کودکان توسط پشه بهتر است افراد از لباس‌های آستین بلند استفاده کنند افزود: شهروندان نکات بهداشتی را جهت ابتلا به بیماری رعایت کنند.

مرادی اضافه کرد: نصب تور مقابل در و پنجره، استفاده از پشه بند، دفع زباله و استفاده از اسپری‌های دورکننده حشرات از دیگر مواردی است که تا حد زیادی از گزش افراد توسط پشه ناقل بیماری سالک جلوگیری می‌کند./ح

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار