کد خبر: ۷۵۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵ 11 August 2015
بخشدار مرکزی رشت از اجرای طرح آزمایشی آموزش تولید قارچ در سه روستای این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مونا ابروفراخ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مقام معظم رهبری اعلام کردند که تولید باید از داخل روستاها اتفاق بیفتد و در این راستا به صورت آزمایشی آموزش تولید قارچ در سه روستای شهرستان رشت آغاز شده است.

وی افزود: اکنون با ارائه آموزش رایگان از طریق دهیاری سه روستای آقاسیدشریف، لاکان و سیاه‌اسطلخ تولید قارچ صدفی توسط بانوان آغاز شده است.

بخشدار مرکزی رشت ادامه داد: استقبال خوبی از این کلاس‌های آموزشی در روستاها انجام شده است.

ابروفراخ از اجرای طرح بازیافت تولید قارچ صدفی خبر داد و گفت: در این طرح بانوان با تفکیک زباله‌ها خاک مورد نیاز برای تولید قارچ را از همان طریق به دست می‌آورند.

وی پوست هندوانه، پوست باقلا و ... را کود مناسب برای تولید خاک مورد نیاز اراضی دانست و تصریح کرد: در تلاش هستیم تا از طریق چنین آموزش‌هایی درآمدزایی در روستاها انجام شود.

بخشدار مرکزی رشت یکی از اهداف مهم در اجرای طرح بازیافت را مدیریت پسماند روستایی عنوان کرد و یادآور شد: روستائیان از طریق کمپوست زباله‌های خانگی خود خاک مناسب مورد نیاز برای تولید قارچ را به دست می‌آورند.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی جامعه تصریح کرد: اعتقاد دارم سیستم‌های ارتباطی و شبکه‌های خبرگزاری رسالت مهم و حساسی دارند.

ابروفراخ نقش بانوان خبرنگار را بسیار با اهمیت خواند و یادآور شد: اعتقاد بر این است بانوان به دلیل صداقت، برنامه‌ریزی و دقت عملی که دارند خبرنگارانی موثر و کارآمد در رسانه‌های خود و  انجام رسالتشان هستند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با همدلی و همیاری سه زنجیره اصلی مدیریت استان، رسانه‌ها و مردم شاهد رفع کاستی‌ها و حرکت استوار جامعه به سوی توسعه پایدار در تمام جوانب باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار