کسب و کار‌های نوپا و استارت آپ‌های بومی استان فارس حمایت می‌شوند.
کد خبر: ۷۴۸۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲ 27 May 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس در جلسه با نمایندگان استارت آپ‌های استان اظهار کرد: دولت برای حمایت از کسب و کار‌های نوپا طرح نوآفرین را تصویب کرده است.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح، مشکلات بیمه، مالیات و جذب سرمایه‌گذاری برای استارت‌آپ‌هایی که در مراحل اولیه رشد هستند، رفع خواهند شد، ادامه داد: طرح نوآفرین با نام سند توسعه اقتصاد دیجیتالی باهدف تشویق و حمایت از کسب‌ و کار‌های نوپا در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات به تصویب هیات دولت رسید.

وی با اشاره به ویژگی‌های شرکت‌های تحت پوشش طرح نوآفرین، افزود: عمر شرکت‌های تحت پوشش طرح نوآفرین باید کمتر از سه سال و سرمایه و درآمد آن محدود باشد و سود شرکت بین افراد تقسیم نشود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس با اشاره به فعالیت بیش از ۲۰۰ شرکت، واحد فناور و شرکت‌های نوپا یا استارت آپ تایید صلاحیت شده در این استان گفت: این مشاغل توانسته اند با سرمایه گذاری‌های اندک، فرصت‌های شغلی قابل توجهی را برای افراد مختلف به ویژه دانش آموختگان ایجاد کنند.

سهرابی اضافه کرد: جز با هم افزایی و تکمیل زنجیره ارزش اکوسیستم استارت آپی استان، کسب و کار‌های بومی استان رشد نخواهد کرد.

وی، خواستار تعیین نقش و وظایف بازیگران تاثیرگذار در اکوسیستم استارت آپی استان برای ساختارمند کردن زیست بوم کارآفرینی در استان شد و ادامه داد: برای تقویت اکوسیستم کارآفرینی باید نقشه راه مشخص باشد و نبود بانک اطلاعاتی به روز در حوزه شرکت‌ها با بیس ارتباطات و فناوری اطلاعات تهدید مهمی برای برنامه ریزی بلند مدت است.

سهرابی، یکی از مهمترین دغدغه‌های مطرح شده توسط استارت آپ‌ها در این جلسه را موضوع آموزش و مشاوره‌های تخصصی برای ادامه راه استارت آپ‌های جوان اعلام و ابراز امیدواری کرد که با راه حل‌های ارائه شده در این جلسه این مشکل به زودی برطرف شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار