فرمانده انتظامی رامسر گفت: پيشگيري از وقوع جرم هاي اينترنتي را در شهرستان رامسر در دستور کار قرار داده ايم و تمام تلاشمان اين است که آگاهي و هوشياري شهروندان را در اين زمينه افزايش دهيم.
کد خبر: ۷۴۹۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵ 29 May 2019

 علی قیصری در گفت و گو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: طی اخباری در شهرستان های همجوار که به ما رسیده است افراد ناشناس اقدام به اخذ و برداشت وجه از حساب شهروندان بصورت کلاهبرداری اینترنتی، کارت به کارت، برداشت و سرقت از حساب می کنند.

وی افزود: در این نوع کلاهبرداری ها و سرقت از حساب مردم، سارقان پس از تماس تلفنی با افراد و اعلام برنده شدن سوژه مورد نظر در جشنواره یا مسابقه با ترغیب فرد از او درخواست رمز اول و دوم را می کنند.

فرمانده انتظامی رامسر با تاکید بر ضرورت آگاهی و هوشیاری شهروندان افزود: لازم است افرادی که به خرید های اینترنتی اقدام می کنند از صحت و درستی صفحات پرداختی آگاهی کامل داشته باشند و از رمز های یکبار مصرف استفاده کنند.

وی تصریح کرد: کلاهبردای به شیوه فیشینگ یعنی بدست آوردن رمز اول و دوم و مشخصات کارت بانکی و کلاهبرداری از حساب که باید شهروندان با آگاهی کامل این مشخصات را در اختیار کسی قرار ندهند.

قیصری با بیان اینکه سارقین اینترنتی دارای ضریب هوشی بالایی هستند و بدون هیچ گونه درگیری یا فعالیت فیزیکی اقدام به کلاهبرداری می کنند یادآور شد: شهروندان باید بدون توجه به منافع مادی مطرح شده از سوی کلاهبرداران کاملا قاطعانه و هوشیارانه برخورد کنند و طعمه مطامع مجرمین اینترنتی نشوند.

فرمانده انتظامی رامسر در پایان عامل اصلی کلاهبردای اینترنتی را همکاری شاکیان در ارائه مشخصات و جزییات حساب خودشا به مجرمین عنوان کرد و گفت: پیشگیری از وقوع جرم های اینترنتی را در شهرستان رامسر در دستور کار قرار داده ایم و تمام تلاشمان این است که آگاهی و هوشیاری شهروندان را در این زمینه افزایش دهیم.

بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار