ایران میزبان هشتمین کنگره بین المللی سالانه پزشکان شیعه جهان بود و دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان میزبان آئین پایانی این برنامه برگزیده شده و شرکت کنندگان از کشورهای مختلف نظیر استرالیا، انگلستان، هلند، زلاندنو، هند و آفریقای جنوبی در سفر به شیراز، با دستاوردهای علمی و پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از نزدیک آشنا می شوند.
کد خبر: ۷۴۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۵ 09 August 2015

به گزارش تابناک فارس: ایران میزبان هشتمین کنگره بین المللی سالانه پزشکان شیعه جهان بود و دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان میزبان آئین پایانی این برنامه برگزیده شده و شرکت کنندگان از کشورهای مختلف نظیر استرالیا، انگلستان، هلند، زلاندنو، هند و آفریقای جنوبی در سفر به شیراز، با دستاوردهای علمی و پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از نزدیک آشنا می شوند.

امروز سمیناری با حضور مسئولان و اساتید برجسته دانشگاه علوم پزشکی شیراز، برگزار شد تا میهمانان در خصوص پیشرفت ها و دستاوردهای پزشکی روز دنیا به تبادل نظر بپردازند.

سخنرانی آیت الله حائری به زبان انگلیسی

آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی در همایش بین‌المللی پزشکان شیعه کشورهای جهان در شیراز اظهار داشت: اسلام ناب و آن اسلامی که پیامبر رحمت (ص) آن را ابلاغ و امام خمینی (ره) برای احیای آن قیام کرد اسلامی نیست که توسط داعش ترویج می‌شود، داعش بنیان اسلام و تفکر اسلام ناب و جان‌مایه کتاب وحی را به خطر انداخته و به نام اسلام برای ایجاد هراس از اسلام ساخته‌ شده است.

وی افزود: داعش گروهکی انحرافی و ساخته دست استکبار است و هر جا که کشورهای استکباری خواستند به اسلام ضربه بزنند سعی کردند از خود اسلام جریانی منحرف بسازند، این جریان‌های ساختگی در واقع علیه اسلام است و مردم مسلمان نباید اجازه دهند که تفکر اسلامی با این گروه‌های ساختگی به دست غرب مخدوش شود.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: پیامبر رحمت (ص) بنیان‌گذار دینی بود که در بین مسلمان برادری و اخوت ایجاد کرد و آن حضرت هیچ‌گاه مروج خشونت و آدمکشی نبوده است.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری بخشی از سخنان خود را به زبان انگلیسی بیان کرد و گفت: امید دارم روزی بیاید که کشورهای اسلامی با زبان واحد و همدل و هم‌صدا با هم ارتباط داشته باشند و علیه قدرت‌های ستمگر به پا خیزند.

وی تصریح کرد: اسلام؛ داعش و تفکر مبتنی بر داعش را نمی‌پذیرد و آن را محکوم کرده است و ملت‌های مسلمان و کشورهای اسلامی نیز باید تفکر داعشی را طرد کنند.


شیراز؛قطب پیوند خاورمیانه


محمدهادی ایمانیه در حاشیه هشتمین کنگره بین‌المللی پزشکان شیعه در شیراز در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص وضعیت اتفاقات بیمارستان شهرستان ممسنی افزود: این پرونده در ابعاد مختلف در حال بررسی در دستگاه قضایی است.

وی در خصوص وضعیت پزشکی شیراز و استان فارس نیز در جمع پزشکان حاضر در کنگره تأکید کرد: مرکز تحقیقات میکروب‌شناسی، سرطان‌شناسی، پیوند اعضا و شمی دارویی شیراز هرساله به‌عنوان بهترین‌های کشور معرفی می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: راه‌اندازی برج پژوهشی در شیراز نیز فرصت بسیار مناسبی برای انجام تحقیقات مشترک است.

ایمانیه ادامه داد: در حال حاضر بانک نمونه‌های بیولوژیک بیماران سرطانی در مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه دارای حدود ۱۱ هزار نمونه از بیماران مبتلابه سرطان مختلف است که در کنار اطلاعات پاتولوژیک بیماران، بستری مناسب برای تحقیقات مشترک فراهم است.

وی بابیان اینکه بخش پیوند دانشگاه علوم پزشکی شیراز در کشور و خاورمیانه به‌عنوان قطب پیوند معرفی می‌شود، گفت: سالانه حدود ده‌ها پیوند کبد و صدها پیوند کلیه در این بخش انجام می‌شود، پیوند مغز استخوان، پیوند لوزالمعده و پیوند قلب از دیگر فعالیت‌های مهم این بخش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: شیراز درزمینهٔ انجام جراحی‌های پیشرفته قلب و عروق، چشم، مفاصل و... و. در خاورمیانه و در برخی از مواقع از جهان دارای جایگاه است.

ایمانیه تأکید کرد: از حدود ۶۰ سال پیش شیراز به‌عنوان قطب گردشگری پزشکی مدنظر قرار داشته و هزاران بیمار از کشورهای خارجی به این شهر سفر می‌کنند

دروس دانشجویان خارجی علوم پزشکی شیراز به زبان انگلیسی ارائه می شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه دولت برای این دانشگاه ماموریتی بین المللی تعریف کرده گفت : در راستای اجرای این ماموریت ما پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه را آغاز کرده ایم ، با تغییر نگرش در نحوه ارائه دروس ، دروس این دانشجویان به زبان انگلیسی ارائه می شود.

دکتر محمد هادی ایمانیه در همایش پزشکان شیعه در شیراز افزود: پیشتر این دروس به زبان فارسی ارائه می شد و دانشجویان مجبور بودند ابتدا یک دور کلاسهای زبان فارسی بگذرانند اما با این تغییر در نگرش و تغییر زبان دستاوردهای بیشتری را در دانشگاه شاهد بوده ایم.

وی اضافه کرد: دانشکده پزشکی دانشگاه علوم شیراز از جمله دانشکده هایی است که دانشجوی خارجی می پذیرد و استقبال خوبی از سوی کشورهای مسلمان برای اعزام دانشجویان به شیراز داشته ایم و این روند همچنان تداوم دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: علاوه بر دانشکده پزشکی ، دانشکده های دندانپزشکی ، داروسازی و 14 دانشکده دیگر در شیراز در رشته های علوم پزشکی آماده پذیرش دانشجوی خارجی از کشورهای مسلمان است .

ایمانیه ، تحکیم فرهنگ اسلامی ، انتقال فرهنگی سازنده ایرانی ، توسعه مناسبات و روابط بین فرهنگ ها و ملت های اسلامی و توسعه توریسم درمانی را از مزایای پذیرش دانشجوی خارجی ذکر کرد.

وی ادامه داد : این رویکرد و رویکرد فرهنگی و مذهبی در شیراز موجب شده است تا بسیاری از بیماران در کشورهای همسایه و کشورهای مسلمان درمان در شیراز را به درمان در کشورهای غربی ترجیح دهند.
 
300 نفر از پزشکان شیعه از کشورهای جهان دیروز و امروز برای حضور در این همایش و بازدید از جاذبه های گردشگری و تاریخی و مذهبی استان فارس وارد شیراز شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار