رئیس هلال احمر بابل ضمن بیان امضا این تفاهم نامه ها،هدف از انعقاد آنها راآموزش نیروهای نهادهای دولتی و غیردولتی در به‌کارگیری آنها در شرایط عادی در انجام کارهای انسان دوستانه و آماده‌سازی و ساماندهی آنها در زمان‌های وقوع بحران از اهداف این طرح دانست
کد خبر: ۷۵۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲ 11 August 2015
به گزارش تابناک نقل از خبرگزاری فارس علی پورباقر اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم جمعیت هلال احمر بابل عقد تفاهم‌نامه تخصصی با نهادهای دولتی و غیردولتی در راستای آموزش همگانی کمک‌های اولیه، ساماندهی و برنامه‌ریزی در این حوزه بود که موفق شدیم تاکنون با هفت اداره کمیته امداد، بهزیستی، انتقال خون، آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره زندان و انجمن معماری شهرستان و کانون مهندسان منعقد کرده با اداره ورزش و جوانان نیز در حال انعقاد هستیم.
رئیس جمعیت هلال احمر بابل با اشاره به هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه‎ها، تصریح کرد: آموزش نیروهای نهادهای دولتی و غیردولتی در به‌کارگیری آنها در شرایط عادی در انجام کارهای انسان دوستانه و آماده‌سازی و ساماندهی آنها در زمان‌های وقوع بحران از اهداف این طرح است.
پورباقر خاطرنشان کرد: با انعقاد این قرار داد با اداره زندان، به کمک خیران بسته‌های غذایی برای کمک به خانواده زندانیان نیازمند توزیع می‌شود و برای توانمندسازی زنان زندانیان نیز با هماهنگی با اداره فنی و حرفه‌ای آموزش لازم به این افراد برای مدیریت بهتر زندگی انجام می‌شود.
این مسئول از راه‌اندازی خانه‌های هلال روستایی برای نخستین‌بار در 9 دهستان بابل خبر داد و یادآور شد: تا 15 مرداد صدور ابلاغیه برای دبیران خانه‌های هلال روستایی در بخش‌ها به محوریت دهیاری‌ها انجام شد، تا دی ماه فراخوان عضویت، آزمایش عمومی، سازماندهی و تعیین سرگروه‌های امداد و نجات و داوطلبان روستایی انجام می‌گیرد که در دهه فجر شاهد اجرا مانور امداد و نجات حوادث در بخش‌ها خواهیم بود.

پورباقر با اشاره به اینکه مانور امداد و نجات خانه‌های هلال روستایی با مقتضیات هر بخش انجام می‌شود، ادامه داد: این مانورها برای آمادگی بیشتر و ارائه توانمندی‌های آموزش‌دیدگان انجام می‌شود.
رئیس جمعیت هلال احمر بابل از افزایش 30 درصدی درآمد موقوفات هلال احمر در چهار ماه نخست امسال خبر داد و بیان کرد: در راستای تشویق مردم و عمل به نیات واقفان کمیته احیاء موقوفات در هلال احمر بابل شکل گرفت و هر ماه یک جلسه در این کمیته و هر فصل یک جلسه با مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان انجام می‌شود.
وی افزود: درآمد موقوفات برای بیماران دیالیزی، سرطانی و بیماران پیوند مغز استخوان کودکان بیمارستان امیرکلا هزینه می‌شود.
این مسئول از تشکیل کارگروه امداد و نجات در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این کارگروه هر ماه با عضویت 25 اداره برگزار شده و به چهار محور کلیدی مدیریت بحران شامل پیشگیری و پیش بینی، آمادگی، مقابله، بازسازی و بازتوانی تاکید دارد که این کارگروه نقش عمده‎ای در ساماندهی زمان بحران به‌ویژه در سیل اخیر بابل داشته است.
پورباقر با اشاره به اینکه در این کارگروه بانک اطلاعات شهرستان جمع‌آوری شد تا امکانات موجود در زمان بحران شناسایی و توانایی مقابله و بازتوانی مورد ارزیابی قرار گیرد، گفت: در این کارگروه کمیته بازتوانی برای افراد زیرپوشش تشکیل شد تا در زمان بحران به افراد زیرپوشش کمیته امداد، بهزیستی و ... توجه ویژه شود تا سریع‌تر به زندگی عادی برگردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار