عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه آمریکایی ها به خوبی می دانند که نمی توانند هیچ اقدام نظامی علیه کشوری داشته باشند زیرا تمام منافع آنها به خطر خواهد افتاد، ادامه داد: به عبارتی باید اذعان کرد که کاخ سفید به هیچ عنوان درصدد ایجاد تنش جدید در منطقه نیست و فردی مانند ترامپ هم با رفتارش نشان داده که نمی خواهد هزینه هایش در خاورمیانه را افزایش دهد.
کد خبر: ۷۵۵۸۰۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳ 21 June 2019

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:مسعود گودرزی در خصوص اهداف پشت پرده ارسال تجهیزات نظامی جدید آمریکا به خاورمیانه، گفت: حضور نظامیان ایالات متحده در منطقه و رفت و آمدها به امری عادی تبدیل شده و در واقع آمریکایی ها از نیروی نظامی خود به عنوان ابزاری برای کنترل برخی کشورها بهره می برند.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برخی کارشناسان نظامی خارجی اعتقاد دارند که تشدید حضور نظامیان آمریکا در منطقه به نوعی قدرتنمایی در مقابل کشورمان است و در واقع ترامپ می خواهد نشان دهد علاوه بر تشدید تحریم ها، تهدید نظامی هم همانند گذشته روی میز است.

کاخ سفید به هیچ عنوان درصدد ایجاد تنش جدید در منطقه نیست

وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها به خوبی می دانند که نمی توانند هیچ اقدام نظامی علیه کشوری داشته باشند زیرا تمام منافع آنها به خطر خواهد افتاد، ادامه داد: به عبارتی باید اذعان کرد که کاخ سفید به هیچ عنوان درصدد ایجاد تنش جدید در منطقه نیست و فردی مانند ترامپ هم با رفتارش نشان داده که نمی خواهد هزینه هایش در خاورمیانه را افزایش دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: نباید فراموش کرد که آمریکایی ها همواره با سیاست ایجاد رعب و وحشت توانسته اند برخی کشورهای عربی منطقه را سرکیسه کنند.

یکی از دلایل حضور نظامیان ایالات متحده نشان دادن قدرت پشتیبانی آنها از کشورهای حاشیه خلیج فارس است
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع می توان گفت که یکی از دلایل حضور نظامیان ایالات متحده نشان دادن قدرت پشتیبانی آنها از کشورهای حاشیه خلیج فارس است تا از این طریق بتوانند دلارهای نفتی بیشتری به دست بیاورند و حتی با غیرعادی جلوه دادن شرایط تجارت تسلیحاتی پر سودی را رقم بزنند.

 سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد ارسال تجهیزات و ۱۰۰۰ نیروی جدید به خاورمیانه، شامل سیستم دفاع موشکی پاتریوت، پهپادهای بدون سرنشین و باسرنشین و "توانمندی‌های بازدارنده" است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار