کد خبر: ۷۴۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴ 09 August 2015

پدیده گرد وخاک و غبار شدید عصر یکشنبه آسمان البرز را در برگرفت و افق دید را در مناطقی از این استان را به طور قابل توجهی کاهش داد به گونه ای که هواشناسی به بیماران توصیه ای حتی الامکان از خانه های خود خارج نشوند.

به گزارش ایرنا، این پدیده که از حدود ساعت 18 آغاز شد، آلودگی هوای استان را بیشتر کرده و مشکلاتی برای مردم به وجود آورده است .

مدیرکل هواشناسی استان البرز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در این باره گفت: منشاء این گرد وخاک محلی و ناشی از خشکسالی بوده که دشت های قزوین ، تاکستان ، جنوب نظرآباد و ساوجبلاغ و فرودگاه امام (ره) کانون این پدیده هستند.

منصور رحمانیان با بیان اینکه پدیده گردوخاک تا عصر فردا دوشنبه در استان ماندگار است، از گروه های حساس خواست از تردد غیر اضطراری در سطح استان خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی البرز، غلظت آلایندگی گردو خاک و غبار محلی را در قسمت های جنوبی استان مانند اشتهارد، ماهدشت، محمدشهر و نظرآبادبیشتر از سایر مناطق اعلام کرد.

وی گفت: امشب و فردا نیز شاهد وزش باد نسبتا' شدید در استان البرز خواهیم بود که بخش های جنوبی و مرکزی البرز را در برمی گیرد.

مدیرکل هواشناسی استان البرز اظهار داشت : در این مدت زمان ، شاهد بارش پراکنده در ارتفاعات هستیم که البته بیشترین بارش ها در شمال تهران است اما مناطق کوهستانی البرز را مانند طالقان،دیزین و کندوان آسمانی بارانی خواهد بود.

وی افزود: احتمال می رود این بارندگی در مناطق کوهستانی سبب آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد خودروها شود.

رحمانیان ، سرعت وزش باد را در استان البرز طی امروز و فردا بین 36 کیلومتر تا 60 کیلومتر بر ساعت برای امشب و فردا در استان پیش بینی کرد.

وی حداقل دمای هوای استان را امروز و فردا 15 و حداکثر 32 درجه بالای صفر اعلام کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار