بر اولین بار در سطح روستاهای گناباد، مردم روستای گیسور در اقدامی داوطلبانه، روستای خود را از ماهواره پاکسازی نمودند.
کد خبر: ۷۵۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۴ 10 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از ندای گناباد، یکی از معضلات روستای گیسور گناباد، معضلات فرهنگی بود که سبب تنش های اجتماعی در این روستا می شد. با بررسی کارشناسی این مشکل، مهمترین علت این معضل، وجود ماهواره در این روستا تشخیص داده شد.

البته عدم دریافت شبکه های اجتماعی در این روستا، دلیل استفاده روستائیان از ماهواره بود که خوشبختانه در حال حاضر ۲۲ شبکه تلویزیونی و ۱۲ شبکه رادیویی در این روستا دریافت می شود.

با همکاری بوجود آمده در روستای گیسور و با محوریت پایگاه بسیج این روستا و برگزاری سلسه جلسات روشنگری در میان عامه مردم و حلقه های صالحین، تمامی ماهواره های این روستا توسط مالکین آن تحویل پایگاه بسیج داده شد و این روستا اولین روستای گناباد می باشد که عاری از ماهواره می باشد.

بر همین اساس و در جهت ارج نهادن به این اقدام اهالی روستای گیسور، دیشب مراسمی در محل مسجد جامع این روستا و با حضور اعضای شورای تامین گناباد برگزار شد.

امام جمعه گناباد در این مراسم جنگ نرم را یکی از فتنه های مهم دشمنان علیه ایران اسلامی در شرایط کنونی عنوان و گفت: امروز با گسترش ابزارهای ارتباط جمعی بویژه ماهواره، دشمنان به آسانی جوانان را از اعتقادات فاصله می دهند و زمینه رسوخ در کشور را برای خود فراهم می کنند.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب اظهار کرد: ماهواره عامل بسیاری از معضلات اجتماعی بویژه خشونت ها می باشد چراکه هنگامی که بیننده ساعت های متوالی، برنامه های خشن ماهواره را می بیند، گویا در کلاس آموزشی ترویج خشونت قرار گرفته است و این تاثیرپذیری بر روی کودکان و نوجوانان بیشتر و قابل تامل تر است.

وی ضمن تحسین اقدام مردم روستای گیسور در پاکسازی روستای خود از ماهواره گفت: مردم گیسور نماد فرهنگ غرب را که بیشترین آسیب های اجتماعی در جامعه اسلامی دارد را جمع آوری و بیرون انداختند.

حجت الاسلام صادقی نسب در خصوص برنامه های عروسی روستای گیسور نیز گفت: شادی ها باید به گونه ای باشد که فاقد هرگونه گناه و معصیت باشد و در این خصوص اقدامات خوبی در روستای گیسور بویژه در جشن های عروسی شبانه که در خیابان ها انجام می شد، صورت گرفته و امیداریم به صورت کامل شاهد شادی های سالم و به دور از گناه در این روستا باشیم.

روستای گیسور از توابع بخش مرکزی شهرستان گناباد واقع در منتهی الیه ضلع شرقی دهستان پسکلوت با فاصله ۷۲ کیلومتری از مرکز شهرستان با جاده ارتباطی آسفالته قرار دارد و دارای بیش از ۱۸۰۰نفر جمعیت می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار