اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه با صدور اطلاعیه‌ای به هنجار شکنی یک خانم در محوطه تاریخی بیستون واکنش نشان داد.
کد خبر: ۷۵۸۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲ 02 July 2019

واکنش میراث فرهنگی به رقص یک دختر در کتبیه بیستونبه گزارش خبرگزاری تابناک، پیرو رقص یک دختر در محوطه تاریخی بیستون، اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه با صدور اطلاعیه‌ای به این هنجار شکنی واکنش نشان داد.

متن این اطلاعیه:

بسمه تعالی

این اداره کل ضمن محکوم کردن هرگونه عمل خلاف شرع در اماکن عمومی به استحضار می‌رساند، پیرو انتشار تصاویر و رفتار ناهنجار یک خانم در محوطه جهانی بیستون با بررسی‌هایی که به عمل آمد و شناسایی پیج این خانم در اینستاگرام، پست‌های موجود نشان می‌دهد که متاسفاته ایشان با حضور در اماکن مختلف تاریخی و گردشگری اقدام به هنجار شکنی می‌نماید که این موضوع از طریق مراجع ذی ربط در دست اقدام و بررسی قرار دارد.

همچنین غرفه‌ای که در مقابل آن این اتفاق رخ داده است در اجاره بخش خصوصی می‌باشد که با توجه به عدم رعایت مفاد قرارداد و شئونات اسلامی توسط مستاجر با دستور مدیرکل اقدام به لغو قرارداد و تعطیلی غرفه‌ها گردیده است.

لازم به ذکر است، پرسنل یگان حفاظت مجموعه بیستون که در زمان این اتفاق شیفت بوده اند علاوه بر توبیخ کتبی، جهت رسیدگی به کوتاهی در انجام وظیفه معرفی و برابر مقررات برخورد قانونی شکل خواهد گرفت.

در خاتمه این اداره کل ضمن ابراز تاسف از وقوع این هنجار شکنی به اطلاع می‌رساند با جدیت و قاطعیت پیگیر این موضوعات است که در اماکن تحت نظارت اداره کل شاهد تکرار اتفاقاتی به این شکل نباشیم.

 

روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه

 

به گزارش خبرگزاری تابناک، هنجار شکنی در برنامه‌های فرهنگی که در گذشته رخ داد به امری عادی تبدیل شده بود، از مراسم تک خوانی زنان گرفته تا رقص مختلط در جشن انار و شب فرهنگی کرمانشاه در برج میلاد تهران و بی‌شک اگر برخورد جدی با این هنجار شکنی‌ها در گذشته و توسط دستگاه‌های نظارتی صورت می‌گرفت، اکنون شاهد رخ دادن این اتفاقات نبودیم، برخود لازم می‌دانیم که از اقدام جدی دکتر قادری مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه در برخورد با این هنجار شکنی در کتیبه بیستون اتفاق افتاد تشکر نمائیم.

رخ دادن چنین اتفاقی از سوی افراد بی بند و بار باعث تنگ نظری به توسعه گردشگری می‌شود، لذا از دستگاه قضایی انتظار می‌رود با جدیت کامل نسبت به برخود با چنین افرادی اقدام نماید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار