وزیر صنعت در گفتگو با تابناک:
وزیر صنعت گفت:در صنعت فولاد به مرز خود کفای و بومی سازی رسیده ایم و اکثر تجهیزات در داخل کشور ساخته می‌شود و با افتتاح هر کدام از این پروژها از خام فروشی کم می شود.
کد خبر: ۷۴۰۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۳ 02 May 2019

رحمانی وزیر صنعت در گفتگو با خبرنگار تابناک گفت : کار اصلی واحدی که امروز بنام مجمتع ذوب آهن بیستون افتتاح می‌شود تولید شمش از گرازه های آهن اسفنجی است که ۲۰۰ هزار تن ظرفیت آن است و ۳۲۰ نفر نیز بصورت مستقیم مشغول بکار شده اند و حدود ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری این مجتمع شده است، این واحد در بخش میله گرد و تیر آهن نیز فعال است که هر کدام ۲۰۰ هزار تن تولید دارند که در مجموع ۱۴۰۰نفر اشتغال زای مستقیم و در طرح فاز بعدی که تا یک سال آینده اجرا خواهد شود حدود 2 هزار نفر مشغول خواهند شد، این یک پروژه بزرگی است که می‌توان در منطقه تحرک خوبی اجرا کند.

 

وی افزود : در سال ۹۱ بالای ۲۰ میلیون تن سنگ آهن خام صادر می شد که امسال به ۸ میلیون تن رسیده و ما بلتفاوت آن که حدود ۱۵ میلیون تن است در صنایع داخلی تبدیل به ارزش افزوده شد و این طبق فرمایشات مقام معظم رهبری است که دولت در دستور کار خود قرار داده است.

وی گفت : امسال برنامه های مختلفی از قبیل افزایش تعرفه ها برای صادرات محصولات خام در نظر گرفته ایم و اگر این محصولات خام در داخل به تولید ارزش افزورد و اشتعال ایجاد کند، تعرفه ها را پایین خواهیم آورد و از این اصلاح حرکت و اقدام واحدها حمایت می‌کنیم.

وی گفت : در حال حاضر با تولیدی که سال ۹۷ داشتیم در دنیا رتبه ۱۰ تولید کننده فولاد خام را داریم و در ۵ سال قبل رتبه ۱۵ بودیم که از کشورهای فرانسه ،ایتالیا پیشی گرفته ایم و این دست آورد خوبی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار