در حالي رییس سازمان جهادکشاورزی يزد کاهش قیمت گوشت مرغ را ناشي از توزیع نهاده‌ از سوي دولت مي‌داند كه رییس هیات مدیره اتحادیه مرغداران اين استان نظر ديگري دارد.
کد خبر: ۷۴۱۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷ 05 May 2019

«مهدی دشتی» رییس هیات مدیره اتحادیه مرغداران استان یزد با اشاره به عدم تعهد دولت به وعده‌های خود در قبال مرغداران، اظهار مي‌كند: هر چند به تازگي دولت اقدام به تامين نهاده‌ مورد نياز مرغداران در استان كرده است ولي به دنبال شکسته شدن قيمت گوشت مرغ، ديگر این مشکل براي مرغداران محسوس نيست.

وی در اين رابطه اضافه مي‌كند: به دنبال کاهش قيمت‌، حتی مرغدارانی که نهاده‌ دولتی دریافت نمي‌كردند نيز ديگر نيازي به آن ندارند.

دشتي مي‌گويد: کاهش قیمت گوشت مرغ نه به دليل تامين نهاده‌ها از سوي دولت بلكه به دنبال کاهش تقاضای مردم و تولید بالا اتفاق افتاده است.

اين در حالي است كه «سید جمال سجادی پور» رییس سازمان جهادکشاورزی استان با تاكيد بر اين كه مشکلی در حوزه توليد گوشت مرغ در استان وجود ندارد،‌ به خبرنگار ايسنا مي‌گويد: دولت بنا بر تعهدات خود با خرید نهاده‌ شامل ذرت و کنجاله‌ي سویا با ارز دولتی 4200 تومان و عرضه آن به مرغداران، باعث کاهش قیمت این کالا شده است.

وی بيان مي‌كند: دولت تنها به مرغدارانی که از آن‌ها گوشت مرغ را با قیمت تنظیم بازار می‌گیرد، متعهد است و تنها به همین مرغداران نهاده‌هایی دولتی عرضه می‌کند.

این مسئول با بیان این که عرضه نهاده‌های دولتی به مرغداران از نیمه اسفندماه سال گذشته آغاز شده است، عنوان مي‌كند: مرغداران در حال حاضر هیچ نوع مشکلی در زمینه تامین نهاده‌ ندارند و از آنجایی که قیمت‌ گوشت مرغ خریداری شده از مرغداران به 8200 تومان کاهش یافته و قیمت تنظیم بازار آن به 11500 تومان رسیده، نباید مشکلی در این زمینه وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان مي‌كند: البته این عامل نيز مشکل دیگری محسوب مي‌شود چرا كه حتی با کاهش قیمت، خريد دولت با همان قیمت قبل انجام مي ‎‎ شود.

البته «سید حسین بخشایش» مدیر امور بازرگانی جهادکشاورزی استان نيز از تثبيت قیمت گوشت مرغ در بازار خبر مي‌دهد و در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسناي یزد اظهار مي‌كند: قیمت كنوني گوشت مرغ تنظیم بازار 11500 تومان و قیمت آن در بازار آزاد به ازاي هر كيلو 12500 تومان است.

وی اضافه مي‌كند: با اتمام توزيع گوشت مرغ تنظيم بازار‌، قیمت اين كالا در بازار آزاد نيز به 11500 تومان كاهش خواهد يافت و در همين قيمت‌ ثبيت خواهد شد.

بخشایش با اشاره به این که قیمت گوشت مرغ در ماه مبارک رمضان افزایش نخواهد یافت، مي‌گويد: با روند توزیع نهاده‌ها از سوی دولت، این قیمت ثابت خواهد ماند و افزایشی را شاهد نخواهيم بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار