سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه وزارت صنعت باید نظارت بیشتری بر واردات کالاها با ارز دولتی داشته باشد، گفت: برخی واردکنندگان با ارز دولتی مانند ماهی از دست نهادهای نظارتی فرار می‌کنند.
کد خبر: ۷۵۰۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱ 01 June 2019

تابناک فارس به نقل از تسنیم:بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به ورود این کمیسیون به بحث تخصیص ارز 4200تومانی برای واردات کالاهای اساسی، گفت: آمار ارز تخصیص داده شده تا پاییز سال گذشته، از سوی بانک مرکزی به کمیسیون ارائه شده و در حال بررسی آنها هستیم.

 

وی با بیان اینکه آمار ارائه شده بسیار گسترده و وسیع است، ادامه داد: پس از تغییر در ریاست بانک مرکزی نیز کمیسیون بار دیگر درباره نحوه تخصیص ارز به واردات استعلامات لازم را دریافت کرد تا موضوع را به درستی بررسی کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس با تأکید براینکه روند تخصیص ارز به واردکنندگان و نحوه توزیع اقلام روند پیچیده‌ای ندارد و به‌راحتی می‌توان بر این چرخه نظارت داشت، افزود: البته برخی افراد در چند سال گذشته از تحریم‌ها سوءاستفاده می‌کنند و ورزیده شده‌اند و مثل ماهی از دست نهادهای نظارتی فرار می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه گزارشاتی وجود دارد که تمامی اقلامی که با ارز 4200تومانی یا نیمایی وارد کشور می‌شوند با همان قیمت به چرخه توزیع وارد نمی‌شوند، اضافه کرد: قرار بر این است که آمار جدیدی از افرادی که از بانک مرکزی ارز دولتی دریافت کرده‌اند و همچنین میزان کالایی که از گمرک با ارز دولتی وارد شده دریافت کنیم.

پارسایی با تأکید براینکه وزارت صنعت و معدن و تجارت نیز باید گزارشی از وضعیت توزیع کالاهای که با ارز دولتی وارد کشور شده به کمیسیون ارائه کند، گفت: البته در چند ماه گذشته این وزارتخانه برنامه مدونی برای توزیع کالاهایی که با ارز دولتی قرار بوده، وارد کشور شود نداشته که باید نظارت بیشتری از سوی این وزارتخانه اعمال شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار