مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به وجود مشکل شپش موی سر بین برخی دانش‌آموزان شمالی تهران گفت: تمرکز طرح «پدیکولوز» در دبستان‌های کشور است.
کد خبر: ۷۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲ 24 February 2015

حسن ضیاءالدینی، مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با  فارس و با اشاره به موضوع شپش سر دانش‌آموزان دختر یا «پدیکولوز»، اظهار داشت: در شمال شهر تهران این مشکل را داریم، زیرا در این فصل در برخی منارل استخر وجود دارد و افراد مختلفی از آن استفاده می‌کنند، لذا این مشکل وجود دارد.

وی افزود: مشکل شپش سر دانش‌آموزان در مناطق جنوبی تهران و برخی دیگر از مدارس وجود دارد که بحث آموزشی را در این خصوص دنبال می‌کنیم تا دانش‌آموزان بهداشت موی سر خود را رعایت کنند.

ضیاءالدینی ادامه داد: طرح «پدیکولوز» بیشتر در مقطع دبستان اجرا می‌شود و به صورت دوره‎ای مربیان و مراقبان سلامت بر اساس دستورالعملی که به آنها ارسال شده است، موی سر دانش‌آموزان را کنترل می‌کنند.

مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر مدرسه‌ای مشکل داشته باشد با مراکز بهداشت هماهنگی انجام می‌شود و شامپوی رایگان نیز در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد و با توجه به اینکه این موضوع یک معضلی است که باید به آن توجه شود، بحث آموزشی این بحث پیگیری می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار