نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی گفت: پتروشیمی در جهرم می‌ماند و قرار نیست از این شهرستان خارج شود چرا که از لحاظ آب و زمین‌شناسی مشکلی نداریم.
کد خبر: ۷۶۰۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳ 07 July 2019


تابناک فارس به نقل از فارس:محمد رضارضایی در حاشیه بازدید مردم، سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از منطقه ویژه اقتصادی جهرم اظهار داشت: با توجه به اینکه عمده اقتصاد و درآمد جهرم بر پایه کشاورزی است و امروزه با بحران کم آبی روبرو هستیم این نیاز وجود داشت که به سمت اقتصاد غیرکشاورزی و سرمایه گذاری حرکت کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه کشاورزان ما با مشکل کم آبی روبه‌رو هستند اما با همت و تلاش آنان کشاورزی هنوز پایدار است.

رضایی یکی از لازمه‌های سرمایه‌گذاری را زیرساخت‌های جاده‌ای عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین مسئله برای جذب سرمایه جاده است که در چند سال گذشته 160 کیلومتر از محور شیراز به جهرم به دو بانده تبدیل شده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با دعوت از سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی جهرم افزود: با توجه به معافیت‌های موجود در مناطق ویژه، زیرساخت و موقعیت جغرافیای، این مناطق یک مکان مناسب و فرصت عالی برای سرمایه‌گذاری است.

وی همچنین با اشاره به سرانجام پتروشیمی جهرم که از دغدغه‌های مردم و امام جمعه این شهرستان است نیز گفت: این پتروشیمی در دولت پیش به عنوان هدیه به مردم جهرم داده شد و تلاش شد که منابع قابل توجهی اعتبار از صندوق توسعه ملی تخصیص شود که چند سال پیش پروژه به قرارگاه خاتم‌الانبیا سپرده شد.

رضایی ادامه داد: مدافع تمام پتروشیمی در شهرستان‌های جهرم، فسا و داراب هستیم اما برخی می‌گویند که پتروشیمی‌ها در شهرستان‌ها با مشکل آب روبه‌رو هستند اما در جهرم با وجود پروژه آبرسانی سد سلمان مشکلی نداریم.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود موانع مختلف اما موفق به تخصیص آب به میزان هزار لیتر در ثانیه به جهرم شدیم که بهره‌برداری از خط انتقال آب از سدسلمان فارسی روز سه‌شنبه با حضور معاون اول رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی گفت: پتروشیمی در جهرم می‌ماند و قرار نیست از این شهرستان خارج شود چرا که از لحاظ آب و زمین‌شناسی مشکلی نداریم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لازم است از روش‌های جدید علمی برای باغ‌هایی که مجوز و قانونی هستند حمایت شود بیان داشت: باید در کنار کشاورزی به بخش‌های دیگر تولید نیز بپردازیم.

وی افزود: همه شرایط و زیرساخت‌های جهرم کاملا آماده و فراهم بوده و لازمه ارتقا و پیشرفت نیز همین زیرساخت‌ها بوده که در جهرم مهیا شده است.

رضایی با بیان اینکه آینده جهرم مطمئن و روشن است، تاکید کرد: در آینده مردم جهرم دیگر هیچ جای نگرانی برای آب شرب، بحث درمان و حمل و نقل و .... نخواهند داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار