سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان فارس گفت: با هدف رونق و حمایت از تولید داخلی، طرح بخشودگی جرایم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب در این استان اجرایی شد.
کد خبر: ۷۵۶۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۷ 22 June 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:محمد مصلایی، شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری سال ۹۸ به عنوان سال رونق تولید، افزود: در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و مساعدت با کارفرمایان خوش حساب مدیون که به دلایلی نتوانسته اند حق بیمه کارگران خود را در موعد مقرر پرداخت کنند، طرح بخشودگی جرایم کافرمایان منطبق بر آیین نامه اجرایی ماده ۱۳ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات در سال ۹۸ مشابه سال گذشته اجرا می شود.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی فارس، هدف از اجرای طرح بخشودگی جرایم را حمایت از کارگران و کمک به کارفرمایان خوش حسابی دانست که در ایجاد بحران و عدم پرداخت حق بیمه مقصر نبوده و نوسانات ارزی و پدیده های طبیعی مانند زلزله و سیل منجر به بدهی آنها به سازمان تامین اجتماعی شده است.

مصلایی، مهلت برخورداری از تسهیلات این طرح را تا سیزدهم شهریورماه سال ۹۸ عنوان کرد و اظهار داشت: کارفرمایانی که دارای جرایم مربوط به بدهی های قبل از بیست و نهم اسفند ۱۳۹۶ هستند می توانند با ارایه مدارک و مستندات ابرازی از جانب سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه ها، فرمانداری و بخشداری ها مبنی بر تایید دلایل وقوع بحران و نامه کمیته رفع موانع تولید، نسبت به پرداخت و یا تقسیط بدهی قطعی شده خود اقدام کنند.

وی، همچنین در مورد بدهی کارگاه هایی که در سال ۹۷ به علت بروز یکی از موضوع های نام برده دچار مشکل شده و مشمول پرداخت جرایم می باشند، گفت: این کارفرمایان تا سه ماه از تاریخ وقوع دلایل ابرازی، مهلت دارند تا نسبت به ارایه مدارک خود به شعب تامین اجتماعی اقدام کنند و از تسهیلات مقرر در بخشودگی جرایم بهره مند شوند.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی فارس در مورد مزایای این طرح بیان داشت: چنانچه کارفرمایان، توان پرداخت یکجای بدهی خود را نداشته باشند، می توانند درخواست تقسیط بدهی خود را به شعبه مربوطه ارایه کنند که در این صورت با تقسیط ١٢، ۱۸، ۲۴، ۳۰،۳۶ ماهه به ترتیب از ١٠٠، ٨٥، ٧٥، ٦٠ و٥٠ درصد بخشودگی جرائم برخوردار خواهند شد.

او تاکید کرد: کارگاههای ورشکسته، تعطیل و پیمانکاران مشمول این طرح نیستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار