سرهنگ خادم:
رييس پليس راهنمايي و رانندگي استان ايلام گفت:احترام به حقوق عابر پياده به عنوان يک اصل اخلاقي در رفتار شهروندي هنگام رانندگي بشمار مي آيد.
کد خبر: ۷۵۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۸ 11 August 2015
به گزارش تابناک ایلام،سرهنگ نورالله خادم  گفت:رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي مي تواند بسياري از حوادث رانندگي را کاهش و به عنوان يک حرکت پسنديده در رانندگي و احساس مسئوليت ما در قبال همنوعان خود باشد.
وي گفت:واقعيت اين است که عابرين پياده در مقايسه با خودروها بسيار آسيب پذيرند چرا که رانندگان خودرو در صورت برخورد با افراد به دليل ايمني خودرو با کمترين آسيب مواجه مي شوند اما عابران پياده با کوچکترين تصادف دچار آسيب هاي شديد مي شوند.
سرهنگ "خادم" با اشاره به اينکه رانندگي هاي هيجاني و غير اصولي عابرين پياده را دچار استرس هاي ناگهاني و وحشت مي کند افزود:  ايجاد هر نوع آسيب روحي يا جسمي به عابران پياد هامري غير اخلاقي وغير انساني محسوبمي شود.
وي تصريح کرد: اجازه حق تقدم عبور به عابر پياده ،روي خط سفيد از جمله آداب شهروندي بشمار مي آيد که موجب ميشود عابر پياده بدون دلهره و وحشت عرض خيابان را طي کند .
اين مقام مسئول در پايان يک راننده خوب را به عنوان يک شهروند اخلاق گرا معرفي کرد و افزود: هنگام رانندگي تا جايي که امکان دارد فرصت عبور را به عابر پياده بدهد تا وي بدون استرس بتواند خيابان را طي نمايد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار