مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اشاره به اینکه 174 نقطه آسیب دیده در حوادث سیل اخیر شناسایی شده است گفت: این اداره کل تمام توان خود را به کار خواهد بست تا در کوتاه ترین زمان ممکن خرابی های ناشی از سیل بازسازی وترمیم شود.
کد خبر: ۷۴۱۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲ 05 May 2019

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اشاره به اینکه 174 نقطه آسیب دیده در حوادث سیل اخیر شناسایی شده است گفت: این اداره کل تمام توان خود را به کار خواهد بست تا در کوتاه ترین زمان ممکن خرابی های ناشی از سیل بازسازی وترمیم شود.
سید محمد نظری طی گفت و گویی با اشاره به اینکه در سال 97 دو سیلاب در استان مازندران داشتیم اظهار کرد: سیل اول مربوط به غرب استان در مهرماه بوده است و سیل دوم در 27 اسفند اتفاق افتاد و 11 شهرستان را درگیر خود نمود

وی تصریح کرد: 26 استان در کشور درگیر سیلاب اخیر شدند که در استان مازندران با مدیریت نماینده عالی دولت طی روزهای اولیه اقدامات مناسبی در راستای پیشگیری و جلوگیری از گسترش خرابی های سیل اخیر اتفاق افتاده است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران افزود: در سیل اول تعداد پروژه هایی که داشتیم پیشرفت فیزیکی مناسب و خوبی داشته است که امیدواریم طی سه ماه آینده به مرحله بهره برداری برسد لذا این مهم به این معنی نیست که خدمات دیگری در این مناطق انجام شده است و اقدامات بسیار خوبیدر این نقاط در حال شکل گیری می باشد که سازه اساسی و تکمیلی در این مناطق طی سه ماه آینده نهایی و عملیاتی می گردد.

نظری یادآور شد: تمام نقاطی که در سیل اخیر دچار آسیب شدند شناسایی و برداست ها و برآوردهای لازم و مناسب صورت گرفته است و مناطقی که نیاز به اقدامات اولیه داشتند از قبیل لوله گذاری و احیای مسیر که تقریبا 174 نقطه بوده است تکمیل و قابلیت استفاده برای مردم مناطق مذکور را دارد.

وی با عنوان اینکه در بخشی از نقاط دیگر احداث دیوارهای حائل و ضامن در دستور کار قرار دارد گفت : براساس تخصیص اعتباراتی که انجام می شود عملیات اجرایی این پروژه در زودترین زمان ممکن آغاز می گردد .

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران خاطرنشان کرد : مواجه شدن با تعطیلات پایانی سال در سیل اخیر و بسته شدن حساب های مالی دست به دست هم داده است تا این دست از اقدامات در پروسه ی سیل اخیر دچار وقفه ای کوتاه مدت گردد هرچند که با برگزاری مناقصه طی 2 هفته آینده و انتخاب پیمانکار قوی و توانمند بخش قابل توجهی از خرابی های پیش رو مرتفع نموده تا بتوانیم به نوعی وضعیت را به حالت عادی بازگردانیم.

این مسئول تصریح کرد: در راه های روستایی نقاط رانشی زیادی داریم و در برخی از نقاط تردد دچار اختلال شده است و می بایست راه جایگزین را با سازه های مکمل تامین کنیم و همچنین در برخی نقاط میزان خسارت طوریست که با احداث سازه و دیوار نمی توان عملیات اجرایی انجام داد که می بایست پل طراحی کنیم تا خرابی‌ها گسترش پیدا نکند.

وی افزود: در گذشته کمتر نسبت به اجرا و احداث دیوار کانال های بتنی آب روها با عرض و طول های مناسب پیش بینی می شد هرچند تردد کم و میزان تردد در راه های فرعی و روستایی طی سال های اخیر عامل اصلی این مهم بوده است اما اکنون به مقطعی رسیدیم که از یک سو میزان تردد و حجم ترافیک گسترش پیدا کرده است و از سوی دیگر بارگذاری در راه های فرعی افزایش پیدا کرده است لذا با توجه به رویکردهای جدیدی که نسبت به مناطق روستایی طی چند سال اخیر بوجود آمده است درصدد می باشیم با استاندارد سازی و اجرای ابنیه های فنی در راه های فرعی و روستایی گسترش این محورهای مواصلاتی که نقش مهمی در توسعه دارند عملیاتی نماییم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار