بسته خبری ویژه «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: شایعه جالب درباره رابطه سرپرست پرسپولیس با وزیر ورزش » رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۵۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶ 11 August 2015
پاداش ۳۷ میلیونی یک مسئول وزارت علوم برای ۲ ماه کار

یکی از مسئولان وزارت علوم، پس از گذشت ۲ ماه از حکم آغاز به کارش، برای خود پاداش ۳۷ میلیون و ۵۹۲ هزار تومانی در نظر گرفت!به گزارش فارس، یکی از مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پس از 2 ماه آغاز به کار خود، در اسفندماه سال 92 برای خود پاداشی معادل سی‌و هفت میلیون و 592 هزارتومان درنظر گرفت!این میزان پاداش از حساب مستقل و با امضای ذیحساب و مدیرکل امور مالی پرداخت شده است. این حق مدیریت که به محمدرضا رضوان‌طلب رئیس مرکز جذب اعضای هیئت‌علمی این وزارت علوم پرداخت شده، تنها برای ۲ ماه مسئولیت وی در این مرکز در نظر گرفته شده است. میزان حق مدیریت رئیس مرکز جذب اعضای هیئت‌علمی وزارت علوم از سوی هیئت‌امنای وزارت علوم در ابتدای سال ۹۳ و به امضای سمنانیان رئیس سابق این هیئت رسیده است.به گزارش تسنیم، چندی پیش تنی چند از محققان همکار این مرکز از عدم پرداخت حقوق خود گلایه داشتند و اعلام کردند مرکز جذب ۶ ماه یک بار حقوق آنها را پرداخت می‌کند.چندی پیش نیز خبرگزاری تسنیم خبری درباره جلسه مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم برای بررسی وضعیت صلاحیت علمی و پرونده‌های خاص در هتل دیزین را منتشر کرد.با این شرایط وزیر علوم و نهادهای نظارتی باید بررسی کنند که در حساس‌ترین بخش وزارت علوم یعنی مرکز جذب اعضای هیئت‌علمی واقعا چه می‌گذرد.

اعتراض به ناعادلانه برخورد کردن مدیریت مجلس
حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی در صحن علنی با اعتراض به نحوه مدیریت مجلس گفت:‌ مدیریت مجلس عادلانه برخورد نمی‌کند.وی افزود: همین امروز صبح 4 نفر از نمایندگان به عنوان موافق و مخالف صحبت کردند و در اصل موضوع صحبت‌شان تذکراتی را دادند اما کسی ایراد نگرفته چرا این تذکرات خارج از موضوع است.ه عنوان مثال آقای لاهوتی تذکر به جایی درباره افرادی که جلوی مجلس تجمع کرده‌اند مطرح کرد که جنابعالی هم تأیید کردید ولی همین که آقایان کوچک‌زاده و رسایی حرفی می‌زنند و تذکری می‌دهند مدیریت مجلس به آنها حمله کرده و نمی‌گذارند صحبت کنند.حسینیان در ادامه گفت: ما صحبت داریم. چرا اینگونه با ما برخورد می‌کنید؟ اگر واقعا به این نتیجه رسیده‌اید که مخالفین دولت در توافقنامه حرف نزنند یک مقدار چسب بگیرید و دهان ما را ببندید که صحبت نکنیم. از طرف دیگر طبق قانون اساسی این حق نمایندگان است که وزیری را استیضاح کنند. شما در این استیضاح‌ها غربالگری می‌کنید. 20 نفر، 30 نفر، 80 نفر استیضاح را امضا کردند اما هیأت رئیسه اجازه طرح آن را نمی‌دهد.



انتصابات وزیر کشاورزی را به مجلس کشاند

ضرقام صادقی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی پیش از پایان نشست علنی امروز پارلمان موارد اعلام وصولی را قرائت کرد.بر این اساس، سؤال منطقه‌ای محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز از وزیر جهادکشاورزی درباره علت انتصاب غیرقانونی در زیرمجموعه آن وزارتخانه اعلام وصول شدهمچنین سؤال ملی محمد دامادی نماینده ساری از وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد علت مشکلات موجود در حوزه بانکی و مالی و نیز طرح تعیین تکلیف بیمه اعضای صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز و تحت پوشش قرار گرفتن آنان توسط سازمان تأمین اجتماعی اعلام وصول شدند.تقاضای تعدادی از نمایندگان برای بررسی طرح شوراهای حل اختلاف به صورت اصل 85 قانون اساسی هم اعلام وصول شد.



وقتی مهدی هاشمی حاضر به خوردن غذای مجلس نشد

هاشمی رفسنجانی در خاطرات خود به مطالبی همچون عادت های غذای فرزندش مهدی هاشمی اشاره می کند. هاشمی رفسنجانی در چندین جا از خاطرات خود به عادت‌های غذایی مهدی هاشمی اشاره می‌کند و درباره وسواس فرزندش درباره غذا می‌نویسد: سحرى را در مجلس با مهدى خوردیم. غذاى مجلس براى مهدى مطبوع نبود و چیزى نخورد و تقریباً بى‌سحرى روزه گرفته است. روزه گرفتن براى بچه‏‌ها در این روزهاى بلند مشکل است. هاشمی همچنین در جای دیگری درباره نارضایتی مهدی از سحری موجود می‌نویسد: ساعت دو بعد از خواب مختصرى، براى سحرى خوردن بیدار شدیم. مهدى از غذاى موجود راضى نبود و حاضرى خورد. یاسر هم منزل دایى‏‌اش بود. هاشمی همچنین درباره افطاری خوردن با مهدی می‌نویسد: شب با مهدى در مجلس ماندیم. افطار آش رشته داشتیم. مهدى در بیرون همبرگر خورده است.

یکتا احمدی نژادی نیست
حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی معاون پارلمانی دولت دهم در گفت‌وگو با باشگاه  خبرنگاران جوان در رابطه با حضور اطرافیان محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق در انتخابات مجلس گفت: من از جانب احمدی‌نژاد حرف نمی‌زنم اما از اظهار نظرهای وی و اطرافیانش معلوم می‌شود که قصد حضور در مجلس را ندارند.میرتاج‌الدینی در ادامه با اشاره به تلاشهای برخی اعضای دولت قبل برای حضور در انتخابات مجلس دهم افزود: احتمال حضور جمعی از نیروهایی که در دولتهای نهم و دهم در طیف اصولگرایی قرار داشتند، در انتخابات مجلس وجود دارد البته حضور این افراد به منزله طرفداری و یا نمایندگی از احمدی‌نژاد نیست بلکه آنان بعنوان طیفی از اصولگرایان در انتخابات شرکت خواهند کرد. معاون پارلمانی دولت دهم در بخش دیگری از اظهاراتش در مورد تشکیل جبهه یکتا توسط جمعی از اعضای دولتهای نهم و دهم و ارتباطش با احمدی‌نژاد گفت: جبهه جدید یکتا طیفی از طیف‌های اصولگراست چرا که در اولین همایش این جبهه، دبیر و قائم مقام جامعه روحانیت مبارز و سایر طیف‌های اصولگرایی حضور داشتند.وی اظهارداشت: جبهه یکتا بعنوان تشکل نزدیک به احمدی‌نژاد فعالیت نمی‌کند و اعضای یکتا هم براین مسئله تأکید داشتند که هیچ خط و ربط تشکیلاتی با رئیس‌جمهور سابق ندارند و یکتا جریان مستقلی از درون اصولگرایان است.معاون پارلمانی دولت دهم همچنین در پاسخ به سوالی درباره ارتباطش با احمدی‌نژاد نیز گفت: ارتباط ما همچنان ادامه دارد چرا که من موارد مثبت عملکرد دولت قبل را قابل دفاع می‌دانم البته این عملکرد خالی از ایراد نبوده اما من بطور شفاف از عملکرد دولت سابق به دور از حاشیه‌ها و تا انجایی که مثبت بوده است، دفاع می‌کنم.



توهین وزیرخارجه بحرین به ظریف

وزیر خارجه بحرین روز گذشته در اظهاراتی گستاخانه در حساب توییتر خود خطاب به محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران خواهان توقف صادرات سلاح از ایران برای مبارزه با داعش شد. در حساب توییتر وی آمده است: "برادر ظریف! صادرات سلاح به بهانه داعش را که سبب ایجاد جنگ و آشوب شده است متوقف کنید. ما خود داعش را شکست خواهیم داد."

پیشنهاد برادر لاریجانی به مجلس برای چگونگی تصویب برجام
محمد جواد لاریجانی، معاون اسبق وزارت امور خارجه با انتقاد از بی‌عملی دستگاه‌های قانونی کشور در زمینه جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای تأکید کرد: مجلس شورای اسلامی باید با تصویب یک "فکت‌شیت" تفسیر مناسبی از برجام ارائه کرده و امکان سوءاستفاده از برجام را حتی‌الامکان کاهش دهد.




پیشنهاد عضو کمیسیون امنیت ملی به مجلس

عباسعلی منصوری آرانی ،ریس هیات دوستی پارلمانی ایران و انگلستان درباره تصویب متن برجام در شورای عالی امنیت ملی به خبرنگار نامه نیوز گفت:اگر شورای عالی امنیت ملی به تصویب برساند یعنی برجام به تایید و تصویب مقام معظم رهبری برسد دیگر معنا ندارد که برجام در مجلس مصوب شود.وی اظهار کرد :وقتی رهبری موضوعی را تایید کند مجلس که نمی تواند آنرا نفی کند، و اگر این کار را کند یعنی دیدگاهش مخالف دیدگاه مقام معظم رهبری است.منصوری بیان کرد: اگر بنا بر این باشد که هم شورای عالی امنیت ملی مصوب کند و هم مجلس مصوب کند اولی این است که ابتدا در مجلس مصوب شود و سپس در شورای عالی امنیت ملی مصوب شود و لیکن اگر جز این باشد و شورا آن را مصوب کرد دیگر صلاح نیست مجلس نیز مصوب کند.نماینده مردم کاشان در مجلس تاکید کرد :در واقع باید حلاجی شود که کدام راه را برای از بین بردن حاشیه‌ها بهتر است ،فکر هم نمی کنم شورای عالی امنیت ملی قبل از مجلس آن را مصوب کند یعنی ممکن است دبیرخانه خود شورای عالی امنیت ملی رای گیری کند ولی مقامم معظم رهبری نیز نگه خواهند داشتند تا مجلس نظربدهد مگر اینکه حقوقدانان و کارشناسان به این نتیجه برسند که این یک توافقنامه نیست و نیاز به رای مجلس ندارد و اگر اینگونه باشد دیگر مجلس رای گیری نمی کند.این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد انتخاب اعضا بررسی متن برجام نیز گفت:در حال حاضر بحث های مختلفی در مورد ترکیب این کمیسیون مطرح است ولی ما معتقدیم اعضا این کمیسیون باید فارغ از بحث های جناحیباشد و متخصصین عضو این کمیسیون باشد.وی تاکید کرد:اگر اعضا این کمیسیون براساس جناح بند‌یهای که در مجلس است انتخاب شود بسیار خطرناک است یعنی ممکن است تریبون برای مدتی در دست جناح خاصی قرار گیرد و این جناح هرچه دلش میخواهد به خورد مردم می دهد و ممکن است جایگاه مجلس را مخدوش کند



جزئیات بیشتر از قراداد شبه ترکمنچای با چین

طهماسب مظاهری رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از شهریور ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۷ و وزیر امور اقتصادی و دارایی در کابینه دولت اصلاحات، در گفت و گو با شماره 139 هفته نامه تجارت فردا، به قراردادهای ایران با کشورهایی نظیر چین اشاره می‌کند و معتقد است نه‌تنها این قراردادها خوب نبودند بلکه به مقدار بسیاری به قرارداد ترکمانچای شبیه بوده است. وی در این گفت وگو در نهایت رقم 29 میلیارد دلاری را که رسماً بانک مرکزی اعلام کرده حداقل موجودی ذخایر ارزی کشور می‌داند.در ادامه این گفت و گو می گوید:«در همین حد اشاره کنم که همه ارزها بلوکه نشده و بخشی از آن بلوکه شده است، شاید الان برای توضیح دادن و شفاف شدن زود باشد، اما بخشی از این ارزها که جزو ذخایر ارزی محسوب می شود، بلوکه نشده و بانک مرکزی با یکسری روش های مدیریتی توانسته آنها را از بلوکه شدن نجات دهد. بخشی از ارزهای ما هم بلوکه نشده و در قالب قراردادهای مختلفی در اختیار برخی کشورها مثل چین قرار گرفته است. البته این نوع از قراردادها خوب نبودند و من به آن لقب شبه ترکمانچای می دهم. ارز ما در اختیار دولت چین است و قرارداد داریم که بلوکه نیست ولی از بلوکه شدن بدتر است و استفاده از آن برای بانک مرکزی به سختی مقدور است. پس گرفتن این پول در همین حد بگویم که به راحتی امکان پذیر نیست. در نهایت هم به اینجا خواهیم رسید که یکسری کالا با کیفیت پایین و قیمت بالا در ازای این پول ها نصیب بانک مرکزی می شود.متاسفانه می بینیم که بازار ما را یکسری کالای چینی تسخیر کرده است. خیلی از صنعتگران و تجار ما با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنند. تولیدات داخلی در این چند سال و از بابت همین واردات از چین ضربه های مهلکی خورده است، چینی ها با آن پولی که از ما در اختیار دارند، کالا تولید می کنند و می گویند فقط می توانید در ازای آن کالا به کشور وارد کنید. حتی در کارهای صنعتی تعداد زیادی از واحدهای تولیدی که نتوانستند، نیازهای صنعتی ماشین آلات خودشان را یا کالاهای مصرفی و واسطه ای خود را در داخل تولید کنند یا از کشورهایی که با کیفیت خوب می توانند تولید کنند، داشته باشند، همان قطعات را با کیفیت پایین تر از چین می آورند. این موضوع به این دلیل است که پول ما دست آنهاست و می گویند با این پول می توانید آن کالاها را ببرید. در واقع از آن پول استفاده می کنند و این کالاها را می آورند. این یک ضربه به اقتصاد و به تولید ما زده که باید ان شاءا… حل شود.اما اگر از زاویه دید ذخایر ارزی نگاه کنیم، بخشی از ذخایر ارزی ما متاسفانه به این شکل در اختیار بعضی کشورها قرار گرفته مانند چین که این مشکلات و مصائب را دارد. بخشی دیگر در اختیار مثلا هندوستان قرار گرفته که ذخایر ارزی ما را گرفته، نفت را گرفته و باید پولش را به حساب خزانه واریز می کرده، که آن را تبدیل به روپیه کرده و بعد هم ارز خودش را پایین آورده، حالا باید به جای طلب مان روپیه را ببریم. تازه آنها هم از چینی ها یاد گرفته اند و می گویند که بیایید کالاهای هندی ببرید و یکسری افراد را برای انجام این کار در نظر گرفته که حتی ازاین راه درآمدی هم داشته باشند.



از نشست جنت آباد تا فعاليت تيم دانشگاه امام صادق(ع)

براساس شنيده ها در محافل سياسي احمدي نژاد برنامه هايي براي ساماندهي نيروهاي خود در جهت انتخابات دارد.سايت اخبار محرمانه در خبري نوشته است : دکتر احمدي نژاد،اخيرا تيم هواداران خود در دانشگاه امام صادق(ع) را که در انتخابات رياست جمهوري او شديدا فعال بودند؛گرد آورده و به آنان اعلام کرده است که براي انتخابات برنامه داشته؛ لذا لازم است که آنان فعال باشند.بنا بر اين خبر وي تاکيد کرده است که اين برنامه جدي ممکن است براي انتخابات رياست جمهوري 96 نباشد ولي در هر حال برنامه انتخاباتي است.در همين حال خبرهاي دريافتي از نشست 350 نفره در جنت آباد حکايت دارد که در آن جمع 200 روحاني و 40 خانم حضور داشته اند.در اين نشست افراد شاخصي چون مشايي ،شيخ الاسلام،غضنفري،بهروز مرادي رييس سازمان هدفمندي يارانه حضور داشته و اين نشست با تدابير امنيتي کامل برگزار شده است.در اين نشست اظهار شده است که براي انتخابات آماده مي شويم و تاکيد شده است که با ملاک قرار دادن خط امام ،توافق وين؛ دولت را نقد کرده و زمينه را براي حضور انتخاباتي آماده خواهيم کرد.



شوخی یک فعال اصلاح طلب با کاربرد فیلتر شکن

محمد علی ابطحی فعال اصلاح طلب در اینستاگرام خود نوشت:

ای کاش فیلنرینگ فیس بوک و توییتر برداشته شود تا هر شبکه اجتماعی کار کرد خودش را پیدا کند. مثلا این طفلکی اینستاگرام. برای شیر کردن عکس درست شده، تبدیل شده به یک شبکه خبری و حرف زدن و اطلاع رسانی. فقط به دلیل اینکه فیلتر نیست. خوب این دوشبکه اجتماعی هم اگر رفع فیلتر شود و هر کدام کارکرد خودشان را داشته باشند و تنها صفحاتی که به دلایل سیاسی و یا اخلاقی پسندیده نمی شود، مثل اینستاگرام فیلتر شود، چه اشکالی دارد. اولین اثر مثبتی که دارد این است که ماها این فیلتر شکن لامصب را از رو تلفن ها و لپ تاپامون بر می داریم و شیطان هم وسوسه نمی کند که حالا که فیلتر شکن نصب کردیم، یک سری هم به جاهای ممنوعه بزنیم.




تا روحانی هست مسکن در رکود به سر می‌برد

المانیتور در گزارشی در خصوص بازار مسکن ایران نوشت: اطلاعات رسمی نشان می دهد که این بازار هنوز هم به طور کامل از دو سال رکود اقتصادی خارج نشده است. در همین حال، حدس و گمان هایی وجود دارد که نشان می دهد احتمال وقوع یک شوک قیمت در 12 ماه آینده وجود دارد. برخی از بازیگران در بازار مسکن فکر نمی کنند تا زمانی که «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران باشد، قیمت ها رشد چندانی داشته باشد. «مجید» یکی از بنگاه داران در تهران، پیش بینی کرد رشد قابل توجهی را در بازار مسکن هیچ گاه شاهد نباشیم، با این استدلال که سیاست «بدون شوک قیمت» دولت روحانی ادامه خواهد داشت. وی به المانیتور گفت: رکورد در [بازار مسکن] هیچ ربطی به توافق و یا تحریم های هسته ای ندارد. اگر مسئولان بخواهند بازار مسکن را تقویت کنند، به راحتی می توانند چنین کاری بکنند، اما آنها از نوسانات غیر طبیعی در بازار جلوگیری به عمل می آورند. او گفت: آنها در کاهش نرخ تورم جدی هستند و گرانی در بازار مسکن می تواند برنامه ریزی های آنها را مختل کند.




زیبا کلام: مجلس تیم مذاکره کننده را به صلابه بکشد

صادق زيباکلام گفت: خوشحالم که مي‌بينم کميسيون امنيت ملي مجلس ما هم وزير خارجه و تيم مذاکره کننده را به مجلس مي‌برند و از آن‌ها سوال مي‌کنند. اتفاقا مجلس بايد تيم مذاکره کننده را به صلابه بکشد نه اين‌که بگويد اين‌ها وکلاي ما هستند و از حقوق ما بايد دفاع کنند، بايد ببينيم آيا اين توافقي که صورت گرفته به نفع ملت ايران و مملکت ما هست يا نه. صادق زيبا‌کلام در همايش اصلاح طلبان شهرستان‌هاي کهگيلويه، بهمئي، چرام و لنده در دهدشت با اشاره به جايگاه مجلس شوراي اسلامي در قانون اساسي افزود: مجلس شوراي اسلامي جايگاه مهمي در قانوني اساسي دارد، اما متاسفانه مجلس کشور ما نه تنها در رأس امور نظام نيست بلکه بعضي وقت ها اين سوال پيش مي‌آيد که مجلس در کجاي اين نظام قرار دارد؛ تجربه نشان داده وقتي مجلس در موضوعات مهم مملکتي دخالت نداشته و امور به مسئولان سپرده شده حاصل کار رضايت‌بخش نبوده است. وي با اشاره‌اي به رويدادهايي که مجلس در مورد آن‌ها سکوت کرده است و انتقاد از اين رويکرد، حساسيت امروز مجلس بر سر مسئله هسته‌اي را «کار خوبي» دانست و اظهار کرد:بدترين پاسخي که ما اصلاح طلبان مي‌توانيم به مجلس بدهيم اينست که شما در هشت سال گذشته کجا بوديد؟ در 6 سالي که آقاي جليلي مذاکره مي‌کرد کجا بوديد



شایعه جالب درباره رابطه سرپرست پرسپولیس با وزیر ورزش

محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در ۲ مرحله علی اکبر طاهری مدیرعامل صندوق حمایت از پیشکسوتان را به عنوان سرپرست باشگاه پرسپولیس منصوب کرد تا او به وضعیت این باشگاه رسیدگی کند.  این انتخاب اما در بار دوم با نارضایتی طاهری همراه بود اما به وی از سوی وزیر ورزش تکلیف شد تا  این سمت را بپذیرد چرا که گودرزی معتقد است تنها طاهری می تواند بر مشکلات پرسپولیس غلبه کند.  ئالبته دانستن اینکه رابطه این دو نفر از کجا شکل گرفته و چطور این قدر عمیق شده هم می تواند موضوع جالبی باشد.  طبق شنیده های خبرنگار نامه نیوز، علی اکبر طاهری در اوایل دهه هشتاد به عنوان یکی از مدیران ساپکو مشغول به کار بوده و گویا محمود گودرزی در آن زمان به عنوان یکی از معاونان او فعالیت می کرده است. در رزومه کاری طاهری، حضور در ساپکو وجود دارد و در سوابق وزیر ورزش نیز ترجمه کتاب مدیریت برتر  توسط انتشارات ساپکو دیده می‌شود!


هادی خامنه ای: مجلس نباید باند باز، رمال و شهرت طلب باشد
سیدهادی خامنه ای در نشست اصلاح طلبان استان ایلام که با حضور اساتید و دانشجویان در تالار فرهنگیان ایلام برگزار شد اهداف اصلاح طلبان را احیای ارزش های انقلاب عنوان کرد و ابراز داشت: در حال حاضر انقلاب اسلامی در اثر گذشت زمان و حضور فرصت طلبان دچار فرسودگی شده است و رسالت اصلاح طلبان این است که اجازه ندهند این ارزش ها به فراموشی سپرده شوند. وی در بخشی از سخنان خود یکی از مهمترین فعالیت های این حزب را مطالبه گری از مسئولین براساس قانون دانست و افزود: در این زمینه حتی از بازخواست مجلس شورای اسلامی غفلت نمی کنیم ما اگر نمایندگان شجاع و عالم در مجلس داشته باشیم اختلاس و اشتباه در دستگاه های دولتی و غیردولتی کمتر خواهد شد، مجلس نباید ترکیبی از افرادی که تحت تاثیر باندبازی، رمالی، شهرت طلبی و اهداف خبیث هستند، باشد.دبیر کل مجمع نیروهای خط امام تصریح کرد: در برخی دوره ها نمایندگان شجاعی بودند که اجازه خرابکاری به دولت نمی دادند اگر چه این نمایندگان رسما تابلوی اصلاح طلبی را بر نمی افراشتند اما از دیدگاه ما اصلاح طلب به حساب می آیند یکی از این افراد آقای مطهری است ما در همه ادوار به امثال مطهری نیاز داریم. آقای خامنه ای آزادی را به عنوان اصل مهم در تفکر اصلاح طلبی دانست و ادامه داد: کسانی که اندیشه قدرت طلبی در ذهن آن ها جان گرفته است این آزادی را بر نمی تابند. یکی از ویژگی های بارز جامعه ای که به انسان ها احترام می گذارد آزادی اندیشه است. خدا عقل را فقط به رئیس قبیله نداده که برای همه تصمیم گیری کند. وی فعالیت های حزبی را تجمیع لایه های مختلف با سلایق گوناگون به دور یکدیگر اعلام کرد و گفت: تنها راه و شانس جبهه اصلاح طلبی برگزاری جلسات و محافل، ابتکار عمل به خرج دادن، حوصله کردن و از این دانشگاه به آن دانشگاه رفتن است ما به این جلسات نیاز داریم.




واکنش دبیر کل موتلفه به مواضع هاشمی

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در مورد برگزاری همایش حزب کارگزاران و سخنان آقای هاشمی در این نشست بیان داشت: وجود احزاب برای تعمیق مردمسالاری دینی در کشور ضروری است. چندی پیش جناب آقای محمد هاشمی از حزب کارگزاران کناره‌گیری کرد و علت آن هم این بود که گفت؛ «لیبرالیسم با اسلام قابل جمع نیست» ما در چارچوب قانون اساسی حزب تشکیل دادیم. بنابر این ما یک حزب سیاسی مسلمان بودیم، آنجایی که در تعارض بین اسلام و مسایل دیگر پیش می‌آید ما موظف هستیم اسلام را بپذیریم و مردم را فریب ندهیم». حبیبی افزود: خوب بود در همایش کارگزاران به این شبهه‌ای که آقای محمد هاشمی مطرح کردند پاسخ قانع کننده داده می‌شد. بالاخره حزب کارگزاران یک حزب لیبرال است و یا یک حزب اسلامی؟ لازم بود در این نشست گویندگان وفاداری خود را به خط امام و اسلام و نظام بازخوانی می‌کردند و این شبهه را رفع می‌نمودند. اینکه سخنگوی حزب کارگزاران چند سال پیش حزبش را مدافع لیبرال دموکراسی اعلام کرده بود، باید از طرف هم حزبی‌های ایشان توضیح داده شود. وی در مورد تشکیک آقای هاشمی در مورد انتخابات سالم در ایران، بیان داشت: متأسفانه ایشان در گفتگو با پایگاه خبری المانیتور برای چندمین بار تشکیک در انتخابات سالم را مطرح کردند، خوب است ایشان به عنوان شاگرد مکتب امام به یاد آورند که امام در فروردین ۱۳۶۷ و پس از جنجالهای پدید آمده درباره انتخابات مجلس سوم فرمودند: «باید توجه داشت که هدف از انتخابات در نهایتْ حفظ اسلام است. اگر در تبلیغات حریم مسائل اسلامی رعایت نشود، چگونه منتخبْ حافظ اسلام می‌شود. باید سعی شود تا خدای ناکرده به کسی توهین نگردد؛ و در صورتی که رقیب انتخاباتی به مجلس راه یافت، به دوستی و برادری، که چیزی شیرین‌تر از آن نیست، لطمه‌ای نخورد.» و نیز چندی بعد در جواب شبهاتی که درباره انتخابات مجلس سوم بود، متذکر شدند «کسانی که احتیاط یا وسوسه‌ای در امر انتخابات می‌کنند بهتر است کمال احتیاط را برای حفظ حیثیت جمهوری اسلامی و اسلام نمایند.»



کنایه سایت حامی احمدی نژاد به رسایی


سایت دولت بهار سخنان +رسایی در مجلس را که گفته بود: نمایندگان محترم مجلس بدانید در حال دور خوردن هستیم و ما را دور می‌زنند رهبر انقلاب فرمودند توافق هسته‌ای باید در مسیری که در قانون پیش‌بینی شده به طور دقیق بررسی شود، بنابراین سوال اینجاست چرا مجلس را از روند بررسی برجام حذف می‌کنند» را منتشر کرده و در اخر به کنایه گفته ظاهرا رسایی فراموش کرده که کفران نعمتی به نام احمدی نژاد چه عواقبی دارد!
    

روایت علم الهدی از کاری که در قرون وسطی هم انجام نشده

علم الهدی امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه ممکن است این صراحت گویی ما عده ای را ناراحت هم بکند، گفت: آدم مسائلی که آنها را خلاف تشخیص میدهد باید بگوید و نمی تواند سکوت کند. با این حرکتی که اخیرا انجام دادند و مجوز هایی که به این خبرنگارهای وابسته به این رسانه های خارجی دادند در داخل کشور، یک جنگ رسانه ای بی مروتانه ای را به وجود آوردند. در هیچ کجای دنیا حتی در قرون‌وسطایی چنین وضعی نداشتیم که مردم یک کشور دروازه کشور خود را به روی دشمن باز کنند و بگویند بیا در خاک خودمان با تو بجنگیم. عملی که اخیراً انجام گرفته، دقیقاً کار لایعقل و غیرمنطقی است که حتی در قرون‌وسطا هم سابقه نداشته است. در دنیای رسانه و دنیای اطلاعاتی که تجهیزات رسانه‌ای آنان با ما می‌جنگد و با ابزار رسانه به سراغ ما آمده، دروازه مملکت را باز کردیم و لشکر دشمن را راه دادیم که بیا در آب‌ و خاک خودمان و با ما بجنگ!! با ورود این خبرنگاران به کشور، خبرنگاران ما چه اندازه بتوانند با آنان در این عرصه هماوردی کنند و چقدر نتوانند و شکست بخورند، مشخص نیست. مقابله با این جنگ نابرابر همانند توسعه ارزش‌ها می باشد.


با برندهای اصلی نمی‌توانیم در انتخابات شرکت کنیم

محمدرضا خاتمی گفت: برخی اصولگراها می‌گویند اصلاح‌طلب خوب و اصلاح‌طلب بد داریم. می‌خواهند با چنین ترفندهایی، چهره‌های اثرگذار جریان اصلاح‌طلبی را به‌دست خودمان حذف کنند.وی در ادامه افزود: روشن است که ما با برندهای اصلی اصلاح‌طلبی نمی‌توانیم در انتخابات شرکت کنیم؛ تلاش ما باید این باشد که بخش عاقل جناح راست که همان اصولگرایان معتدل هستند را در درون خود قرار دهیم و این خود یک پیروزی برای ما است.


يك معاون احمدي‌نژاد آفتابي شد

روز يكشنبه علي سعيدلو معاون سابق احمدي نژاد در مراسم ختم والده محمد عباسی وزیر سابق ورزش و جوانان سابق در مسجد حضرت امیرالمومنین(ع) شهرک شهید محلاتی، ديده شد. هفته پيش برخي رسانه ها از عزيمت او به تركيه خبر داده بودند.

«پینوکیا» توقیف شد

نمایش «پینوکیا» به کارگردانی شهره سلطانی پس از چندین بار تذکر اداره نظارت و ارزشیابی تئاتر توقیف شد.به گزارش فارس، پس از توقف اجرای نمایش «پائیز» به کارگردانی نادر برهانی مرند، برای دومین بار در چند ماه گذشته یکی دیگر از نمایش‌های تماشاخانه ایرانشهر توقیف شده است.براساس این گزارش، شورای نظارت و ارزشیابی مرکز هنرهای نمایشی به دلیل عدم رعایت موازین در پوشش بازیگران و همچنین برخی دیالوگ‌های نامناسب در طی چند روز اخیر بارها به سازندگان نمایش «پینوکیا» تذکر داده بود که با عدم توجه از سوی مسولان سالن و همچنین اعضای گروه مواجه شده بود و در نهایت به دلیل تکرار تخلفات اجرای نمایش لغو شد. و از سر گیری مجدد اجرا منوط به رفع اصلاحات اعلام شده خواهد بود.


بیش از 40 درصد اقتصاد ایران معاف از مالیات

یک تحلیلگر اقتصادی با بیان اینکه بیش از 40 درصد اقتصاد ایران تحت عناوین مختلف از پرداخت مالیات معاف هستند ، گفت: فشار مالیات تنها بر دوش 30 درصد اقتصاد کشور سنگینی می کند.
سعید لیلاز در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با بیان اینکه این 30 درصد شامل بخش تولید، کارمندان و دیگر اقشاری هستند که نمی توانند از پرداخت مالیات فرار کنند؛ افزود: درآمدهای مالیاتی نباید تنها نیمه روشن را در برگیرد بلکه دولت باید از فرار مالیاتی نیمه تاریک بخش اقتصاد هم که سهم عمده ای در افزایش درآمدهای دولت دارند، ممانعت کند.وی علت سهم کم مالیات در تولید ناخالص داخلی را ناشی از دو عامل معافیت های مالیاتی غیرمنطقی و سهم زیاد اقتصاد زیرزمینی از کل اقتصاد یا همان فرار مالیاتی دانست و افزود: اقتصاد زیرزمینی یک چهارم اقتصاد کشور را شامل می شود که نمی توان از آنها مالیات دریافت کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار