کد خبر: ۷۴۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵ 10 August 2015

استاندار البرز از برپایی نمایشگاه عرضه محصولات عشایر استان البرز خبر داد و گفت: عشایر محصولات صنایع دستی خود را به نمایش خواهند گذاشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، ‌سید حمید طهایی ظهر امروز در جلسه شورای عشایر استان در چادرهای عشایری زرد گله شهرستان طالقان اظهار داشت: عشایر استان البرز باید برخوردار از خدمات زیرساخت اینترنت باشند و بتوانند از تمامی خدمات استفاده کنند.

وی در ادامه سخنان خود از برگزاری جشنواره ورزشی عشایر در آینده نزدیک خبر داد و با اشاره به اینکه صنایع دستی و دستبافت عشایر نیز به عنوان خودکفاترین محصولات بومی محسوب می‌شود ادامه داد: با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید شاهد برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات روستاییان عشایری باشیم.

استاندار البرز بر ضرورت اختصاص زمین جهت فروش دام، ایجاد نمایشگاه عرضه محصولات صنایع دستی عشایر، برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی و ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی ویژه عشایر استان تأکید کرد.

طهایی عشایر را تولیدکنندگان اصلی کشور دانست و گفت: از آنجا که دام اصلی‌ترین ماحصل تلاش‌های عشایر در تأمین مایحتاج مردم به شمار می‌رود، لذا ایجاد زمین برای عرضه دام‌ها در استان به صورت جدی باید در دستور کار قرار گیرد.

*تشکیل شورای عشایر در شهرستان‌های استان البرز

وی با تأکید بر تشکیل جلسات فصلی شورای عشایر استان تصریح کرد: شورای عشایر از این پس باید در شهرستان‌ها نیز تشکیل شود و تکالیفی که بر عهده مدیران قرار داده می‌شود، در جلسات شورای فصلی درصد تحقق آن نیز پیگیری خواهد شد.

این مسئول در ادامه به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و جشنواره بازی‌های بومی و محلی اشاره کرد و بیان داشت: برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی عشایر در کنار نمایشگاه دستاوردهای صنایع دستی، از دیگر اولویت‌هایی است که با هدف حفظ فرهنگ عشایر باید در دستور کار قرار بگیرد.

طهایی تأمین زیرساخت‌های انرژی خورشیدی را نیز مهم خواند و تقویت سیگنال رسانی، زیرپوشش قرار دادن امکانات زیرساختی تلفن همراه و خدمات اینترنت را مورد تأکید قرار داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار