معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شیراز از کاهش 8 درصدی تلفات برق نسبت به سال گذشته در محدوده تحت مدیریت این شرکت خبر داد.
کد خبر: ۷۵۰۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵ 02 June 2019

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی توزیع نیروی برق شیراز، حسین صالحی اظهار داشت: در ابتدای سال 96 این شرکت با حجم تلفات 16.04 درصدی روبرو بود که با اتخاذ تدابیری از سوی مدیرعامل محترم و اجرایی شدن آن در ابعاد مختلف، در پایان سال 96 به حدود 8.34 درصد رسید.

وی افزود: نصب لوازم اندازه‌گیری، ایجاد و قرائت به‌موقع کنتور مشترکین معاف از پرداخت هزینه برق مصرفی نظیر مساجد، حسینیه‌ها و ...، نصب، ایجاد و قرائت مستمر کنتورهای روشنایی معابر، نصب لوازم اندازه‌گیری پارک‌های فاقد انشعاب، بررسی و جمع‌آوری برق‌های غیرمجاز پارک‌های دارای انشعاب که از برق غیرمجاز کوچه‌ها و خیابان‌های اطراف استفاده می‌کنند، از اقداماتی است که در راستای کاهش اتلاف انرژی صورت گرفته است.

معاون فروش و خدمات مشترکین توزیع نیروی برق شیراز نصب لوازم اندازه‌گیری برای مصارف واقع در میدان‌ها مانند آب‌نماها، روشنایی و غیره، نصب لوازم اندازه‌گیری برای برج‌های روشنایی، نصب لوازم اندازه‌گیری زیرگذرها، تقاطع‌های غیر هم‌سطح، پل‌های عابر پیاده و تونل‌های شهری، نصب لوازم اندازه‌گیری برای تابلوهای تبلیغاتی بوده را از دیگر اقدامات این شرکت جهت کاهش اتلاف انرژی عنوان کرد.

صالحی از جمع‌آوری برق‌های غیرمجاز دست‌فروشان و اقدامات پیشگیرانه در این رابطه و برخورد قانونی با خودروهای بارفروشی که از برق غیرمجاز استفاده می‌کنند، به‌عنوان بخشی از فعالیت‌ها در راستای کاهش تلفات غیر فنی یادکرد.

وی گفت: نصب بیش از 7 هزار کنتور فهام هوشمند برای مشترکین صنعتی و کشاورزی باهدف محاسبه دقیق و لحظه‌ای مصرف آن‌ها، نصب 7 هزار و 800 کنتور فیدرهای روشنایی معابر، نصب بیش از 450 کنتور برای چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و دوربین‌های نظارت تصویری، نصب لوازم اندازه‌گیری برای کیوسک‌های راهنمایی و رانندگی و عابر بانک‌ها، نصب لوازم اندازه‌گیری برای کیوسک‌های شهرداری شامل دکه‌های مطبوعاتی، کانکس‌های میوه‌فروشی و کانکس‌های نگهبانی نبش کوچه‌ها و ... از دیگر اقدامات اجرایی شده بوده است.

معاون فروش و خدمات مشترکین توزیع نیروی برق شیراز تصریح کرد: پیگیری و اطمینان از صحت اندازه‌گیری انرژی در لوازم اندازه‌گیری فیدرهای خروجی پست‌های فوق توزیع و برنامه‌ریزی برای نصب MOF در نقاط تبادل انرژی نیز از برنامه‌هایی بود که اجرای آن در دستور کار قرار گرفت.

صالحی از بازدید، آزمایش و اصلاح لوازم اندازه‌گیری مشترکین معاف از پرداخت هزینه‌ی انرژی، بررسی به‌موقع گزارش‌های مأموران قرائت خصوصاً اشکالات لوازم اندازه‌گیری، قرائت کنتورهای تجمیعی مربوط به مجتمع‌های مسکونی و تجاری و مقایسه با کنتورهای زیرمجموعه، کنترل مضاعف مصرف مشترکین و نصب کنتورهای مشترکین متخلف روی پایه با استفاده از تابلوی تجمیع خارج از دسترس مشترک، به‌عنوان بخش دیگری از اقدامات اجرایی شده یادکرد.

وی مطرح کرد: علاوه بر اقدامات فوق، انتخاب و جایگزینی لوازم اندازه‌گیری متناسب با مصرف مشترک، نصب کنتورهای هوشمند فهام با اولویت مشترکین دیماندی و معیوب در نقاط با تراکم بار بالا، نصب کنتور تجمیعی در مجتمع‌های مسکونی و تجاری و خدماتی و ... نصب کنتور مرجع در نقاط آلوده به برق غیرمجاز، ایجاد سابقه انشعاب نصب‌شده در اسرع وقت و ثبت دقیق اطلاعات لوازم اندازه‌گیری مشترکین جدید (قدرت قراردادی، ضریب کنتور و ...) نیز باهدف کاهش تلفات در شبکه‌های توزیع برق شیراز انجام‌شده است.

معاون فروش و خدمات مشترکین توزیع نیروی برق شیراز بیان کرد: کنترل و اصلاح ضریب کنتورهای موجود (ترانس‌های جریان و ولتاژ) با اطلاعات مندرج در سیستم جامع خدمات مشترکین به‌عنوان یکی از راهکارهای مدنظر برای کاهش تلفات انرژی صورت گرفته است.

صالحی ادامه داد: نصب لوازم اندازه‌گیری متقاضیان در اسرع وقت برای جلوگیری از سرقت انرژی، پیگیری قرائت و وصول بهای انرژِی مصرف مشترکین با بیش از سه دوره علی‌الحساب، قرائت صحیح و به‌موقع کنتور مشترکین و پیشگیری از انباشت کیلووات ساعت در کنتور و پیشگیری از صدور قبوض علی‌الحساب، نیز در راستای کاهش تلفات مدنظر بوده و اجرایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای متمرکزسازی برخورد قانونی با برق‌های غیرمجاز و کاهش تلفات سال گذشته با حضور مدیرعامل محترم شرکت توانیر نخستین مرکز اجرائیات جمع‌آوری و برخورد با برق‌های غیرمجاز کشور در توزیع برق شیراز راه‌اندازی شد که تأثیر مهم این اقدام، کاهش قابل‌توجه میزان تلفات غیر فنی انرژی برق در محدوده‌ی شرکت توزیع برق شیراز بوده است.

معاون فروش و خدمات مشترکین توزیع نیروی برق شیراز گفت: فرهنگ‌سازی استفاده مجاز از انرژی و رعایت الگوی مصرف، اهمیت موضوع کاهش تلفات و احساس نمودن تمامی همکاران، استفاده حداکثری از ظرفیت همکاران فنی و غیر فنی در پروژه‌های کاهش تلفات، تشویق همکارانی که با جدیت پیگیر موضوع کاهش تلفات هستند و برخورد جدی با متخلفان و استفاده‌کنندگان غیرمجاز از انرژی برق نیز در فهرست برنامه‌های اجرایی توزیع برق شیراز قرار داشته است.

صالحی بابیان اینکه ارزیابی‌ها نشان از تأثیرگذاری اقدامات انجام‌شده است، افزود: کاهش 8 درصدی تلفات غیر فنی شبکه‌های توزیع برق، به معنای بازگشت 537 میلیارد ریال به بیت‌المال بوده و زمینه‌ساز ارتقاء سطح کیفی خدمات خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار