علی بهادر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از توسعه و ساخت همزمان ۱۹ بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی در استان فارس خبر داد و گفت: از این تعداد چهار بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی در شیراز به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۷۵۷۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۷ 25 June 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:علی بهادر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از توسعه و ساخت همزمان ۱۹ بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی در استان فارس خبر داد و گفت: از این تعداد چهار بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی در شیراز به بهره برداری می‌رسد.

وی اظهار کرد: هم اینک بیش از ۲۴۰ طرح عمرانی در حوزه‌های درمانی، بهداشتی، پژوهشی و رفاهی در حال اجراست که مهمترین آن‌ها توسعه و ساخت همزمان ۱۹ بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی در استان فارس است.

او با تاکید بر اینکه به منظور رفع کمبود‌های موجود در تخت‌های بیمارستانی ساخت کلان بیمارستان Mega hospital)) نمازی ۲ با نام «محمد رسول الله (ص)» با ظرفیت یک هزار و ۲۱۶ تخت خواب و بیمارستان هفتصد تخت خوابی صدیقه طاهره (س) که عملیات اجرایی آن از ۳ سال پیش شروع و پیگیری مسوولان دانشگاه به ادامه آن سرعت بخشیده است.

بهادر با اشاره به اینکه ساخت کلان بیمارستان نمازی (۲) با مصوبه هیات دولت و شورای اقتصاد به عنوان یکی از طرح‌های مهم کشوری به شمار می‌رود افزود: برای انجام این مهم در حال تامین سرمایه گذار خارجی در قالب قرارداد EPCF هستیم.

این مقام مسوول به ساخت دو بیمارستان تخصصی اعصاب و روان و عمومی با مجموع ۵۶۳ تخت در محل ورودی شهر صدرا اشاره کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده ساخت دو بیمارستان عمومی ۳۱۳ تخت خوابی خاتم و ۲۵۰ تخت خوابی اعصاب و روان که مراحل طراحی و ساخت آن ابتدا به سازمان راه و شهرسازی واگذار شده بود، ولی با توجه به توقف روند اجرایی آن در این سال‌ها در نهایت به شرکت مادر تخصصی وزارت بهداشت واگذار و در اولویت ساخت قرار گرفت.

او افزود: هم اکنون پروژه ساخت بیمارستان خاتم ۲۷ درصد و بیمارستان اعصاب و روان ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بهادر با بیان اینکه در راستای گسترش عدالت در سلامت بیش از دو هزار تخت بیمارستانی طی ۱۰ سال گذشته ایجاد شده است، افتتاح بیمارستان‌های شهید رجایی، آنکولوژی امیر، سوانح سوختگی امیرالمومنین (ع)، پیوند اعضای ابوعلی سینا و توسعه بیمارستان‌های مادر و کودک شوشتری، اعصاب و روان استاد محرری و ابن سینا به همراه توزیع بی سابقه بیش از دو هزار میلیارد ریال تجهیزات پزشکی در پنج سال گذشته در استان را از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی و تلاش مسوولان دانشگاه دانست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اظهار کرد: برای فراهم سازی بستر درمان در شهر‌های استان، هم اینک تعداد ۱۵ بیمارستان و مرکز درمانی در شهرستان‌های مختلف استان به صورت همزمان در حال ساخت هستند که با بهره برداری از این پروژه‌ها نیز تعداد ۸۹۱ تخت به ظرفیت تخت‌های استان فارس در بخش درمان افزوده می‌شود.

او اضافه کرد: این بیمارستان‌ها در شهر‌ها و مناطقی شامل آباده طشک (توسعه از ۱۰ به ۳۲ تخت)، ارسنجان (۶۴ تخت)، دژکرد اقلید (۱۰ تخت)، خرم بید (توسعه از ۱۰ به ۳۲ تخت)، فورگ (۱۰ تخت)، داراب (۱۶۰ تخت)، مصیری (۶۴ تخت)، فیروزآباد (افزایش ۵۱ تخت به ظرفیت موجود)، قیروکارزین (افزایش ۳۲ تخت به ظرفیت موجود)، بالاده (۱۰ تخت)، لامرد (۱۲۴ تخت)، مرودشت (۱۶۰ تخت)، سیدان (۱۰ تخت)، گله دار (۳۲ تخت) و نی ریز (۱۲۰ تخت) در حال ساخت است.

بهادر یادآور شد: هم اکنون مطالعات لازم برای ساخت بیمارستان جایگزین بیمارستان شهید دکتر فقیهی در شهر شیراز، در دست اقدام است که در صورت مساعدت دستگاه‌های اجرایی استان و تامین زمین مناسب، این پروژه نیز شروع خواهد شد.
انتهای پیام/م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار