مدیرکل منابع طبیعی ایلام:
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: برنامه‌ریزی جدی برای حفاظت ویژه از کوهستان‌های جنگلی استان ایلام آغاز شده است.
کد خبر: ۷۶۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۲ 13 August 2015

به گزارش تابناک ایلام،رضا احمدی گفت: اداره‌کل منابع طبیعی با صدور مجوز بهره‌برداری از مرتع تحت عنوان کارت پروانه چرای دام تمام فرآیند حضور دام و دامدار را با قید و شرط زمان ورود زمان خروج و تعداد دام مجاز اجرایی کرده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: شرایط اقلیمی و ضعف نظارت سبب لجام‌گسیختگی این بهره‌برداری شده و همکاران ارجمند در منابع طبیعی بدون اغماض و بدون مماشات حفاظت از این منابع را در دستور کار دارند.

وی ادامه داد: سالانه بر اساس ماده 44 و 44 مکرر قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع نسبت به تنظیم صورت مجلس مشاهدات و ایجاد پرونده تعلیف غیرمجاز و ارائه دادخواست ضرر و زیان و کیفری هم به سیستم محترم قضایی ارایه می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: برنامه جدی برای حفاظت ویژه از کوهستان‌های جنگلی استان ایلام آغاز شده و اکنون علاوه بر دینارکوه آبدانان، بانکول ایوان و ... با مشارکت مردم در حال مدیریت حفاظت است که برای سیاه‌کوه هم قابل اجراست.

احمدی تصریح کرد: برنامه پیشگیری و مقابله و اطفاء حریق تهیه شده که مشتمل بر پروژه‌های فرهنگ‌سازی و تهیه پکیج‌های انفرادی و .. است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: گروه‌های اجتماعی هم به جای ترویج فرهنگ آتش‌سوزی فرهنگ پیشگیری از آتش‌سوزی را در جامعه ترویج کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار