مدیرکل عشایر خراسان رضوی:
مدیرکل عشایر خراسان رضوی گفت: سالانه بیش از ۲ هزار کیلومتر از راه‌های عشایری خراسان رضوی مرمت می‌شود.
کد خبر: ۷۵۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۹ 10 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی حسین صفرپور در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: یکی از وظایف بارز اداره کل عشایر استان آبرسانی به مناطق عشایری در مناطق ییلاق، قشلاق و میان‌بند است تا جامعه عشایری مشکلی در رابطه با تامین آب مورد نیاز نداشته باشند.

وی با بیان اینکه امسال نیز آب‌رسانی به مناطق عشایری با قدرت ادامه دارد، افزود: امسال آب‌رسانی در مناطق سرخس و کلات در دستور کار قرار دارد.

صفرپور عنوان کرد: هنوز میزان اعتبار برای آب‌رسانی به مناطق سرخس و کلات برای امسال مشخص نشده است.

مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی با بیان اینکه خوشبختانه آبفای روستایی خراسان رضوی با این اداره کل همکاری مناسبی در راستای آب‌رسانی به مناطق عشایری داشته‌اند، گفت: سال گذشته مناطق عشایری بردسکن، سبزوار و کلات آبرسانی شده است.

وی تصریح کرد: برای آبرسانی در منطقه عشایری سبزوار که 13 منطقه عشایری را با مساحت 176 کیلومتر با اعتباری 2 میلیارد و 200 میلیون تومان سال گذشته انجام شده است.

صفرپور گفت: در راستای آبرسانی به مناطق عشایر از 7 هزار سرویس برای آب‌رسانی به مناطق عشایری استان استفاده شده است.

وی با تاکید بر اینکه امسال رقم قابل توجهی تسهیلات به خراسان رضوی اختصاص پیدا کرده است، بیان کرد: امسال 24 میلیارد تومان به‌عنوان تسهیلات به اداره کل امورعشایر استان تعلق گرفته است.

مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی با اشاره به اینکه یکی دیگر از وظایف این اداره‌کل مرمت راه‌های عشایری است، بیان کرد: هر ساله بیش از 2 هزار کیلومتر راه‌های عشایری به دلیل بارندگی تخریب و نیاز به مرمت و بازسازی دارد.

وی با بیان اینکه قشلاق عشایر از آبان آغاز و در مناطق سرخس، مراوه تپه و جنوب خراسان است، تصریح کرد: همچنین کوچ بهاره ییلاق عشایر از پایان فروردین آغاز می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار